Katalog Renata Drebschok, 2020-05-21 Stronie Śląskie Różne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Czas trwania stażu: 2 lata i 9 mies. Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Renata Drebschok Stanowisko: nauczyciel świetlicy Nazwa placówki: Zespół Szkół Samorządowych Stronie Śląskie ul. Kościelna 12 Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2019r. Data zakończenia stażu: 31.05.2022r. CEL GŁÓWNY: • Uzyskanie stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego w wyniku postępowania kwalifikacyjnego. CELE SZCZEGÓŁOWE: • Rozwój osobisty; • Pogłębianie wiadomości i umiejętności w pracy zawodowej; • Podnoszenie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych; • Zdobywanie doświadczenia w działaniach na rzecz szkoły; • Realizacja wymagań kwalifikacyjnych pozwalających na uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się. § 8 ust.3 pkt. 1 1.Doskonalenie własnego warsztatu pracy: - Pogłębianie wiedzy poprzez korzystanie z różnych źródeł informacji: internet, biblioteka własna i szkolna; Cały okres stażu - Systematyczne powiększanie zasobów własnej biblioteczki dydaktycznej; Cały okres stażu -Systematyczne wzbogacanie własnego warsztatu pracy. Cały okres stażu 2.Uczestnictwo w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego: - Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli: o szkoleniowe rady pedagogiczne; Cały okres stażu - Udział w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego: o udział w kursach i szkoleniach doskonalących warsztat pracy nauczyciela świetlicy, o udział w kursach i szkoleniach wynikających z bieżących potrzeb szkoły; Cały okres stażu 3. Urozmaicanie metod stosowanie w czasie zajęć świetlicowych: - Stosowanie metod aktywizujących, usprawniających proces uczenia się: o aktywność plastyczna, o aktywność muzyczna, o aktywność czytelnicza; Cały okres stażu - Zrealizowanie projektu edukacyjnego: o zaplanowanie projektu, o Przeprowadzenie projektu, o Dokonanie ewaluacji projektu. Do ustalenia w trakcie stażu. Trzy projekty w trakcie całego stażu. 4. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej: - Komunikowanie się przez e-dziennik, e-mail; - Opracowywanie niezbędnych dokumentów w pracy nauczyciela świetlicy; - Kompletowanie przepisów prawa oświatowego i materiałów związanych z awansem zawodowym; - Gromadzenie materiałów pomocnych w pracy nauczyciela świetlicy; - Wykonywanie pomocy dydaktycznych, materiałów na gazetki, elementów wystroju świetlicy, dekoracji na apele szkolne, dyplomów, zaproszeń, podziękowań; - Wykorzystywanie komputera jako nośnika płyt CD i DVD, rzutnika podczas zajęć; - Dokumentowanie realizacji planu awansu zawodowego. Cały okres stażu 5. Poszerzanie wiedzy informatycznej: - Systematyczne samokształcenie w zakresie obsługi komputera. Cały okres stażu Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. § 8 ust. 3 pkt. 2 1.Udostępnianie własnych prac w Internecie: - Opublikowanie zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego na portalu internetowym; Listopad 2019 - Opublikowanie realizowanej innowacji na portalu internetowym. Styczeń 2020 2. Współpraca z nauczycielami: - Współpraca i wymiana doświadczeń z nauczycielami; - Wspólne planowanie działań, przygotowywanie dokumentów, rozwiązywanie problemów; - Stała współpraca z wychowawcami, pedagogiem i psychologiem szkolnym w celu rozwiązywania zaistniałych trudności dydaktycznych i wychowawczych. Cały okres stażu 3. Dzielenie się zdobytą wiedzą, umiejętnościami z nauczycielami: - Dzielenie się zdobytą wiedzą podczas kursów i szkoleń; - Udostępnianie materiałów ze szkoleń; - Udostępnianie własnych materiałów dydaktycznych. Cały okres stażu. Po kursie/szkoleniu 4. Uczestniczenie w pracach zespołów nauczycieli: - Współpraca z nauczycielami w ramach pracy zespołów nauczycieli. Realizowanie planu pracy zespołu. Cały okres stażu. Zgodnie z planem pracy zespołu Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. § 8 ust. 3 pkt. 3 1. Poszerzanie oferty zajęć świetlicowych: - Wzbogacanie oferty zajęć rozwijających zainteresowania uczniów: o plastyczno – techniczne, o muzyczne, o czytelnicze, o matematyczne. Rok szkolny 2019/2020 - Spotkania z ciekawymi ludźmi w ramach zajęć świetlicowych „Poznajemy zawody” Rok szkolny 2020/2021 2. Prowadzenie działań mających na celu lepsze funkcjonowanie szkoły. - Pomoc w przygotowaniu imprez szkolnych: o Dzień Edukacji Narodowej, o Dzień Papieski, o Jasełka; Według kalendarza imprez - Przygotowywanie i przeprowadzanie konkursów: o Szkolny Konkurs Kolęd, o Konkurs Ozdób Bożonarodzeniowych, o Konkurs Ozdób Wielkanocnych; Według kalendarza imprez - Organizowanie wystaw prac wykonanych przez uczniów; Cały okres stażu - Opieka nad świetlicą szkolną, gazetkami w świetlicy i przed świetlicą. Cały okres stażu 3. Promocja szkoły w środowisku lokalnym. - Udział w kiermaszach organizowanych w CETiK-u: - Stoły Bożonarodzeniowe, - Stoły Wielkanocne; Według kalendarza imprez - Wykonywanie dla MOPS-u kart z życzeniami świątecznymi dla samotnych; Grudzień każdego roku - Wykonywanie kart z życzeniami świątecznymi do instytucji współpracujących ze szkołą. Grudzień każdego roku 4. Współpraca z instytucjami: -Spotkania z przedstawicielami np. Policji, Straży Miejskiej, wynikające z realizacji planu dydaktyczno –wychowawczego i opiekuńczego szkoły. W trakcie trwania stażu 5. Włączanie się w działania o charakterze charytatywnym: - Współorganizowanie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w naszej gminie; Styczeń 2020 - Włączanie się w akcje i zbiórki charytatywne. W trakcie stażu Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. § 8 ust.3 pkt. 4a 1.Wdrożenie innowacji pedagogicznej: - Opracowanie i zrealizowanie innowacji pedagogicznej „Rękodzieło nie ma ceny”: o opracowanie innowacji - XI 2019 o przeprowadzenie innowacji - XII 2019 – V 2020 o dokonanie ewaluacji innowacji - VI 2020 Innowacja może być realizowana w kolejnym roku szkolnym Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela- doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela – konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej,§ 8 ust. 3 pkt. 4b 1. Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu nauczycieli: - Współpraca w ramach pracy zespołu, koordynowanie pracy zespołu: -opracowanie planu pracy zespołu, - analizowanie pracy zespołu i formułowanie wniosków do dalszej pracy, - sporządzanie sprawozdań z prac zespołu. W trakcie stażu Opracowała: Renata Drebschok Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |