Katalog Magdalena Mączyńska, 2019-06-18 Piła Pedagogika, Arkusze [PPP] Arkusz dostosowania wymagań dla ucznia szkoły średniej na języku angielskim, dysleksja-dysortografia, wzórARKUSZ DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB ROZWOJOWYCH I EDUKACYJNYCH ORAZ MOŻLIWOŚCI PSYCHOFIZYCZNYCH UCZNIA JĘZYK ANGIELSKI (NAUCZYCIEL: ............................ ) Metryczka/dane ucznia Imię i nazwisko ucznia: Klasa: Rok szkolny: Sposób dostosowania wymagań wynikających z realizowanych przez nauczycieli programów nauczania: Czytanie: -czytanie tekstów małymi partiami, -dodatkowe pytania naprowadzające przy czytaniu ze zrozumieniem, -unikanie głośnego czytania przy całej klasie. Pisanie: -nieocenianie prac pisemnych pod kątem ortografii, ale zaznaczanie błędów i zachęcanie ucznia do samodzielnej pracy nad ich poprawą, -umożliwienie korzystania ze słownika języka angielskiego podczas zajęć, -umożliwienie pisania na komputerze bądź wielkimi/drukowanymi literami, -nieocenianie prac pod kątem estetyki oraz czytelności pisma, -wydłużenie czasu pisania prac pisemnych, kartkówek, sprawdzianów, testów. Warunki organizacji kształcenia, dostosowanie przestrzeni edukacyjnej do potrzeb ucznia: -uczeń powinien siedzieć blisko nauczyciela, aby nauczyciel mógł go obserwować i mu pomagać, uczeń może pisać na tablecie bądź laptopie. Metody i zasady pracy z uczniem: - jeśli to możliwe uprzedzić ucznia, że będzie na lekcji odpytywany, -sprawdzenie wiadomości powinno odbywać się często z krótszych partii materiału, - ocenianie na podstawie ustnych wypowiedzi, -zapisywanie słownictwa, ważnych informacji na tablicy, -stosowanie różnorodnych metod pracy na lekcjach, -częste motywowanie ucznia (ocena aktywności na lekcji), chwalenie za każdy postęp oraz wysiłek. Formy pracy: -praca z nauczycielem,bądź pod jego kontrolą, -stosowanie pomocniczych oraz dodatkowych pytań, -praca w małych grupach, lub z kolegą w zależności od materiału. Środki dydaktyczne: -stosowanie dodatkowych ćwiczeń np. domino z trudnymi wyrazami w celu zapamiętania, gry językowe,korzystanie z tableta, laptopa, pomocy multimedialnych,stosowanie kart pracy. Sposoby sprawdzania osiągnięć edukacyjnych: - uczeń jest oceniany zgodnie z zasadami wewnątrzszkolnego oceniania, odrębne kryteria oceniania, -przy ocenie prac pisemnych popełniane błędy ortograficzne nie powinny obniżać oceny pracy, -uczeń ma możliwość pisania prac na tablecie,bądź drukowanymi literami, -uczeń może korzystać ze słownika języka angielskiego, -podczas pisania prac pisemnych wydłużenie czasu pracy lub zmniejszenie ilości zadań, -podczas wypowiedzi ustnych zwracanie uwagi na merytoryczność wypowiedzi, a nie poprawność. Podpis nauczyciela uczącego: Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |