![]() |
![]() |
Katalog Anita Swoboda, 2019-07-04 Rydułtowy Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju na nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO I. DANE OSOBOWE 1. Imię i nazwisko: Anita Swoboda 2. Nazwa placówki: Publiczne Przedszkole nr 1 im. Misia Uszatka w Pszowie 3. Stanowisko: nauczyciel przedszkola 4. Posiadane kwalifikacje: - studia wyższe magisterskie, kierunek: pedagogika, specjalność: Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, Uniwersytet Śląski w Katowicach (2011 - 2013) - studia wyższe licencjackie, kierunek: pedagogika, specjalność: Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, Uniwersytet Śląski w Katowicach (2008- 2011) II. STAŻ 1. Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2018 2. Termin zakończenia stażu: 31.05.2021 3. Opiekun stażu: mgr Czesława Tosta 4. Dyrektor przedszkola: mgr Renata Gerlich III. CELE STAŻU Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Cele szczegółowe: uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy przedszkola, opanowanie umiejętności rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, opanowanie umiejętności wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia, opanowanie umiejętności dokonywania ewaluacji własnej pracy i wykorzystywania jej wyników do doskonalenia warsztatu pracy, opanowanie umiejętności dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego, opanowanie umiejętności uwzględniania w pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych, opanowanie umiejętności posługiwania się przepisami prawa dotyczącymi odpowiednio oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania przedszkola, opanowanie umiejętności korzystania w pracy, zwłaszcza w trakcie prowadzonych zajęć , z narzędzi multimedialnych i informatycznych. IV. PODSTAWA PRAWNA Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U.2018.1574) V. PLAN DZIAŁANIA Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły § 7 ust. 2 pkt 1 Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U.2018.1574) ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Poznanie przepisów i procedury osiągania awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego oraz nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego oraz napisanie planu rozwoju zawodowego. Ustalenie przebiegu stażu, omówienie zasad współpracy, ustalenie harmonogramu spotkań, rozmowy, konsultacje. Korzystanie z pomocy opiekuna. notatki własne notatki własne 9.2018 9.2018 Samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. Udział w szkoleniach, kursach, konferencjach metodycznych, warsztatach prowadzonych przez firmy zewnętrzne, udział w szkoleniach w ramach WDN. Samokształcenie - czytanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej, czasopism, obserwację zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli. Indywidualne konsultacje z doświadczonymi nauczycielami. Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli: www.blizejprzedszkola.pl www.lepszastrona.edu.pl www.nauczycieleprzedszkola.pl zaświadczenianotatki cały okres stażu wg potrzeb Podejmowanie dodatkowych wewnątrzprzed-szkolnych działań przy współpracy z innymi nauczycielami. Opieka nad salą (gazetki, tablice informacyjne, wystrój sali). Samodzielne przygotowywanie dekoracji. Przygotowywanie imprez wewnątrzgrupowych z okazji Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka, Dnia Chłopca i Kobiet, Światowego Dnia Pluszowego Misia z udziałem Misia Uszatka, urodzin wg ustalonego rytuału (stworzenie odznaki – dziś są moje urodziny). Współudział w organizacji przedstawień. Realizacja zadań zespołu nauczycielskiego w zakresie promocji przedszkola: - współredagowanie gazetki „Przedszkolaczek” - współtworzenie broszury informacyjnej o przedszkolu - wysyłanie informacji o ciekawych wydarzeniach w przedszkolu do lokalnych gazet oraz stron internetowych dekoracje, gazetki zdjęcia z imprez gazetka, broszura, informacje w gazetach i na stronach internetowych cały okres stażu rok szk. 2018/2019 Podniesienie jakości pracy przedszkola poprzez realizację projektów ogólnokrajowych, udział w akcjach charytatywnych. Napisanie programu autorskiego dotyczącego programowania. Podjęcie studiów podyplomowych: diagnoza, terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna. Zgłoszenie przedszkola i koordynacja międzynarodowego projektu: ”Piękna nasza Polska cała” oraz międzynarodowego programu „Dwujęzyczne dzieci” (BILINGUAL FUTURE) Zorganizowanie zbiórki pt. „100 książek na Stulecie Odzyskania Niepodległości” dla dzieci z domów dziecka. Realizacja projektu „Laboratorium przedszkolaka” Zgłoszenie przedszkola i realizacja projektu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” oraz „Kids&Sport”. Zgłoszenie przedszkola i realizacja programu „Szkolne i przedszkolne projekty recyklingowe” (RECAL). Zbiórka darów w ramach akcji „Szlachetna Paczka” Zbieranie karmy dla zwierząt przebywających w schroniskach. program autorski dyplom ukończenia studiów dokumentacja przedszkolna, certyfikaty rok szk. 2020/2021 rok szk. 2018/2019 9 – 12.2018 rok szk. 2018/2019 10 – 11.2018 rok szk. 2018/2019 rok szk. 2019/2020 rok szk. 2020/2021 grudzień 2018, 2019, 2020 luty 2019 i 2020 Organizowanie konkursów. Zorganizowanie konkursów: - fotograficznego „ To wszystko Polska” - miejskiego plastycznego „Moja mała Ojczyzna” - plastycznego „Bohater – Miś” dokumentacja przedszkolna 9.2018 rok szk. 2018/2019 rok szk. 2019/2020 Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej § 7 ust. 2 pkt 2 Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U.2018.1574) ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Aktualizacja wiedzy poprzez aktywne samokształcenie w zakresie Studiowanie literatury przedmiotu na temat: - autyzmu - zespołu aspargera - bajkoterapii notatki własne 7.2019 2.2020 7.2020 Poznanie potrzeb i predyspozycji każdego dziecka oraz rozpoznawanie problemów środowiska dziecka. Analiza ankiet wypełnianych przez rodziców informujących o możliwościach i upodobaniach dzieci. Prowadzenie wstępnej i końcowej obserwacji pedagogicznej lub diagnozy przedszkolnej. Prowadzenie kart obserwacji całorocznej. Rozmowy z rodzicami podczas spotkań indywidualnych i zebrań ogólnych, wspieranie rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. Rozwiązywanie problemów wychowawczych (kontrakt z rodzicami). dokumentacja przedszkolna cały okres stażu Poznanie sytuacji wychowanków. Opracowanie planu współpracy z rodzicami. Stały i systematyczny kontakt z rodzicami poprzez stronę internetową na portalu społecznościowym (facebook). Indywidualne rozmowy na spotkaniach z rodzicami mające na celu lepszą współpracę i uzyskanie informacji zwrotnej. Systematyczne informowanie rodziców o postępach i trudnościach edukacyjnych i wychowawczych dzieci. Organizowanie zebrań grupowych dla rodziców. Organizowanie zajęć otwartych dla rodziców celem integracji wspólnych oddziaływań, zaprezentowanie rodzicom na zajęciach otwartych sposobów pracy z dziećmi. Organizowanie uroczystości przedszkolnych dla rodziców, dziadków w celu prezentacji zdobytych umiejętności dzieci. Włączanie rodziców do współorganizacji działań podejmowanych przez przedszkole – pomoc w organizowaniu imprez przedszkolnych, prezentowanie ciekawych zawodów, uczestnictwa w akcji „ 100 książek na Stulecie Odzyskania Niepodległości”, „Szlachetna Paczka”, „Pomoc zwierzętom”, „Zbieramy puszki aluminiowe”. dokumentacja przedszkolna wrzesień 2018, 2019, 2020 wg potrzeb wg potrzeb wrzesień 2018, 2019, 2020 listopad i maj 2018, 2019, 2020 wg potrzeb wg potrzeb Praca z dziećmi z trudnościami i z dzieckiem zdolnym. Systematyczne prowadzenie stymulacji indywidualnego rozwoju dziecka w oparciu o plan pracy. Prowadzenie pracy indywidualnej z dzieckiem zdolnym. Ewaluowanie rozwoju umiejętności dziecka. dokumentacja przedszkolna wg potrzeb Współpraca ze specjalistycznymi poradniami. Współpraca z logopedą, pedagogiem. Korzystanie ze wskazówek logopedy dotyczących pracy z dzieckiem w zakresie kształcenia poprawności wymowy. W porozumieniu z rodzicami kierowanie dzieci do Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej o ile wynika taka potrzeba. dokumentacja przedszkolna wg potrzeb Wyrównywanie szans edukacyjnych. Diagnozowanie problemów środowiskowych. Praca indywidualna z dzieckiem: - dwupoziomowość, - stopniowanie trudności, - stymulacja rozwoju dziecka, - rozwijanie uzdolnień. dokumentacja przedszkolna cały okres stażu Umiejętne stosowanie wiedzy do rozwiązywania bieżących problemów wychowawczych i dydaktycznych. Rozwiązywanie konfliktów, integrowanie grupy, zapobieganie agresji poprzez: - wprowadzenie kontraktu grupowego oraz systematycznego monitorowania przestrzegania zasad przez dzieci, - wprowadzenie systemu motywacyjnego określonego w programie wychowawczym - systematyczne monitorowanie prowadzonych oddziaływań wychowawczych, - rozmowy i konsultacje z rodzicami, dyrektorem i innymi nauczycielami, - współpracę z rodziną w zakresie ujednolicenia oddziaływań wychowawczych - pedagogizację rodziców na temat: - słów, które ranią dzieci (Chronimy dzieci) - postaw rodziców wobec własnych dzieci - nadmiernego korzystania z Internetu przez dzieci Rozwiązywanie problemów dydaktycznych przez: - wprowadzanie metod aktywizujących w pracy dydaktycznej, - rozmowy z konsultacje z rodzicami, - zachęcanie rodziców do współpracy, - udzielanie rodzicom wskazówek do dalszej pracy z dzieckiem, - systematyczne informowanie rodziców o postępach i problemach dziecka, - prowadzenie stymulacji indywidualnego rozwoju dziecka, - kierowanie dziecka do poradni psychologiczno – pedagogicznej, - współpracę ze specjalistami – logopedą i psychologiem. 9.2018/19/20 cały okres stażu wg potrzeb 9.2018 9.2019 9.2020 cały okres stażu wg potrzeb Dzielenie się wiedzą z rodzicami dzieci. Prezentowanie referatów z zakresu wychowania. Stworzenie kącika dla rodziców i zamieszczanie w nim artykułów, bieżących i ciekawych informacji. Redagowanie i publikowanie w Przedszkolaczku artykułów dla rodziców. dokumentacja przedszkolna rok szk. 2019/2020 rok szk. 2020/2021 Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia § 7 ust. 2 pkt 3 Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U.2018.1574) ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Korzystanie z różnorodnych form, metod i środków dydaktycznych aktywizujących dzieci. Prowadzenie zajęć metodami aktywizującymi: MDS, twórcze metody aktywności ruchowej: R. Labana, A.M. Kniessów, W. Sherborne, metodyka nauczania matematyki wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, metoda projektów. Korzystanie z pomocy dydaktycznych dostępnych na placówce (karty pracy, plansze edukacyjne, liczmany, pacynki, zabawki i gry edukacyjne, tacki z kaszą, książki z biblioteczki, tablica interaktywna. Korzystanie z pomocy i sprzętu sportowego do zabaw na świeżym powietrzu (sprzęt sportowy – woreczki, szarfy, pachołki, obręcze, równoważnia, worki do skakania itp.). Samodzielne tworzenie pomocy dydaktycznych dla każdego dziecka: - karty pracy, - pomoce do manipulacji, - liczmany, - plansze edukacyjne, - obrazki z różnicami, - kalendarz pogody, - odznaki różnego rodzaju, - litery i cyfry, - dyplomy, - kalendarz mycia zębów, - naturalne eksponaty. Organizacja wycieczek w ciekawe miejsca edukacyjne: - Sztolnia Królowa Luiza w Zabrzu - musicale i przedstawienia teatralne w Miejskich Ośrodkach Kultury - wizyta w stadninie koni w Jejkowicach - wizyta w klubie fitness w Rybniku i udział w zajęciach - kino w Rybniku - teatr w Będzinie - Centrum Edukacji Regionalnej w Żorach Zaproszenie gości do poprowadzenia warsztatów: - o tradycjach śląskich - o zwierzętach leśnych dokumentacja przedszkolna dokumentacja przedszkolna dokumentacja przedszkolna pomoce, liczmany itd. zdjęcia, protokoły, dokumentacja wycieczki zdjęcia, protokoły cały okres stażu wg potrzeb wg potrzeb wg potrzeb wg potrzeb rok szk. 2018/2019 Organizowanie kącików zabaw stymulujących rozwój dziecka. Organizacja stałych i okresowych kącików zabaw umożliwiających rozwój dziecka np. sklep, poczta, kącik lekarski, majsterkowicza, teatralny, atrakcyjnej książki, gimnastyki paluszkowej, plastyczny, tunel, jeżyki itp. kąciki zabaw cały okres stażu Prowadzenie dodatkowych zajęć rozwijających uzdolnienia dzieci. Prowadzenie zajęć: - matematycznych - ogólnointelektualnych. dokumentacja przedszkolna rok szk. 2018/2019 2019/2020 Umiejętność dokonywania ewaluacji własnej pracy i wykorzystywania jej wyników do doskonalenia warsztatu pracy § 7 ust. 2 pkt 4 Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U.2018.1574) ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Opracowanie narzędzi ewaluacji. Opracowanie następujących narzędzi: - karta oceny zajęć – opinie dzieci - arkusz obserwacji zajęć przez dyrektora - arkusz obserwacji zajęć przez opiekuna stażu - karta samooceny - ankieta dla rodziców na temat pracy nauczyciela dokumentacja przedszkolna 10.2018 6.2019 5.2019 Przeprowadzenie ewaluacji. Przeprowadzanie ewaluacji zajęć: - informacja od dzieci - prowadzonych w obecności opiekuna stażu - prowadzonych w obecności dyrektora Przeprowadzenie ewaluacji pracy nauczyciela w ramach samooceny. Rozdanie ankiet rodzicom. informacje pozyskane od dzieci, opiekuna stażu i dyrektora karty samooceny ankiety raz w miesiącu wg harmonogram-mu spotkań czerwiec 2019, 2020, 2021 maj 2019, 2020, 2021 Dokonanie analizy, wyciąganie wniosków. Analiza informacji od dzieci, ankiet od rodziców, wyciąganie wniosków i wykorzystanie ich do dalszej pracy. Omówienie przeprowadzonych zajęć z opiekunem stażu oraz dyrektorem, analiza, wyciąganie wniosków i wykorzystanie ich w dalszej pracy. opracowanie ankiet, notatki własne raz w miesiącu maj 2019, 2020, 2021 wg harmonogram-mu spotkań Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego§ 7 ust. 2 pkt 5 Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U.2018.1574) ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami Pomoc nauczycielom stażystom w tworzeniu scenariuszy zajęć, uroczystości (Pasowanie na przedszkolaka, DEN, Święto Rodziny, festyn przedszkolny, pożegnanie starszaków), konsultacje indywidualne. Przeprowadzanie zajęć koleżeńskich. Dzielenie się na radach pedagogicznych oraz indywidualnie nabytą wiedzą podczas warsztatów i szkoleń. Przygotowywanie materiałów na szkoleniowe rady pedagogiczne. Propagowanie wśród nauczycieli informacji o dostępnych ciekawych szkoleniach. scenariusze zajęć notatki własne, materiały ze szkoleń wiadomości, maile w miarę potrzeb rok szk. 2019/2020 oraz 2020/2021 w miarę potrzeb cały okres stażu Umiejętność uwzględniania w pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych§ 7 ust. 2 pkt 6 Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U.2018.1574) ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Podejmowanie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole. Nawiązanie współpracy z biblioteką, kinami, teatrem, ze strażą pożarną, policją, wojskiem. dokumentacja przedszkolna cały okres stażu Przygotowanie uroczystości. Opracowywanie scenariuszy do imprez: „Pasowanie na przedszkolaka”, Dzień babci i dziadka” ,,Święto Rodziny”, z okazji festynu, zakończenia roku szkolnego, dla środowiska lokalnego w MOK, imprez miejskich. Współtworzenie z innymi nauczycielami i organizacja: - obchodów odzyskania przez Polskę niepodległości - Jasełek scenariusze uroczystości cały okres stażu 11.2018 12.2018 Współpraca ze środowiskiem lokalnym. Zaproszenie członków Towarzystwa Przyjaciół Pszowa by opowiedzieć o tradycjach związanych ze Świętami Bożego Narodzenia oraz Wielkanocnymi. Współpraca z Kołem Gospodyń Wiejskich – występ artystyczny z okazji Dnia Kobiet. Współpraca z Publicznym Przedszkolem nr 2 – wspólne spotkanie i zabawy z okazji Dnia Ziemi dokumentacja przedszkolna scenariusze uroczystości dokumentacja przedszkolna grudzień i kwiecień 2019, 2020, 2021 3.2019 4.2020 Podejmowane działania mające na celu zapobieganiu problemom społecznym i cywilizacyjnym. Realizacja programu „Chronimy dzieci”, zapobieganie zanieczyszczeniu powietrza (smog), segregacja śmieci (sprzątanie świata), zapobieganie uzależnieniom, zwracanie uwagi na zagrożenia w Internecie (necio.pl), zwracanie uwagi na prawidłowe odżywianie się i zapobieganie otyłości. Realizacja programu „Necio.pl” Realizacja programu profilaktyki zdrowia psychicznego „Przyjaciele Zippiego” Tworzenie programu doradztwa zawodowego. dokumentacja przedszkolna wg potrzeb rok szk. 2019/2020 rok szk. 2020/2021 10.2018 Umiejętność posługiwania się przepisami prawa dotyczącymi odpowiednio oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż § 7 ust. 2 pkt 7 Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U.2018.1574) ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Orientacja w przepisach oświatowych dotyczących funkcjonowania placówki przedszkolnej, działalności nauczyciela przedszkola. Analiza podstawowych aktów prawnych, szczególnie: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U.2018.1574) Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. 2018. 967 t.j.) Rozporządzenie MEN z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz. U.2018poz.1133) Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. 2018. 996 t.j. ) – fragmenty dotyczące przedszkoli Rozporządzenie MEN z 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz. U. z 2017, poz. 1611) – fragmenty dotyczące przedszkoli Rozporządzenie MEN z dnia 14 lutego 2017r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U. z 2017r., poz. 356) – fragmenty dotyczące przedszkoli Rozporządzenie MEN z dnia 25 maja 2018 w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz./U. 2018.1055) Rozporządzenie MEN z 25 sierpnia 2017r. w sprawie prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017, poz. 1646) – fragmenty dotyczące przedszkoli Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017, poz. 1591) – fragmenty dotyczące przedszkoli Rozporządzenie MEN z dnia 31 grudnia 2002 w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach ( Dz. U. 2003.6.69) Konwencja o prawach dziecka przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych dnia 20 listopada 1989r. (Dz. U. z dnia 23 grudnia 1991r.) Ustawa z dnia 25 lutego 1964r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. nr 9, poz. 59) Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. 2004 nr 64 poz. 593) notatki własne 10.2018 5.2019 11.2019 1.2020 2.2020 3.2020 4.2020 7.2020 8.2020 10.2020 11.2020 1.2021 3.2021 Studiowanie dokumentacji przedszkolnej. Analiza: Statutu Przedszkola, Programu Wychowawczego, Programu Profilaktyki, Koncepcji Pracy Przedszkola, Regulaminu Rady Rodziców, Regulaminu Rady Pedagogicznej, Zadań rocznego planu pracy dydaktyczno-wychowawczej, Podstawy programowej wychowania przedszkolnego, Planu nadzoru pedagogicznego, Regulaminu wycieczek. notatki własne 5.2020 Posługiwanie się przepisami o bezpieczeństwie w trakcie organizacji wyjazdów, wyjść. Organizowanie wycieczek, spacerów. Wypełnianie dokumentacji wycieczki. dokumentacja przedszkolna wg potrzeb Posługiwanie się posiadaną wiedzą z prawa oświatowego w praktyce. Kontakt z Ośrodkiem Pomocy Społecznej, z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, pisanie opinii o dziecku do sądu, szerzenie wśród dzieci praw dziecka. dokumentacja przedszkolna wg potrzeb Aktywne uczestnictwo w tworzeniu podstawowych dokumentów przedszkolnych. Współtworzenie dokumentacji przedszkola – koncepcja pracy przedszkola, roczny plan pracy. dokumentacja przedszkolna wg potrzeb Umiejętność korzystania w pracy, zwłaszcza w trakcie prowadzonych zajęć, z narzędzi multimedialnych i informatycznych§ 7 ust. 2 pkt 8 Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U.2018.1574) ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Wykorzystywanie Internetu w pracy dydaktyczno-wychowawczej. Wykorzystywanie Internetu w pracy dydaktyczno-wychowawczej przez: - wyszukiwanie kart pracy, obrazków, pomysłów do prac plastycznych, eksperymentów, - puszczanie filmów (np.jak powstaje…), bajek, piosenek, dźwięków, audiobooków z You Tube - wirtualne spacery (np.muzeum, galerii) - korzystanie z programów edukacyjnych: www.pisupisu.pl www.tablit.pl www.ciufcia.pl www.buliba.pl www.eprzedszkolaki.pl www.przedszkoleprzyszlosci.fados.pl - uzyskiwanie wiedzy o szkoleniach, kursach i konferencjach ze stron www - szkolenia online: Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży online. Kurs dla profesjonalistów. - prowadzenia kursu z języka angielskiego dla dzieci Bilingual Future Regularne śledzenie informacji dotyczących spraw oświaty i wychowania. Korzystanie z internetowych edukacyjnych newsletter’ów. Wymiana uwag dotyczących wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej z innymi nauczycielami na stronach forum przeznaczonych dla pedagogów: www.panimonia.pl www.eduzabawy.com www.dzieckiembadz.blogspot.com www.ztorbynauczycielki.pl www.przedszkolnepomysly.blogspot.com www.superkid.pl www.kodowanienadywanie.blogspot.com notatki własne cały okres stażu wg potrzeb 6.2019 rok szk. 2018/2019 wg potrzeb Wykorzystanie komputera do pracy i prowadzenia dokumentacji pracy dydaktycznej. Samodzielne tworzenie pomocy dydaktycznych. Korzystanie z komputera oraz tablicy interaktywnej podczas zajęć. Pisanie sprawozdań, planów pracy itp. Przygotowywanie dla uczniów dyplomów za udział w konkursach. Tworzenie i zastosowanie prezentacji multimedialnych (Power Point). dokumentacja przedszkolna cały okres stażu Gromadzenie i wykorzystanie wideoteki przedszkolnej na zajęciach. Systematyczne gromadzenie płyt CD i DVD wykorzystywanych do prowadzenia zajęć oraz korzystanie z nich. Sporządzenie spisu płyt dostępnych na placówce. płyty CD, DVD wg potrzeb 7.2019 Publikacje w Internecie. Opublikowanie w portalu internetowym „Planu rozwoju zawodowego” i innych materiałów dydaktycznych.( scenariusza zajęć i uroczystości szkolnej). Prowadzenie strony informacyjnej dla rodziców na portalu społecznościowym . Publikowanie artykułów na portalach informacyjnych w ramach promocji przedszkola. Prowadzenie strony internetowej przedszkola www.pp1.pszow.pl publikacje w Internecie 10.2018 wg potrzeb rok.szk. 2018/2019 oraz w dalszych latach wg potrzeb rok.szk. 2018/2019 ……………………………………………… ………………………………………………….. (podpis opiekuna stażu) (podpis stażysty) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |