![]() |
![]() |
Katalog Anna Boguszewska, 2020-05-21 Tczew Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego wzór planu rozwoju zawodowego n. kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy n. mianowanego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko: mgr Miejsce pracy: Dyrektor: Data rozpoczęcia stażu: Czas trwania stażu: Opiekun stażu: Posiadane kwalifikacje: studia magisterskie na kierunku filologia polska – Uniwersytet Gdański - 2004 r. studia podyplomowe na kierunku edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna – GWSH - 2012 r. studia podyplomowe na kierunku oligofrenopedagogika – edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną – EUH-E Elbląg – 2013 r. Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Cele szczegółowe: 1. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela i omawianie tych zajęć z prowadzącym. 2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich. 3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe. 4. Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu przedszkola. 5. Wspieranie aktywności twórczej dzieci. Akty prawne: 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U.06.97.674 ze zm.), 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Poz. 393), które weszło w życie 27 marca 2013 r. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także ocenianie ich skuteczności i dokonywanie zmian w tych działaniach. (paragraf 7 ust.2 pkt 1) Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Sposób dokumento-wania Termin realizacji 1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: - Ustawa o systemie oświaty, - Karta Nauczyciela, - Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Biblioteczka własna na bieżąco wrzesień 2017 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Podpisanie kontraktu. Napisanie planu rozwoju zawodowego. Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. Obserwacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Dokument o wzajemnej współpracy. Plan rozwoju zawodowego. Harmonogram spotkań. Arkusze obserwacji. Scenariusze zajęć. Sprawozdanie wrzesień 2017 do 15 .09.17 raz w miesiącu, raz w miesiącu raz w miesiącu czerwiec 2020. 3. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. Udział w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego: w kursach, szkoleniach, warsztatach organizowanych przez różne instytucje, np. warsztaty ze Stacji Dobrego Czasu. Zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach itd., zgromadzone materiały cały okres stażu 4. Uczestniczenie w pracach przedszkola związanych z realizacją zadań dydaktycznych, opiekuńczych, wychowawczych. Współpraca w przygotowaniu uroczystości, imprez przedszkolnych i innych zajęć. Scenariusze uroczystości i imprez, dokumentacja zdjęciowa, dekoracje, wzory dyplomów itp. cały okres stażu / wg potrzeb 5. Doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy. Utworzenie własnej biblioteczki metodyczno – przedmiotowej, analiza literatury fachowej i nowości pedagogicznych. Utworzenie własnej bazy materiałów dydaktycznych – opracowanie własnych pomocy. Zbiór materiałów, zgromadzona literatura, karty pracy, scenariusze, pomoce dydaktyczne. cały okres 6. Prowadzenie dokumentacj przedszkolnej. Prowadzenie dzienników zajęć. Prowadzenie zeszytu obserwacji. Przeprowadzenie diagnoz – ocena semestralna dla każdego dziecka Sprawozdania z imprez i zajęć przedszkolnych. Dzienniki zajęć Zeszyt obserwacji. Wzory diagnoz Sprawozdania cały okres wg potrzeb raz w semestrze wg potrzeb 7. Dzielenie się własnymi doświadczeniami. Udostępnianie swoich materiałów innym nauczycielom. Możliwość obserwacji zajęć własnych przez innych nauczycieli. Pomoce dydaktyczne, scenariusze Cały okres stażu 8. Sporządzanie ewaluacji rocznej Wypełnianie autorefleksji, analiza pracy własnej. Arkusz ewaluacji VI’17 VI’18 VI’19 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. (paragraf 7 ust.2 pkt 2) Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Sposób dokumento-wania Termin realizacji 1. Poznanie środowiska dzieci. Nawiązanie współpracy z rodzicami. Obserwacja dzieci w sytuacjach przedszkolnych. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków – spotkania z rodzicami, rozmowy indywidualne. Konsultacje z innymi nauczycielami. Warsztaty dla rodziców, np.: artystyczne: Stacja Dobrego Czasu, spotkania wielkanocne, opłatkowe, majowe i inne. Kontrakt, notatki własne cały okres stażu, wg potrzeb 2. Przygotowanie uroczystości. Współorganizowanie uroczystości przedszkolnych, np. Pasowanie na Przedszkolaka, Dzień Babci i Dziadka, Festyn Przedszkolaka, Zakończenie roku i inne. Scenariusze własne, wzory dyplomów, dekoracje itp. cały okres, wg potrzeb 3. Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z dziećmi. Realizacja podstawy programowej oraz programu wychowania przedszkolnego ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa dzieci. Dziennik zajęć, scenariusze zajęć cały okres stażu 4.Promocja przedszkola - projekty i konkursy. Projekt ewaluacji wewnętrznej – „Rozwijanie zainteresowań czytelniczych przedszkolaków” – współpraca z Dziecięcą Biblioteką Miejską. Projekty i konkursy środowiskowe: plastyczne: „Tczewskie przedszkolaki na rowery”, „Niepodległość oczami dziecka”, „Tczew słońcem malowany”. Projekty zdrowotne „Ogólnopolski program edukacji zdrowotnej – Akademii Aguafresh”. Projekty ekologiczne „Czyste powietrze wokół Nas” - nawiązanie współpracy z Sanepidem; „Dzień Ziemi”. Ankieta, wnioski, sprawozdania, zdjęcia, aktualizacja imprez przedszkolnych na facebooku. rok przedszkolny 2017/2018 cały okres stażu 5. Prowadzenie obserwacji oraz diagnozy pedagogicznej Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci. Karty obserwacji, zeszyt obserwacji wg potrzeb 6. Podejmowanie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole. Urząd Miasta, Biblioteka, Faryka Sztuk, SSP Nr 2, Kino Helios, Zespól Szkół Specjalnych – spotkania, wycieczki, udział w zajęciach. Notatki własne wg potrzeb Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej. (paragraf 7 ust. 2 pkt 3) Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Sposób dokumento-wania Termin realizacji 1. Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji awansowej oraz w pracy pedagogicznej Opracowanie dokumentacji z wykorzystaniem techniki komputerowej. Opracowanie i przygotowanie różnego rodzaju materiałów i pomocy dydaktycznych przy użyciu technik komputerowych (karty pracy, dyplomy, scenariusze itp.). Przygotowanie ankiet, scenariuszy inscenizacji, konspektów zajęć. Korzystanie podczas zajęć z różnych sprzętów elektronicznych (magnetofon, radio, telefon, komputer, aparat). Przygotowanie wystroju przedszkolnych sal (dekoracje, gazetki itp.). Tworzenie materiałów dla nauczycieli, np. nagrywanie piosenek, bajek, słuchowisk itp. Cała dokumentacja awansu zawodowego. Zawartość własnego komputera z plikami tematycznymi. Komputer własny i przedszkolny. Sprzęt przedszkolny z plikami tematycznymi. Zdjęcia gazetek. Płyty cd, dvd, pendrive cały okres stażu, wg potrzeb 2. Komunikacja z rodzicami Zamieszczanie na facebooku aktualnych imprez i zajęć przedszkolnych. Tworzenie gazetek, tablic informacyjnych; wysyłanie sms-ów z informacjami do rodziców itp. Komputer przedszkolny (zdjęcia w pliku przed -szkolnym) telefon cały okres stażu , wg potrzeb 3. Gromadzenie niezbędnych przepisów oświatowych z Internetu Poszukiwania internetowe, korzystanie ze stron kuratorium, MEN, itp. Wydruk potrzebnych przepisów Cały okres 4. Opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego oraz wybranych scenariuszy zajęć Publikacje na stronach profesor.pl, literka.pl, itp. Publikacje na stronach internetowych Cały okres Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. (paragraf 7 ust.2 pkt 4) Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Sposób dokumento-wania Termin realizacji 1. Wyrównywanie szans edukacyjnych. Praca indywidualna z dzieckiem. Diagnozowanie problemów środowiskowych. Zeszyt obserwacji. Rozmowy z rodzicami i z innymi nauczycielami cały okres stażu, wg potrzeb 2. Motywowanie i wspieranie dziecka. Motywowanie dzieci do przestrzegania Kodeksu Przedszkolaka. Przeciwdziałanie agresji. Rozwiązywanie konfliktów. Przełamywanie barier wśród dzieci nieśmiałych. Kodeks Przedszkolaka, wierszyki, rymowanki, zabawy i piosenki o dobrym zachowaniu. cały okres stażu, wg potrzeb 3. Studiowanie literatury pedagogiczno – psychologicznej. Zapoznanie z najnowszymi pozycjami wydawniczymi w w/w dziedzinie. Literatura, korzystanie z publikacji w Internecie. Cały okres stażu, wg potrzeb Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania przedszkola, w którym nauczyciel odbywał staż. (paragraf 7 ust.2 pkt 5) Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Sposób dokumento-wania Termin realizacji 1. Znajomość prawa oświatowego Analiza aktów prawnych. Aktualizowanie wiedzy dotyczącej przepisów prawa oświatowego – Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty śledzenie stron internetowych MEN. Notatki własne, stosowanie poznanych przepisów w praktyce. cały okres stażu 2. Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji zadań przedszkola. Analiza dokumentacji przedszkola. Współtworzenie dokumentacji przedszkola – roczny plan wydarzeń, sprawozdania, ewaluacja wewnętrzna. Dokumenty przedszkola, notatki własne, ankiety, sprawozdania, wnioski. cały okres stażu, wg potrzeb 3. Posługiwanie się przepisami o bezpieczeństwie w trakcie organizacji wyjazdów, wyjść. Organizowanie wyjazdów, spacerów i innych wyjść poza teren przedszkola. Notatki własne, zdjęcia, facebook. wg potrzeb Plan może ulec modyfikacji i aktualizacji adekwatnie do potrzeb nauczyciela i placówki. …................................................ …..................................................... Podpis stażysty Podpis opiekun stażu Zatwierdzam do realizacji ….................................... Data …...................................................... Podpis dyrektora Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |