AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Elżbieta Stramska, 2019-06-18
Busko-Zdrój

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć w klasie II z wykorzystaniem TIK "W Świecie zwierząt"

- n +

Scenariusz zajęć w klasie drugiej z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej (TIK)
Temat: W świecie zwierząt

CELE GŁÓWNY
Kształtowanie zainteresowania światem zwierząt

CELE SZCZEGÓŁOWE
Uczeń:
– aktywnie uczestniczy w zabawach teatralnych
– opowiada o pracy lekarza weterynarii
– tworzy rodzinę wyrazów
– steruje robotem Dash
– mnoży liczby w zakresie 50
– dodaje liczby jednocyfrowe do liczb dwucyfrowych
METODY
- aktywizująca
- gra interaktywna
- zabawa (wiewiórka i robot Dash)
- drama
FORMA
- praca w grupach (konkurencje wewnątrzklasowe)
- praca indywidualna

MATERIAŁY I POMOCE
brystol, papier kolorowy, napisy ról, klej, CD, instrumenty muzyczne – dzwonki, kuferki z pomocami dydaktycznymi, robot Dash, aplikacja LearningApps.org, po dwa krążki w kolorze czerwonym i zielonym dla każdego U.




PRZEBIEG ZAJĘĆ
1. Zabawa z robotem na powitanie „ Czy wiewiórka ma rację?”.
Nauczyciel z pomocą robota i maskotki klasowej utrwala z uczniami tabliczkę mnożenia w zakresie 50. Po klasie rozłożone są koła z liczbami 1-5. Osoba, na którą przypada kolej sterowania Dashem najeżdża nim na kółko. Dash wypowiada działanie z tabliczką mnożenia, np. „Ile to jest 8 x 3?”, a wiewiórka – pacynka sterowana przez wyznaczonego ucznia podaje wynik. Pozostali uczniowie klasy muszą określić czy wiewiórka podała prawidłowy, czy błędny wynik. Zabawa trwa do momentu, gdy Dash zjedzie z koła oznaczonego numerem 5.

Podział uczniów na 4 grupy konkursowe:

Konkurencja 1 (przedstawienie z podziałem na role) max 5p.
2. Udział U. w inscenizacji Urszuli Piotrowskiej „Co się wydarzyło w sklepie Małe zoo”. U. czytają tekst inscenizacji „Co się wydarzyło w sklepie Małe zoo” z podziałem na role. U. uczą się przydzielonych ról na pamięć.
3. Wykonanie masek zwierząt. U. wykonują maski zwierząt na przedstawienie klasowe. Wycinają z kolorowego papieru, brystolu maskę papugi i chomika.
Naklejają oczy, ozdabiają. Maski wykorzystują w przedstawieniu.

Konkurencja 2 (zaśpiewanie piosenki z podziałem na instrumenty) max 5p.

4. Nauka piosenki „Nasz zwierzyniec”. U. czytają tekst piosenki. N. włącza nagranie muzyczne. U. próbują śpiewać zwrotki i refren. Najpierw śpiewają dziewczynki, potem chłopcy, a na końcu wszyscy razem. Przy śpiewaniu refrenu U. klaszczą w dłonie.

sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

Nasz zwierzyniec

Moja rodzina z tego słynie,
że mamy w domu zwierzyniec.
Wpadnie czasami sąsiad pogadać,
a do niego się przysiada:

Ref.: Świnka morska, dwa chomiki, jamnik i ratlerka,
a z akwarium jednym okiem ślimak na nas zerka.
Trzy króliczki, żółw, papuga, kotka z kociętami,
tylko z miejsca się nie rusza akwarium z rybkami.

Kiedy na obiad przyjdzie pora,
wszyscy są w dobrych humorach.
Sąsiad już prawie pęka ze śmiechu,
bo do misek gna w pośpiechu:

Ref.: Świnka morska, dwa chomiki…

Chyba przebierze się dziś miarka,
bo sąsiad kupił kanarka.
Pędzi z wizytą gromadka nasza,
chociaż nikt jej nie zapraszał.

Ref.: Świnka morska, dwa chomiki…

5. Wprowadzenie taktu na cztery. U. poznają takt na cztery.
Omawiają znaczenie kresek taktowych i znaku zakończenia.
Przeliczają liczbę całych nut, półnut, ćwierćnut i ósemek znajdujących się w takcie na cztery.
6. Uzupełnianie zdań muzycznych. U. czytają zdania. Umieszczają w kratkach odpowiednie liczby ćwierćnut, które mieszczą się w taktach: na 2/4, 3/4 i 4/4 .

Konkurencja 3 (wykonanie ćwiczeń KĆ cz. 3 s.56 ) max 5p.

7. Podkreślanie zdań. U. czytają zdania. Dopisują swoje propozycje dotyczące tego, jak należy opiekować się zwierzętami domowymi.
8. Uzupełnianie brakujących liter wyrazów. U. uzupełniają brakujące litery wyrazów, które są cechami człowieka dobrze opiekującego się zwierzęciem. U. przepisują starannie te wyrazy do zeszytu i dzielą je na sylaby.



Konkurencja 4 (wykonanie ćwiczenia z aplikacją Learning Apps.org ) max 5p.

Uczniowie wykonują ćwiczenie związane z łączenie w pary wyników z działaniami dodawania liczby jednocyfrowej do dwucyfrowej opracowane w aplikacji Learning Apps.org
Dostęp do ćwiczenia interaktywnych:
https://learningapps.org/display?v=pyea6khoj19
Jedna osoba z grupy podchodzi do tablicy interaktywnej, a pozostałe dopingują wykonanie ćwiczenia. Każdej grupie mierzony jest czas. Maksymalną liczbę punktów otrzymuje grupa, która zakończyła ćwiczenie najwcześniej.

9. Dodawanie liczby jednocyfrowej do liczby dwucyfrowej. U. ustalają liczby, które ukryły się pod znakami zapytania. Głośno czytają działania.
10. Rozwiązywanie zadania z grafem. U. czytają treść zadania. Czytają liczby na grafach. Obliczają sposobem Basi, ile labradorów razem hodowca miał w hodowli. Uzupełniają graf i zapisują go w zeszycie. Udzielają pisemnej odpowiedzi.
11. Wskazywanie liczb na grafach. U. przyglądają się grafom. Mówią, jakie liczby zostały zastąpione znakami zapytania.
12. Dodawanie liczb. U. obliczają w zeszycie sposobem Basi. Głośno czytają działania i wyniki.
13. Rozwiązywanie zadania z treścią. U. czytają treść zadania. Oglądają ilustracje tulipanów. Obliczają liczbę tulipanów każdego koloru, które ogrodnik przygotował do sprzedaży. Obliczenia i odpowiedź zapisują w zeszycie.

Konkurencja 5 ( Układanie wyrazów do obrazka ) max 5p.

14. Układanie wyrazów. N. daje każdemu zespołowi ilustrację zwierzątka. Zadaniem pierwszego zespołu jest ułożenie jak największej liczby czasowników, które kojarzą się z danym zwierzątkiem na obrazku, np. szczeka, merda, pije, je, leży. Drugi zespół układa jak najwięcej rzeczowników np. obroża, smycz, kość, miska, kaganiec. I tak naprzemiennie dla grup – rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki. Po kilku minutach liderzy grup odczytują ułożone wyrazy.

15. Rozwiązywanie rebusu. U. rozwiązują rebus i zapisują hasło: Zwierzę to nie zabawka. Wyjaśniają, co ono oznacza.

16. Podsumowanie wyników pracy w grupach. Wskazanie zwycięzców i nagrody w postaci ocen:
I miejsce oceny 6
II miejsce oceny 5
III miejsce oceny 4

Opracowała:
Elżbieta Stramska
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.