![]() |
![]() |
Katalog Iwona Bukowska - Turska, 2019-06-18 Częstochowa Matematyka, Scenariusze Scenariusz zajęć z matematyki - kl.ISCENARIUSZ ZAJĘĆ Z MATEMATYKI TEMAT: Dodawanie do 20. Przekroczenie progu dziesiątkowego. KLASA: I CELE: - uczeń potrafi dodawać i odejmować liczby w zakresie 20 - zna kolejność liczb od 0 do 20 i potrafi uzupełnić tymi liczbami oś liczbową - uczeń ćwiczy czynnościowe dodawanie do 8 z przekroczeniem progu dziesiątkowego - rozwiązuje proste zadanie tekstowe - zna banknot 10 zł i monety:1 zł, 2zł i 5zł, potrafi przeliczać pieniądze - aktywnie uczestniczy w zajęciach - pracuje samodzielnie wykonując kartę pracy - porusza się w rytm melodii - potrafi współpracować z rówieśnikami ŚRODKI DYDAKTYCZNE: oś liczbowa (magnetyczna), liczby od 1 do 20 (magnetyczne), sylwetki Ufoludków(dla n –la i każdego dziecka), banknoty i monety (magnetyczne), korale matematyczne, płyta CD „Zbieram, poszukuję, badam”, indywidualne karty pracy (dwa stopnie trudności), żetony aktywizujące, dyplomiki „Świetnie liczysz”. PRZEBIEG ZAJĘĆ 1. Rachunek pamięciowy – zabawa „Telefon”. Działania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. N-l: Halo, halo jestem liczbą 5, dzwonię do liczby o 2 większej ode mnie. N-l wybiera dziecko, które jako pierwsze zgłosiło się do odpowiedzi. Dziecko: halo, halo mówi liczba 7. (dzieci zbierają punkty- żetony za aktywność) 2. Znamy już wszystkie liczby od 0 do 20. Uzupełnianie osi liczbowej na tablicy. Dzieci przypinają magnetyczne liczby w brakujących miejscach (zbierają punkty za aktywność). 3. Liczenie przy użyciu korali matematycznych – dodawanie do 8. Działania zapisane na tablicy, chętne dzieci podchodzą i przypinają przy pomocy magnetycznych cyfr właściwy wynik (zbierają żetony). 8+3= 8+7= 8+4= 8+8= 8+5= 8+9= 8+6= 4. Zabawa z Ufoludkiem. N-l: Jestem Ufoludkiem nr 8, szukam przyjaciela, który jest ode mnie większy o 3. Dziecko, które ma liczbę 11 wychodzi na środek klasy.(itd.) 5. Przerwa śródlekcyjna : zabawy ruchowo – matematyczne. - uczniowie mają na bluzkach przypięte Ufoludki - na każdym Ufoludku jest jakaś liczba. Poruszają się w rytm melodii, na pauzę w muzyce łączą się po 2 osoby tak, aby wynik z dodawania tych dwóch liczb wynosił 20, 18 itp. - porównywanie liczb – uczniowie poruszają się przy muzyce, na pauzę ustawiają się w 2 rzędach naprzeciw siebie, porównują swoje liczby, mniejsza liczba klęka, większa stoi. 6. Zadanie z tekstem. Na tablicy przygotowany jest sklep z artykułami chemicznymi (przypięte są artykuły i ich ceny). N – l przedstawia treść zadania: „Ewa kupiła mydło w płynie i szczoteczkę do zębów. Ile zapłaciła? Jakimi pieniędzmi zapłaciła za zakupy? Wybrane dziecko zapisuje na tablicy działanie i uzupełnia odpowiedź. Kolejne dziecko przypina banknoty i monety, jakimi Ewa mogła zapłacić za zakupy(może być kilka propozycji). 7. Wykonanie karty pracy – indywidualizacja pracy(2 rodzaje kart ). 8. Podsumowanie pracy na lekcji – przeliczanie żetonów uzbieranych przez uczniów, wpisanie ocen za aktywność, wręczenie dyplomików. 9. Zadanie pracy domowej. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |