AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Sylwia Wakuła, 2019-06-18
wrocław

Różne, Ćwiczenia

zestaw zabaw integracyjnych z wykorzystaniem chusty KLANZA

- n +

ZABAWY Z WYKORZYSTANIEM CHUSTY ANIMACYJNEJ- KLANZA

„MORSKIE FALE”- uczniowie ustawieni w kole trzymają chustę za uchwyty. Na hasło „sztorm na morzu” mocno potrząsają chustą, na hasło „ cisza na morzu”- delikatnie wachlują chustą.

„FALA MEKSYKAŃSKA”- dzieci trzymając chustę pojedynczo unoszą i opuszczają, co sprawia wrażenie fali. (II wersja z piłeczką do tenisa stołowego).

„BILARD” - grupa wachluje chustą, na której jest piłeczka. Zadanie polega na wcelowaniu piłeczką do otworu znajdującego się na środku chusty.

„PRZEBIEGANIE POD CHUSTĄ” – uczestnicy zapamiętują kolor przy którym stoją, na sygnał np. kolor czerwony zmieniają miejsce, uczestnicy podnoszą wysoko chustę, a osoby które stały przy wymienionym kolorze zamieniają się miejscami, przebiegając pod chustą.

„PRZEBIEGANIE POD CHUSTĄ” II- uczestnicy podnoszą i opuszczają chustę, trzymając ją za uchwyty. Prowadzący mówi, kto ma zmienić miejsce, np. przebiegają ci, którzy mają niebieskie oczy; przebiegają osoby, które mają siostrę itp. Gdy chusta jest maksymalnie w górze, osoby te przebiegają pod nią.

„SAŁATKA OWOCOWA” - uczestnicy trzymają chustę za uchwyty. Podzieleni są na cztery, pięć rodzajów owoców np. gruszki, banany, cytryny, truskawki, kiwi itp. Grupa wachluje chustą. Gdy jest ona wysoko prowadzący wymienia nazwy owoców, a osoby należące do tych rodzajów przebiegają pod nią zmieniając się miejscami i łapią inne uchwyty. Na hasło „sałatka owocowa” - wszyscy zmieniają miejsce.

„PRZERZUĆ PIŁKĘ” - uczestnicy trzymają chustę. Na niej znajduje się piłka. Zadaniem bawiących się jest przerzucenie jej na stronę przeciwną, aby spadła poza chustę. Piłkę można odbijać także główką czy ręką aby nie pozwolić jej opaść poza chustę.

„NA KARUZELI” - chętna osoba siada na środku chusty, a reszta kręci nią, idąc coraz szybciej w jedną stronę. Osoba na środku stara się utrzymać równowagę.

„KWIAT LOTOSU”- jedna osoba siedzi na środku chusty z nogami pod brodą, pozostali uczestnicy zabawy trzymają chustę za brzeg. Zwracają się w prawą stronę i idąc powoli, zawijają siedzącego na wysokość ramion, zatrzymują się i na hasło „trzy, cztery” równocześnie i szybo wycofują się.

„NA MORZU” – wybrane osoby chodzą po chuście, starając się utrzymać równowagę. Pozostali w siadzie wachlują chustą, robiąc małe i duże fale.




„KOLOROWE WYCIECZKI”- wszyscy siedzą na podłodze, trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący podaje nazwę koloru, a osoby trzymające ten kolor, zamieniają się miejscami, przechodząc pod chustą. Dla urozmaicenia, utrudnienia prowadzący może wymienić więcej niż jeden kolor.

„KURTYNA” – dwie osoby trzymają złożoną na pół chustę. Po obu jej stronach stoją uczestnicy. Pod chustą ustawiają się pojedynczo przedstawiciele grup. Na znak nauczyciela chusta opada, a przedstawiciele muszą jak najszybciej wypowiedzieć imię przeciwnika. Ten, który zrobił to wolniej, przechodzi do grupy przeciwnej.

„REKIN” – dwoje dzieci jest ukrytych pod chustą, reszta siedzi na obrzeżach chusty trzymając ją na wysokości ramion a nogi ma schowane pod chustą. Dookoła chusty chodzą dwie kolejne osoby to są obrońcy. Dzieci schowane pod chustą „rekiny” krążą pod nią i wybierają osobę, którą wciągają za nogi pod chustę. Obrońcy mogą ratować przed wciągnięciem. Gdy dziecko zostanie wciągnięte do połowy tułowia zostaje rekinem.


„KOLOROWA GWIAZDA”- wszyscy leżą na chuście (nogi mają skierowane do środka chusty). Jednocześnie wykonują polecenia:
- turlamy się w prawo dwa razy,
- trzymamy się za ręce i ponosimy je do góry, kładziemy je za głowę i znowu podnosimy do góry,
- trzymamy się za ręce, podnosimy się i siadamy,
- trzymając się za ręce, podnosimy się i wstajemy, a następnie kładziemy się,
- trzymając się za ręce, podnosimy nogi do góry (zaczepiając stopy o stopy sąsiadów) siadamy, opuszczając nogi


„NALEŚNIK” – jedną osobę, leżącą na brzegu chusty, zawijamy ( głowa znajduje się poza chustą). Uczeń próbuje się samodzielnie wydostać.


Opracowanie: Sylwia Wakuła
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.