![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Czajka, 2019-06-18 Osiek Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: Magdalena Czajka, nauczyciel mianowany Imię i nazwisko dyrektora szkoły: mgr Jolanta Główczewska Miejsce pracy: Zespół Szkół Publicznych w Osieku Zajmowane stanowisko: Pedagog Szkolny , Nauczyciel - Wychowawca Świetlicy Szkolnej Staż pracy pedagogicznej: 10 lat Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2016r. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31.05.2019r. CEL PODEJMOWANEGO STAŻU: Doskonalenie i rozwijanie działań podejmowanych w pracy pedagoga szkolnego i wychowawcy świetlicy szkolnej oraz uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego. Posiadane kwalifikacje: 1. Studia magisterskie - kierunek: Pedagogika Opiekuńczo – Wychowawcza i Praca Socjalna 2. Stopień awansu zawodowego - nauczyciel mianowany PODSTAWA PRAWNA Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli oraz ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 i zawartymi tam wymaganiami planuję zrealizować przedstawione poniżej zadania. § 8. ust.2. pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie, jakości pracy szkoły. ZADANIA FORMA I DOWODY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY T E R M I N Poznanie procedury awansu zawodowego, przygotowanie planu rozwoju zawodowego i odbycie stażu. 1. Zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli. - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego – Karty Nauczyciela; Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 14 listopada 2007r; - Posiadanie aktualnej i fachowej wiedzy z zakresu przepisów prawa oświatowego; - opracowanie planu rozwoju zawodowego wg aktualnych wymagań oraz potrzeb szkoły; - rozwijanie własnych umiejętności, poszerzanie wiedzy specjalistycznej; IX, X 2016r. 2. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. - analiza i znajomość przepisów prawa oświatowego; - złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu; - opracowanie planu rozwoju zawodowego; IX 2016r. 3. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. - opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego; IX 2016 4. Udokumentowanie realizacji planu. - opracowanie planu rozwoju zawodowego; - opracowanie sprawozdania do tego planu; - gromadzenie dokumentów związanych z realizacją planu rozwoju zawodowego; okres stażu 5. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. - analiza i znajomość przepisów prawa oświatowego; - sporządzenie sprawozdania na podstawie opracowanego wcześniej planu rozwoju zawodowego; V 2019r. Aktywne poznanie zasad funkcjonowania i organizacji pracy szkoły oraz uczestnictwo w pracach związanych z usprawnianiem pracy szkoły. 1. Analiza dokumentów szkoły: Statut Szkoły, Program Wychowawczy, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Program Profilaktyki, regulaminy i inne. - posiadanie bieżących wiadomości w zakresie dokumentów szkolnych i prawa oświatowego; - prawidłowe wykorzystywanie przepisów w codziennej pracy; - Zrealizowanie poszczególnych zadań wynikających z Planu Rozwoju Szkoły, podniesienie jakości pracy szkoły; - ewaluacja pracy i działań podejmowanych przez szkołę; - posiadanie planów, kryteriów i odpowiedniej dokumentacji niezbędnej do wykonywania swojej pracy; IX, X 2016r. 2. Aktywny udział w opracowywaniu różnego rodzaju dokumentów. Opracowanie i wdrażanie własnych planów pracy pedagoga i świetlicy, programu wychowawczego i profilaktycznego. - orientacja w zmianach, oraz udział w pracach zespołów wprowadzających zmiany i aktualizacje do dokumentów szkoły; - tworzenie programu wychowawczego i profilaktycznego dla ZSP; - opracowanie Planu Pracy Pedagoga i Planu Pracy Świetlicy; - opracowanie Regulaminu Świetlicy oraz Karty Zapisu Dziecka do Świetlicy Szkolnej; wg potrzeb 3. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z zasadami obowiązującymi w szkole. - dzienniki, sprawozdania, formularze, notatki, opinie itp.; okres stażu Doskonalenie własnego warsztatu pracy 1. Udział w szkoleniach, kursach, warsztatach poszerzających wiedzę i zakres działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. Udział w formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb szkoły oraz pełnionej funkcji. - udział we wszelakich formach kształcenia i doskonalenia zawodowego – zaświadczenia świadczące o ukończeniu różnych form doskonalenia zawodowego, opis przydatności szkolenia w pracy; - uczestniczenie w kursach, szkoleniach rozwijających umiejętności potrzebne w pracy pedagoga oraz wychowawcy świetlicy; - Rozwijanie własnych umiejętności, poszerzanie wiedzy specjalistycznej; - znajomość zmieniających się przepisów oraz uaktualnienie wiedzy z dziedziny pedagogiki i psychologii; okres stażu 2.Wykorzystanie literatury pedagogiczno – psychologicznej i dydaktycznej oraz literatury metodycznej. - gromadzenie książek, powiększenie własnej, prywatnej biblioteczki pomocy dydaktycznych i literatury; - lektura książek z zakresu pedagogiki, psychologii, socjologii - lektura czasopism dla nauczycieli; 3. Samodzielne studiowanie literatury fachowej. - korzystanie z własnej, prywatnej biblioteczki, pomocy dydaktycznych i literatury podczas prowadzonych zajęć; 4. Obserwacja i uczestnictwo w zajęciach innych nauczycieli. - opis przydatności obserwowanych zajęć, wyciąganie wniosków; 5. Ewaluacja własnego warsztatu pracy i jego doskonalenie. - Autorefleksja i samoocena, w tym ewaluacja podejmowanych działań; - notatki, sprawozdania, formułowanie wniosków do pracy; Podejmowanie działań edukacyjnych wzbogacających pracę dydaktyczno–wychowawczą 1.Współpraca z PPP, współpraca z doradcą zawodowym. - Organizowanie warsztatów profilaktycznych; - konsultowanie uczniów z problemami w nauce lub wychowawczymi; - pomoc uczniom mającym trudności w nauce; - organizowanie warsztatów zawodoznawczych dla uczniów gimnazjum; - Udzielenie uczniom pomocy; - rozwój zdolności i zainteresowań uczniów; - aktywny udział i uczestnictwo w kulturze; - podnoszenie atrakcyjności prowadzonych zajęć; okres stażu 2. Opracowanie i wdrożenie scenariuszy zajęć rozwijających zdolności i zainteresowania uczniów. Prowadzenie działań zmierzających do wzbogacenia wyposażenia świetlicy. - prowadzenie zajęć ruchowych; - prowadzenie zajęć plastycznych; - prowadzenie zajęć Profilaktycznych; - zdjęcia, scenariusze; 2. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. - profilaktyka i przeciwdziałanie ewentualnym zagrożeniom i patologii; Praca z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych i opiekuńczych 1. Analiza przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów. - rozmowy z wychowawcami poszczególnych uczniów, dyrekcją szkoły oraz nauczycielami, wyciąganie wniosków; - obserwacja i analiza zachowań ucznia wymagającego szczególnej opieki; - Znajomość środowiska rodzinnego ucznia; - udzielanie pomocy uczniom mającym trudności edukacyjne; - pomoc w rozwiązaniu problemów; okres stażu 2. Zapobieganie problemom edukacyjnym. - rozmowy z rodzicami, nauczycielami i podejmowanie właściwych działań; - kierowanie uczniów do PPP w celu przeprowadzenia badań i uzyskania opinii; - organizowanie pomocy koleżeńskiej; - codzienna pomoc w świetlicy, w rozwiązywaniu zadań domowych; 3. Współpraca z nauczycielami i wychowawcami klas. - Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce, przygotowywanie informacji dla nauczycieli – wykazu uczniów, którzy powinni uczęszczać na poszczególne zajęcia i koła zainteresowań; - zaświadczenia, dokumentacja szkolna, sprawozdania z pracy opiekuńczo – wychowawczej; Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. 1. Współpraca z Radą Pedagogiczną: posiedzenia RP, szkolenia, współpraca z rodzicami (pomoc w organizacji imprez szkolnych), udział w wewnątrzszkolnym systemie doskonalenia nauczycieli. - udział w posiedzeniach rady Pedagogicznej, w spotkaniach z rodzicami oraz uczestnictwo w zespołach samokształceniowych; - potwierdzenie Dyrektora Szkoły, zdjęcia, świadectwa ukończenia kursów; - Doskonalenie nowych pomysłów i sposobów na prowadzenie zajęć; - dogłębne poznanie zasad funkcjonowania szkoły; okres stażu 2. Współpraca z samorządem szkolnym. - pomoc w organizowaniu imprez, uroczystości, konkursów, podejmowanie różnorakich działań i akcji; Podejmowanie dodatkowych zadań 1.Realizacja przydzielonych przez dyrektora zadań. - wykonywanie zadań zleconych przez dyrekcję wg aktualnych potrzeb; - potwierdzenie Dyrektora, sprawozdania; - Bezpieczne i aktywne spędzanie czasu wolnego młodzieży, poprawa umiejętności uczniów; - poszerzanie wiedzy z zakresu rekreacji ruchowej, zdrowego stylu życia; - troska o zdrowie; okres stażu 2.Promowanie zdrowego trybu życia – przygotowywanie gazetek dotyczących zdrowego stylu życia. Podejmowanie działań rozwijających aktywność ruchową dzieci. - monitorowanie sposobu odżywiania dzieci; - rozmowy indywidualne, gazetki, spotkania z pielęgniarką; - organizowanie podczas zajęć świetlicowych zajęć ruchowych na boisku i w sali; - zdjęcia, potwierdzenie Dyrektora, sprawozdania; 3. Gromadzenie pomocy dydaktycznych. - poszerzanie zaplecza pomocy i materiałów dydaktycznych w gabinecie pedagoga oraz w świetlicy; - posiadanie zaplecza, materiałów i pomocy dydaktycznych adekwatnych do potrzeb i zainteresowań uczniów a także do realizacji celów wychowawczych i edukacyjnych; 4. Opieka nad miejscem pracy – świetlica szkolna i gabinet (wzbogacanie ich wyposażenia w pomoce dydaktyczne i ogólny wystrój), wykonanie niektórych pomocy dydaktycznych do pracy z uczniem, wykonanie gazetek i dekoracji zgodnie z porą roku i świętami okolicznościowymi, prezentacja prac uczniów. - wykonywanie z uczniami prac plastycznych oraz ozdób okolicznościowych; - wykonywanie wspólnie z wychowankami gazetek tematycznych; - zdjęcia, potwierdzenie Dyrektora, sprawozdania; - zgromadzenie pomocy dydaktycznych; - prezentowanie efektów pracy z uczniami; 5. Gromadzenie literatury tematycznej (zbieranie poradników dotyczących wykonywanej pracy, pomocy i książek do wykonywania prac plastycznych i technicznych), pomocy dydaktycznych, książek do przekazania uczniom ogólnej wiedzy w zależności od omawianego bloku tematycznego. - Współpraca z biblioteką szkolną, - utworzenie świetlicowej biblioteczki dla uczniów; - powiększenie własnej, prywatnej biblioteczki pomocy dydaktycznych i literatury; - Doskonalenie pracy; - uzyskanie lepszych efektów pracy; - korzystanie przez dzieci z książek zgromadzonych w świetlicy; okres stażu Promocja szkoły w środowisku 1.Organizacja imprez szkolnych i z udziałem dzieci i rodziców. - udział w organizowaniu różnego rodzaju imprez szkolnych; -przygotowywanie notatek do lokalnej prasy; - opieka nad uczniami reprezentującymi szkołę na zewnątrz; - zdjęcia, sprawozdania; - Promowanie działań podejmowanych w szkole; - Rozwijanie współpracy ze środowiskiem lokalnym; okres stażu § 8. ust.2. pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej 1.Korzystanie ze sprzętu komputerowego, audiowizualnego oraz programów edukacyjnych, Internetu. - wykorzystywanie w pracy komputera i Internetu; - Wspomaganie i usprawnianie procesu nauczania; - wzbogacanie oferty edukacyjnej; - poszerzanie zakresu swojej wiedzy i umiejętności na temat technologii informatycznej; okres stażu 2. Opracowywanie dokumentacji pracy pedagoga i nauczyciela świetlicy szkolnej, przygotowywanie pomocy dydaktycznych dla uczniów, scenariuszy, gazetek, itp. - pisanie sprawozdań, korespondencji służbowej, informacji dla rodziców, dokumentów szkolnych, zaproszeń, dyplomów wykorzystując komputer i dostępne oprogramowanie; - karty pracy, scenariusze, dyplomy, sprawozdania, dokumenty dotyczące awansu zawodowego; 3.Opracowanie dokumentacji własnej, itp. dotyczącej awansu zawodowego, publikacji. - wykonanie za pomocą komputera dokumentacji związanej z awansem zawodowym, wykonanie planów wniosków sprawozdań oraz prezentacji; Korzystanie z Internetu 1.Publikacja informacji i regulaminów m.in. regulamin rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych - publikacje na stronie szkoły, -informacje na fb - Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz osiągnięciami uczniów i ich pracy; - zbieranie ciekawych materiałów do wykorzystania w codziennej pracy; - sprawnie, systematycznie, estetycznie prowadzona dokumentacja; okres stażu 2.Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego. - Przeglądanie stron internetowych zawierających treści dotyczące przepisów prawa oświatowego; 3. Korzystanie z literatury pedagogicznej polecanej przez innych nauczycieli na forach, korzystanie z forów dla nauczycieli w celu wymiany doświadczeń. - korzystanie z portali i stron internetowych dotyczących oświaty, edukacji, psychologii, pedagogiki; 4.Przygotowanie dokumentacji stażu dołączonej do wniosku. - potwierdzenie Dyrektora; Tworzenie prezentacji multimedialnych 1.Wykorzystanie prezentacji multimedialnych na zajęciach świetlicowych i podczas lekcji prowadzonych przez pedagoga. - tworzenie prezentacji według potrzeb i wykorzystywanie ich podczas zajęć; - zbiór prezentacji; - Wykorzystywanie w pracy, programów i sprzętów komputerowych; okres stażu § 8. ust.2. pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami oraz rodzicami 1.Prowadzenie zajęć otwartych dla dzieci, nauczycieli stażystów, kontraktowych oraz praktykantów. Współpraca z innymi nauczycielami, wymiana doświadczeń, rozmowy na temat uczniów, rozwiązywanie problemów wychowawczych. - opieka merytoryczna dla nauczycieli stażystów oraz praktykantów, wprowadzanie ich w rzeczywistość szkolną; - pomoc w codziennym rozwiązywaniu problemów wychowawczych; - notatki, zapisy w dzienniku zdjęcia, potwierdzenia nauczycieli; - Wzbogacenie warsztatu pracy w szczególności nauczycieli stażystów i kontraktowych; - doskonalenie nowych pomysłów i sposobów na prowadzenie zajęć; - tworzenie i udostępnianie materiałów do wykorzystywania w pracy dydaktycznej i wychowawczej; - udzielenie pomocy rodzicom; okres stażu 2.Sporządzanie scenariuszy zajęć i udostępnianie ich nauczycielom ubiegającym się o niższy stopień awansu. - udostępnianie scenariuszy; - scenariusze, potwierdzenia nauczycieli; 3.Opracowanie na rzecz szkoły scenariuszy zajęć, materiałów edukacyjnych, ankiet, itp. - udostępnianie materiałów dydaktycznych, oraz pomocy dydaktycznych; - scenariusze, ankiety, zdjęcia, potwierdzenia nauczycieli; 4.Pedagogizacja rodziców. - prowadzenie spotkań z rodzicami; - rozmowy indywidualne z rodzicami; - pomoc rodzicom uczniów sprawiających problemy wychowawcze; 5. Tworzenie dokumentów szkolnych. - Tworzenie różnego rodzaju dokumentacji szkolnej; 6.Udział w pracach Zespołu Interdyscyplinarnego oraz GKRPA. - Potwierdzenia z GOPS-u oraz Urzędu Gminy; - wymiana informacji oraz wspólna pomoc potrzebującym; Zamieszczenie w Internecie planu rozwoju zawodowego 1. Umieszczenie planu rozwoju na str. przeznaczonych dla nauczycieli. - Wymienienie w sprawozdaniu strony, na której umieszczony jest plan rozwoju; - Udostępnienie planu, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem; 2016/2018 § 8. ust.2. pkt.4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Kompensowanie braków dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych z uczniem znajdującym się w trudnej sytuacji wychowawczej lub mającym trudności w nauce. 1.Pomoc uczniom z trudnościami w nauce. - współpraca z rodzicami i nauczycielami; - pomoc w odrabianiu prac domowych; - kierowanie uczniów na badania do Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej; - Udzielenie pomocy uczniom z trudnościami szkolnymi; okres stażu 2.Nabywanie umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły. - Opracowanie i wdrożenie pomocy dla uczniów mających problemy z zachowaniem; - organizowanie pomocy koleżeńskiej, pomoc w przygotowaniach do kolejnych lekcji oraz testów i sprawdzianów; - obserwacja uczniów, rozmowy indywidualne; - prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych; - analiza dzienników kontrola wyników w nauce; § 8. ust.2. pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Kształtowanie, rozwijanie zdolności, pasji i zainteresowań uczniów 1.Udział dzieci w konkursach szkolnych i międzyszkolnych. - praca z dziećmi, przygotowywanie, udział w konkursach; - wzbogacenie oferty zajęć do zainteresowań i potrzeb ucznia; okres stażu 2.Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów. - organizowanie na świetlicy zajęć rozwijających oraz wyrównawczych; - organizowanie dodatkowych zajęć z języka niemieckiego dla gimnazjalistów; Współpraca z : bibliotekami, parafią, domem kultury 1.Organizowanie wyjść, współpraca ze społecznością lokalną. - Wizyty w ŚDS w Osieku, bibliotece gminnej; - udział w uroczystościach; - potwierdzenia współpracy, zdjęcia, sprawozdania; - Podniesienie świadomości młodzieży w zakresie bezpieczeństwa własnego i innych; - świadome uczestnictwo w kulturze; okres stażu 2.Współpraca ze Strażą Pożarną, Policją. - udział wychowanków w spotkaniach z przedstawicielami służb mundurowych; - Potwierdzenia współpracy, zdjęcia, sprawozdania; Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów, pomoc dzieciom z problemami 1.Diagnozowanie środowiska rodzinnego uczniów. - wywiady środowiskowe; - współpraca z gminnym ośrodkiem pomocy społecznej; - zapisy w dzienniku, notatki; - Znajomość środowiska rodzinnego ucznia,; - współpraca ze środowiskiem lokalnym; - wyrównywanie braków i szans edukacyjnych; - poprawa warunków; Okres stażu 2.Współpraca z wychowawcami, pedagogiem szkolnym i psychologiem. - konsultacja z nauczycielami, wychowawcami oraz dyrekcja szkoły; - zapisy w dzienniku, notatki; 3.Rozmowy z rodzicami. - organizowanie i udział w spotkaniach z rodzicami; - prowadzenie konsultacji dla rodziców; - zapisy w dzienniku, notatki; 4. Organizowanie pomocy uczniom. - organizowanie zajęć dodatkowych dla uczniów; - organizowanie konsultacji dla uczniów; - organizowanie wzajemnej pomocy miedzy uczniowskiej; - zapisy w dzienniku, notatki; Organizowanie imprez szkolnych oraz wycieczek 1.Współorganizowanie różnego rodzaju imprez takich jak np. dzień chłopaka, andrzejki, mikołajki, zabawy karnawałowe, w celu integracji grupy dzieci i wzajemnego poznania się. - współorganizowanie imprez i uroczystości szkolnych; - sprawozdania, zdjęcia; - Bezpieczne i aktywne spędzanie czasu wolnego młodzieży; - rozwój osobowości uczniów; - poznanie piękna własnego regionu; okres stażu 2.Organizacja wyjść i spacerów dzieci po najbliższej okolicy w zależności od okoliczności zawartych w planie pracy świetlicy. - organizowanie wyjść i zwiedzanie najbliższej okolicy; - sprawozdania, zdjęcia, karty wyjść; 4.Organizowanie imprez i uroczystości szkolnych. - udział uczniów w uroczystościach i wydarzeniach zaplanowanych w szkolnym kalendarzu; - sprawozdania, zdjęcia; Uczestnictwo w akcjach charytatywnych 1.Udział w akcjach takich jak np.: Zbiórka nakrętek, Góra Grosza, WOŚP. 2. Organizowanie pomocy materialnej. - zaangażowanie społeczności szkolnej do uczestnictwa w akcjach mających na celu pomoc innym; - sprawozdania, dyplomy; - Wyrobienie w wychowankach empatii i dostrzegania potrzeb innych; okres stażu § 8. ust.2. pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Współpraca z pedagogiem szkolnym, logopedą, pielęgniarką 1.Konsultacje, warsztaty, rozmowy. Organizowanie spotkań. - współpraca z asystentem rodziny,; - współpraca z wychowawcami i nauczycielami; - współpraca z pedagogiem ŚDS; - współpraca z dzielnicowym; - współpraca z logopedami; - współpraca z PPP; - współpraca z pielęgniarką; - współpraca z opiekunami Rodzinnych Domów Dziecka w Osieku; - potwierdzenia współpracy; - zapewnienie uczniom bezpieczeństwa i pomocy; - przestrzeganie przez uczniów zasad, regulaminów; - zmniejszenie przejawów agresji w szkole; okres stażu 2. Ankiety na temat bezpieczeństwa uczniów w szkole. - opracowanie, przeprowadzenie oraz analiza we współpracy z nauczycielami W-F-u oraz wicedyrektorem ankiet dotyczących bezpieczeństwa uczniów w szkole; Współpraca z Sądem, Policją i Strażą Pożarną 1. Współpraca z kuratorami społecznymi oraz wg potrzeb Sądu Rodzinnego i Nieletnich – wspólne opracowywanie strategii działań wobec uczniów i ich rodzin będących pod opieką Sądu Rodzinnego. 2. Organizowanie pogadanek nt. zagrożenia pożarem oraz udział w programach profilaktycznych proponowanych przez Straż Pożarną. Zaproszenie na zajęcia strażaka, policjanta. - Udzielanie pomocy rodzinom borykającym się z problemami wychowawczymi; - uświadomienie uczniom zagrożeń; - poszerzenie wiedzy na temat postępowania w przypadku zagrożenia; - sprawozdania, notatki, zdjęcia, zapisy w dzienniku; - Zwiększenie bezpieczeństwa uczniów; okres stażu Współpraca ze służbą zdrowia 1.Współpraca z higienistką szkolną. - zapraszanie na zajęcia pielęgniarki, współpraca z logopedą oraz PPP; - realizowanie elementów ujętych w programie profilaktycznym; - sprawozdania, zdjęcia, zapisy w dzienniku ; - Podniesienie świadomości młodzieży w zakresie bezpieczeństwa własnego i innych, higieny, chorób cywilizacyjnych; okres stażu 2. Współpraca z przychodnią. - udział uczniów w fluoryzacji, sprawdzaniu wzrostu wagi oraz czystości; 3. Współpraca z komisją rozwiązywania problemów alkoholowych. - pozyskanie z funduszu komisji rozwiązywania problemów alkoholowych i profilaktyki pieniędzy na zakup pomocy dydaktycznych poszerzających ofertę psychoedukacyjną szkoły – materiałów profilaktycznych i na organizowanie spektakli profilaktycznych; Współpraca międzyszkolna 1.Organizowanie i udział w konkursach międzyszkolnych, gminnych. - udział uczniów w konkursach organizowanych przez inne placówki - sprawozdania, zdjęcia, zapisy w dzienniku; - Wzrost wyników i przyrost wiedzy naszych uczniów; okres stażu 2.Uzyskiwanie informacji na temat przedsięwzięć i działań podejmowanych w innych placówkach, przenoszenie wybranych działań do własnej placówki. - współpraca i wymiana doświadczeń z innymi pedagogami szkolnymi w ramach działającej przy PPP grupy wsparcia dla pedagogów i psychologów szkolnych; - wykorzystywanie wiedzy, doświadczenia i działań podejmowanych w innych placówkach w swojej pracy zawodowej; § 8. ust.2. pkt.4f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. Udział w promocji szkoły 1.Promowanie szkoły w środowisku lokalnym oraz powiecie. 1. Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym; - sprawozdania, notatki; - Podkreślanie znaczenia edukacji w życiu człowieka; okres stażu Uzyskanie innych znaczących działań na rzecz szkoły i pracy z dziećmi 1.Inne działania, występujące w trakcie pracy, niezaplanowane w niniejszym planie. - sprawozdania, zdjęcia, notatki; - ewaluacja pracy i szukanie nowych rozwiązań; okres stażu § 8. ust.2. pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły. Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów wychowawczych lub edukacyjnych 1.Analiza dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych. - opis przypadku ucznia z problemem edukacyjnym, zdrowotnym - opis i analiza dwóch przypadków; - Systematyczne rozwiązywanie problemów; - poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii; - rozwiązanie problemu; okres stażu 2. Określenie metod pracy. - obserwacja i analiza zachowań ucznia wymagającego szczególnej opieki; - opis i analiza dwóch przypadków; 3. Praca nad rozwiązaniem problemu. - znalezienie odpowiednich środków i metod do rozwiązania problemów; - opis i analiza dwóch przypadków; Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |