Katalog Anna Goliszek, 2019-07-04 Wąwolnica Język polski, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowegoPlan rozwoju zawodowego w związku z ubieganiem się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego Od 01.09.2016 do 31.05.2019 r. Kwalifikacje zawodowe: magister filologii polskiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II – specjalizacja pedagogiczna Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2016 r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Przewidywany termin zakończenia stażu: 31 maja 2019 r. Przedstawiony plan rozwoju zawodowego zakłada kontynuację mojej wcześniejszej pracy jako nauczyciela i wychowawcy młodzieży. Są to plany i zamierzenia związane z działaniami, które stanowią rozwinięcie i doskonalenie dotychczasowej pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole i poza nią. Plan ma formę otwartą, dopuszcza się nanoszenie modyfikacji dotyczących podejmowanych zadań, form ich realizacji, czy też sposobu dokumentowania w zależności od wynikających potrzeb, przydzielonych zadań dodatkowych itp. Czynności Organizacyjne Lp. Zadania do realizacji 1.Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. -analiza nowych przepisów prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty -wniosek o rozpoczęcie stażu -plan rozwoju zawodowego 2.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. - gromadzenie dokumentów potwierdzających realizacje planu: zaświadczenia, dyplomy, scenariusze zajęć - uzyskanie oceny dorobku zawodowego 3.Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. - przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju § 8 ust. 1, pkt. 1 Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Uczestniczenie w różnych instytucjonalnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje, nadających kwalifikacje, doskonalących wiedzę i umiejętności Warsztaty i konferencje metodyczne Kursy doskonalące Studia podyplomowe Okres stażu Zaświadczenia o ukończeniu formy doskonalenia 2. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów Udostępnianie materiałów w wersji papierowej i elektronicznej Stworzenie bazy materiałów w wersji papierowej i elektronicznej Prowadzenie wspólnych przedsięwzięć (np. wycieczka, wyjście) Na bieżąco i w okresie stażu Opracowane materiały i scenariusze Zdjęcia, sprawozdania 3.Praca na rzecz promocji szkoły w środowisku lokalnym poprzez kontakt z mediami pkt1ust1 Informacje prasowe Okres stażu Relacje w mediach (prasa, telewizja, radio i Internet) § 8 ust. 1, pkt. 2 Realizacja zadań służących podniesieniu jakości pracy placówki ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Udział w pracach Komisji Przedmiotów Humanistycznych Opracowanie WSO, PSO, Okres stażu dokumenty szkolne Udział w pracach Zespołu ds. Organizacji Pracy Szkoły Współtworzenie planu zajęć dydaktycznych, arkusza organizacyjnego szkoły, planu dyżurów nauczycieli Współprzygotowanie Dni Otwartych szkoły Okres stażu dokumenty szkolne § 8 ust. 1, pkt. 3 Pognębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy placówki, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Uczestnictwo w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych Okres stażu Lista obecności Protokoły z posiedzeń rady, zaświadczenia Samokształcenie Studia podyplomowe - ,,Nauczanie języka polskiego jako obcego”, Udział w konferencjach, szkoleniach. Studiowanie fachowych czasopism metodycznych i pedagogicznych oraz źródeł internetowych w celu poznania nowych metod pracy na lekcjach języka polskiego oraz rozwiązywania problemów wychowawczych Okres stażu Dyplom ukończenia studiów, Zaświadczenia, Scenariusze lekcji § 8 ust.2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (…) ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych (również jako nauczyciela – wychowawcy klasy) Kontakt z pedagogiem szkolnym lub innymi specjalistami (w miarę potrzeb) Organizowanie wycieczek i wyjść kulturalnych z uczniami Okres stażu Zapis w dzienniku lekcyjnym, zaświadczenia z poradni Wypełniona dokumentacja wycieczki Udział w programach i akcjach podnoszących jakość pracy szkoły Współtworzenie uroczystości i imprez szkolnych Okres stażu Sprawozdania z imprez. Dokumentacja zdjęciowa Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych z języka polskiego Fakultety dla maturzystów, zajęcia z języka polskiego dla uczniów z Ukrainy Okres stażu Opracowany program Dziennik zajęć pozalekcyjnych Organizacja konkursów Konkursy literackie, recytatorskie, czytelnicze Okres stażu Sprawozdania, testy Opieka nad pracownią polonistyczną Dbanie o atrakcyjny wygląd pracowni, gromadzenie pomocy dydaktycznych, przygotowywanie gazetek ściennych itp. Okres stażu Wykaz ulepszeń pracowni Wzbogacanie metod i form pracy o nowe metody aktywizujące. Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym. Tworzenie pomocy dydaktycznych. Okres stażu Materiały, spis pomocy i literatury. § 8 ust.2 pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Organizacja własnego warsztatu pracy Opracowywanie testów, scenariuszy zajęć i imprez szkolnych, dokumentacji oraz przedmiotowych prezentacji multimedialnych Na bieżąco Opracowane materiały w formie elektronicznej Korzystanie z Internetu na lekcjach języka polskiego Korzystanie ze stron internetowych i przydzielanie uczniom zadań z wykorzystaniem danej strony Okres stażu Adresy stron Scenariusze lekcji Prowadzenie dziennika elektronicznego Informowanie rodziców i uczniów o postępach w nauce. Okres stażu Poprawnie działające moduły Wymiana informacji, doświadczeń i poglądów z innymi za pomocą narzędzi komunikacyjnych Korzystanie z e-dziennika, poczty e-mailowej i serwisów społecznościowych w celu sprawnego komunikowania się z nauczycielami, uczniami i ich rodzicami. Udział w forach dyskusyjnych na internetowych portalach edukacyjnych Okres stażu Adresy stron Opracowane materiały w formie elektronicznej § 8 ust.2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Prowadzenie lekcji pokazowych dla innych nauczycieli Zajęcia otwarte z języka polskiego Dokonywanie ewaluacji własnych działań dydaktycznych W miarę potrzeb Scenariusze zajęć Udział w pracach Komisji Przedmiotów Humanistycznych Prezentowanie swoich propozycji organizacji zajęć oraz opracowanych materiałów Okres stażu Protokoły z posiedzeń zespołu Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami Hospitacje lekcji prowadzonych przez innych nauczycieli Uczestniczenie w pracach Komisji Przedmiotów Humanistycznych, Zespołu Wychowawców Udostępnienie innym nauczycielom wypracowanej dokumentacji szkolnej i pomocy dydaktycznych. Udostępnianie młodszym nauczycielom dokumentacji związanej z awansem zawodowym Współpraca z nauczycielami/wychowawcami w zakresie rozwiązywania problemów Okres stażu Potwierdzenie uczestnictwa Opieka nad nauczycielem stażystą lub kontraktowym, starającym się o wyższy stopień awansu zawodowego Wzajemne hospitowanie swoich lekcji; pomoc w opracowaniu planu rozwoju zawodowego; sporządzenie oceny nauczyciela W miarę potrzeb Zaświadczenie dyrektora szkoły dot. pełnienia funkcji opiekuna stażu Zamieszczenie własnych publikacji na portalach edukacyjnych i w mediach Opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego na portalu edukacyjnym Zamieszczenie na portalu edukacyjnym lub w czasopiśmie scenariusza imprezy Okres stażu Publikacja w Internecie, kserokopie artykułów § 8 ust.2 pkt.4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Opracowanie i wdrożenie programu autorskiego w zakresie działań wychowawczych Opracowanie programu działań wychowawczych. Opracowanie autorskich scenariuszy lekcji wychowawczych. Cały okres stażu Scenariusze lekcji, dokumentacja szkolna Opracowanie i wdrożenie programu autorskiego w zakresie działań dydaktycznych Przygotowanie i wdrożenie programu nauczania języka polskiego jako obcego Cały okres stażu Scenariusze lekcji, dokumentacja szkolna Opracowanie i wdrożenie programu autorskiego w zakresie działań dydaktycznych Przygotowanie i wdrożenie programu pracy z uczniami klasy maturalnej przygotowującymi się do egzaminu dojrzałości Cały okres stażu Scenariusze lekcji, dokumentacja szkolna § 8 ust.2 pkt.4 b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych (…) ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Poszerzanie wiedzy i umiejętności w zakresie wykonywania zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej Rozwiązywanie quizów na platformie Moodle OKE Uczestnictwo w szkoleniach organizowanych przez OKE Cały okres stażu Zaświadczenia wydane przez OKE Wykonywanie zadań egzaminatora OKE Czynny udział w pracach Zespołów Sprawdzających maturę z języka polskiego Wykonywanie zadań egzaminatora OKE poprzez ocenianie wewnętrznej części egzaminu – udział w pracach przedmiotowych zespołów egzaminacyjnych z języka polskiego w części ustnej, w charakterze przewodniczącej PZE W miarę potrzeb Zaświadczenia wydane przez OKE, dokumentacja szkolna § 8 ust.2 pkt.4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Podniesienie atrakcyjności oferty szkoły Organizacja akademii i imprez okolicznościowych, połączona z promowaniem szkoły w środowisku Opracowywanie i realizowanie autorskich scenariuszy uroczystości Okres stażu Sprawozdania/scenariusze imprez i uroczystości Organizowanie szkolnych konkursów języka polskiego, przygotowanie ewentualnych uczniów chętnych do udziału w konkursach lokalnych Zaangażowanie uczniów do konkursów rozwijających ich zainteresowania, prezentacja ich dokonań na forum szkoły i na stronie internetowej szkoły Okres stażu Wyróżnienia i nagrody dla uczniów Podziękowania od organizatorów Rozwijanie zainteresowań kulturalnych uczniów Współorganizowanie wyjść do kina lub teatru oraz wycieczek szkolnych. Okres stażu Dokumentacja wycieczek Sprawozdanie z wycieczki § 8 ust.2 pkt 4 lit. e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Współpraca ze Szkolnym Kołem Wolontariatu Udział w akcjach charytatywnych . Okres stażu Zaświadczenia, opis działań zawarty w teczce wychowawcy Współpraca z instytucjami: MOPS, Policja, Staraż Miejska, PPP Współdziałanie w ramach pełnienia funkcji wychowawcy i realizacji programu profilaktyczno-wychowawczego i wychowawczego szkoły W miarę potrzeb Wpisy w dzienniku i dokumentacji wychowawcy Współpraca z pedagogiem, psychologiem Dbałość o zapewnienie fachowej opieki diagnozującej niedobory rozwojowe uczniów. Redagowanie opinii na temat funkcjonowania ucznia w szkole Indywidualizacja pracy z uczniem posiadającym opinię / orzeczenie poradni pedagogiczno - psychologicznej W miarę potrzeb Wpisy w dzienniku i dokumentacji wychowawcy Współpraca z instytucjami kulturalnymi Udział w projekcjach filmowych i imprezach kulturalnych organizowanych przez NOK, przygotowanie uroczystości na scenie NOKu Współpraca z instytucjami teatralnymi i muzealnymi W miarę potrzeb Wpisy w dzienniku i dokumentacji wychowawcy § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony ZADANIA DO WYKONANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych – pomoc uczniom słabym Dodatkowe zajęcia z uczniem słabym Konsultacje Okres stażu Opis przypadku Rozwiązywanie problemów wychowawczych Współpraca z pedagogiem szkolnym i innymi nauczycielami w rozwiązywaniu trudnych przypadków wychowawczych Okres stażu Dziennik klasowy Zaświadczenie pedagoga Opis przypadku Sporządziła: ...................... Zatwierdzam do realizacji …………………………… ……………………………….. miejscowość, data podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |