Katalog

Anna Boguszewska, 2020-05-21
Tczew

Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego

wzór planu rozwoju zawodowego n. kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy n. mianowanego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko: mgr
Miejsce pracy:
Dyrektor:
Data rozpoczęcia stażu:
Czas trwania stażu:
Opiekun stażu:

Posiadane kwalifikacje:
studia magisterskie na kierunku filologia polska – Uniwersytet Gdański - 2004 r.
studia podyplomowe na kierunku edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna – GWSH - 2012 r.
studia podyplomowe na kierunku oligofrenopedagogika – edukacja i rehabilitacja osób
z niepełnosprawnością intelektualną – EUH-E Elbląg – 2013 r.

Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

Cele szczegółowe:
1. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela
i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe.
4. Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu przedszkola.
5. Wspieranie aktywności twórczej dzieci.

Akty prawne:
1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U.06.97.674 ze zm.),
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Poz. 393), które weszło
w życie 27 marca 2013 r.


Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także ocenianie ich skuteczności i dokonywanie zmian w tych działaniach.
(paragraf 7 ust.2 pkt 1)

Działania i zadania nauczyciela
Formy realizacji
Sposób dokumento-wania
Termin realizacji
1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego.
Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego.
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego:
- Ustawa o systemie oświaty,
- Karta Nauczyciela,
- Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Biblioteczka własna
na bieżąco
wrzesień 2017
2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
Podpisanie kontraktu.


Napisanie planu rozwoju zawodowego.

Ustalenie terminów spotkań z opiekunem.
Obserwacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli.
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Dokument
o wzajemnej współpracy.
Plan rozwoju zawodowego.
Harmonogram spotkań.
Arkusze obserwacji.
Scenariusze zajęć.
Sprawozdanie
wrzesień 2017


do 15 .09.17

raz w miesiącu,
raz w miesiącu

raz w miesiącu

czerwiec 2020.
3. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego.
Udział w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego:
w kursach, szkoleniach, warsztatach organizowanych przez różne instytucje, np. warsztaty ze Stacji Dobrego Czasu.
Zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach itd.,
zgromadzone materiały
cały okres stażu
4. Uczestniczenie w pracach przedszkola związanych z realizacją zadań dydaktycznych, opiekuńczych, wychowawczych.
Współpraca w przygotowaniu uroczystości, imprez przedszkolnych i innych zajęć.
Scenariusze uroczystości i imprez, dokumentacja zdjęciowa, dekoracje, wzory dyplomów itp.
cały okres stażu /
wg potrzeb
5. Doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy.
Utworzenie własnej biblioteczki metodyczno – przedmiotowej, analiza literatury fachowej i nowości pedagogicznych.
Utworzenie własnej bazy materiałów dydaktycznych – opracowanie własnych pomocy.
Zbiór materiałów, zgromadzona literatura, karty pracy, scenariusze, pomoce dydaktyczne.
cały okres
6. Prowadzenie dokumentacj przedszkolnej.
Prowadzenie dzienników zajęć.
Prowadzenie zeszytu obserwacji.

Przeprowadzenie diagnoz – ocena semestralna dla każdego dziecka
Sprawozdania z imprez i zajęć przedszkolnych.
Dzienniki zajęć
Zeszyt obserwacji.
Wzory diagnoz

Sprawozdania
cały okres
wg potrzeb

raz w semestrze
wg potrzeb
7. Dzielenie się własnymi doświadczeniami.
Udostępnianie swoich materiałów innym nauczycielom.
Możliwość obserwacji zajęć własnych przez innych nauczycieli.
Pomoce dydaktyczne, scenariusze
Cały okres stażu
8. Sporządzanie ewaluacji rocznej
Wypełnianie autorefleksji, analiza pracy własnej.
Arkusz ewaluacji
VI’17
VI’18
VI’19


Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
(paragraf 7 ust.2 pkt 2)

Działania i zadania nauczyciela
Formy realizacji
Sposób dokumento-wania
Termin realizacji
1. Poznanie środowiska dzieci. Nawiązanie współpracy z rodzicami.
Obserwacja dzieci w sytuacjach przedszkolnych. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków – spotkania z rodzicami, rozmowy indywidualne.
Konsultacje z innymi nauczycielami.
Warsztaty dla rodziców, np.: artystyczne: Stacja Dobrego Czasu, spotkania wielkanocne, opłatkowe, majowe i inne.
Kontrakt, notatki własne
cały okres stażu, wg potrzeb
2. Przygotowanie uroczystości.
Współorganizowanie uroczystości przedszkolnych, np. Pasowanie na Przedszkolaka, Dzień Babci i Dziadka, Festyn Przedszkolaka, Zakończenie roku i inne.
Scenariusze własne, wzory dyplomów, dekoracje itp.
cały okres, wg potrzeb
3. Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z dziećmi.
Realizacja podstawy programowej oraz programu wychowania przedszkolnego ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa dzieci.
Dziennik zajęć, scenariusze zajęć
cały okres stażu
4.Promocja przedszkola - projekty i konkursy.
Projekt ewaluacji wewnętrznej – „Rozwijanie zainteresowań czytelniczych przedszkolaków” – współpraca z Dziecięcą Biblioteką Miejską.
Projekty i konkursy środowiskowe: plastyczne: „Tczewskie przedszkolaki na rowery”, „Niepodległość oczami dziecka”, „Tczew słońcem malowany”.
Projekty zdrowotne „Ogólnopolski program edukacji zdrowotnej – Akademii Aguafresh”.
Projekty ekologiczne „Czyste powietrze wokół Nas” - nawiązanie współpracy z Sanepidem; „Dzień Ziemi”.
Ankieta, wnioski, sprawozdania, zdjęcia, aktualizacja imprez przedszkolnych na facebooku.
rok przedszkolny 2017/2018


cały okres stażu

5. Prowadzenie obserwacji oraz diagnozy pedagogicznej
Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci.
Karty obserwacji, zeszyt obserwacji
wg potrzeb
6. Podejmowanie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole.
Urząd Miasta, Biblioteka, Faryka Sztuk, SSP Nr 2, Kino Helios, Zespól Szkół Specjalnych – spotkania, wycieczki, udział w zajęciach.
Notatki własne
wg potrzeb

Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej.
(paragraf 7 ust. 2 pkt 3)

Działania i zadania nauczyciela
Formy realizacji
Sposób dokumento-wania
Termin realizacji
1. Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji awansowej oraz w pracy pedagogicznej
Opracowanie dokumentacji z wykorzystaniem techniki komputerowej.


Opracowanie i przygotowanie różnego rodzaju materiałów i pomocy dydaktycznych przy użyciu technik komputerowych (karty pracy, dyplomy, scenariusze itp.).
Przygotowanie ankiet, scenariuszy inscenizacji, konspektów zajęć.

Korzystanie podczas zajęć z różnych sprzętów elektronicznych (magnetofon, radio, telefon, komputer, aparat).


Przygotowanie wystroju przedszkolnych sal (dekoracje, gazetki itp.).

Tworzenie materiałów dla nauczycieli, np. nagrywanie piosenek, bajek, słuchowisk itp.
Cała dokumentacja awansu zawodowego.
Zawartość własnego komputera z plikami tematycznymi.
Komputer własny i przedszkolny.
Sprzęt przedszkolny z plikami tematycznymi.

Zdjęcia gazetek.

Płyty cd, dvd, pendrive
cały okres stażu,
wg potrzeb
2. Komunikacja z rodzicami
Zamieszczanie na facebooku aktualnych imprez i zajęć przedszkolnych.


Tworzenie gazetek, tablic informacyjnych; wysyłanie sms-ów z informacjami do rodziców itp.
Komputer przedszkolny (zdjęcia w pliku przed -szkolnym) telefon
cały okres stażu , wg potrzeb
3. Gromadzenie niezbędnych przepisów oświatowych z Internetu
Poszukiwania internetowe, korzystanie ze stron kuratorium, MEN, itp.
Wydruk potrzebnych przepisów
Cały okres
4. Opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego oraz wybranych scenariuszy zajęć
Publikacje na stronach profesor.pl, literka.pl, itp.
Publikacje na stronach internetowych
Cały okres





Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.
(paragraf 7 ust.2 pkt 4)
Działania i zadania nauczyciela
Formy realizacji
Sposób dokumento-wania
Termin realizacji
1. Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Praca indywidualna z dzieckiem.

Diagnozowanie problemów środowiskowych.
Zeszyt obserwacji.
Rozmowy z rodzicami i z innymi nauczycielami
cały okres stażu, wg potrzeb
2. Motywowanie i wspieranie dziecka.
Motywowanie dzieci do przestrzegania Kodeksu Przedszkolaka.
Przeciwdziałanie agresji.
Rozwiązywanie konfliktów.
Przełamywanie barier wśród dzieci nieśmiałych.
Kodeks Przedszkolaka, wierszyki, rymowanki, zabawy i piosenki o dobrym zachowaniu.
cały okres stażu, wg potrzeb
3. Studiowanie literatury pedagogiczno – psychologicznej.
Zapoznanie z najnowszymi pozycjami wydawniczymi w w/w dziedzinie.
Literatura, korzystanie z publikacji w Internecie.
Cały okres stażu, wg potrzeb

Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania przedszkola, w którym nauczyciel odbywał staż.
(paragraf 7 ust.2 pkt 5)

Działania i zadania nauczyciela
Formy realizacji
Sposób dokumento-wania
Termin realizacji
1. Znajomość prawa oświatowego
Analiza aktów prawnych.
Aktualizowanie wiedzy dotyczącej przepisów prawa oświatowego – Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty śledzenie stron internetowych MEN.
Notatki własne, stosowanie poznanych przepisów w praktyce.
cały okres stażu
2. Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji zadań przedszkola.
Analiza dokumentacji przedszkola.
Współtworzenie dokumentacji przedszkola – roczny plan wydarzeń, sprawozdania, ewaluacja wewnętrzna.
Dokumenty przedszkola, notatki własne, ankiety, sprawozdania, wnioski.
cały okres stażu, wg potrzeb
3. Posługiwanie się przepisami o bezpieczeństwie w trakcie organizacji wyjazdów, wyjść.
Organizowanie wyjazdów, spacerów i innych wyjść poza teren przedszkola.
Notatki własne, zdjęcia, facebook.
wg potrzeb

Plan może ulec modyfikacji i aktualizacji adekwatnie do potrzeb nauczyciela i placówki.






…................................................ ….....................................................
Podpis stażysty Podpis opiekun stażu



Zatwierdzam do realizacji


…....................................
Data


…......................................................
Podpis dyrektora
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.