AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Okuń, 2020-05-21
Piaski

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz lekcji "Każdy lubi bajki".

- n +

Scenaruisz lekcji obserwowanej


Klasa: O A Data: 29.01.2019 r. Nauczyciel- Joanna Okuń
Temat: Każdy Lubi bajki.
Cele lekcji (nauczyciela):
1. Uważnie słucha wiersza czytanego przez nauczyciela.
2. Udziela odpowiedzi na pytania dotyczące treści wysłuchanego tekstu.
3. Nabywa umiejętność formułowania wypowiedzi użyciem poprawnych gramatycznnie zdań.
4. Potrafi odróżnić dobro od zła.
5. Bierze udział w zabawie ruchowej.
6. Wie, że baśnie mają zawsze dobre zakończenie.
7. Potrafi ułożyć historyjkę obrazkową.
Cele sformułowane w języku ucznia:
1. Uważnie słucham wiersza czytanego przez nauczyciela.
2. Doskonalę umiejętność udzielania odpowiedzi na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu;
3. Doskonalę umiejętność formułowania wypowiedzi użyciem poprawnych gramatycznnie zdań.
4. Potrafię odróżnić dobro od zła.
5. Uczestniczę w zabawie ruchowej.
6. Wiem, że baśnie zawsze kończą się dobrze.
7. Potrafię ułożyć historyjkę obrazkową.
„Nacobezu” – „ na co będę zwracał uwagę”:
Uczeń rozpoznaje wybrane baśnie i dokonuje prób wypowiadania się na ich temat.

Metody prowadzenia lekcji i aktywności uczniów:
-Metody aktywizujace – praktycznego działania, swobodnej wypowiedzi, rundka
-Metoda słowna
Forma sprawdzenia osiągnięcia celu: Uczeń słucha opowiadania: Doroty Gellner „Bajkowa zagadka.” udziela odpowiedzi na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu. Liczy postacie z bajek występujące w przeczytanym przez nauczyciela tekście. Zna zakończenia bajek i wyciąga wniosek, że dobro zwycięża. Widząc rekwizyt lub obrazek potrafi odgadnąć z jakiej baśni on pochodzi. Chętnie i aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej. Potrafi ułożyć historyjkę obrazkową.
Kluczowe pytania do uczniów:
1. Czy potraficie wymienić nazwy znanych wam baśni i opowiedzieć o nich?
Przebieg zajęć
1.Czytanie tekstu Doroty Gellner „Bajkowa zagadka”.
2. Zadawanie pytań dotyczącae wysłuchanego tekstu.
3. Liczenie postaci występujących w wierszu.
4. Oglądanie książek z baśniami i rozpoznawanie baśni.
5. Wprowadzenie zagadek z obrazkami i rekwizytami.
5. Wprowadzenie zabawy ruchowej.
6.Układanie historyjki obrazkowej.
7. Podsumowanie zajęć.
8. Ewaluacja.
Materiały i pomoce dydaktyczne: wiersz Doroty Gellner „Bajkowa zagadka.” , koperta z obrazkami z bajek, bajkowe rekwizyty, ksiązki z baśniami, kartki z historyjką obrazkową.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.