Katalog

Radoslaw Banaszek, 2020-05-22
Otmuchow

Język niemiecki, Konspekty

Konspekt lekcji języka niemieckiego w klasie 7 SP

- n +

Radosław Banaszek Ziębice, 02.12.2019r.

KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO
W KLASIE 7B SZKOŁY PODSTAWOWEJ

CELE:
1. Poznawcze:
- wprowadzenie uczniów w temat lekcji: Moje hobby (Mein Hobby)
- umiejętność budowania dialogów i ich odgrywania (scenki „moje hobby”)
- umiejętność rozumienia ze słuchu i wyodrębniania informacji

2. Kształcąco-komunikatywne:
- porozumiewanie się prostymi zdaniami w języku niemieckim
Umiejętność ćwiczona na lekcji- mówienie o zainteresowaniach, hobby.

ZADANIE 1- ćwiczenie wprowadzające „na rozgrzewkę“. Nauczyciel mówi słowo w języku niemieckim. Może je również zapisać na tablicy. Wskazany przez niego uczeń ma za zadanie powiedzieć inne słowo w języku niemieckim, którego pierwsza litera jest ostatnią literą słowa powiedzianego przez nauczyciela. Ćwiczenie powtarzane wśród kilku wybranych uczniów w formie „węża“, np. Freund- drei- ich- hier- …..
- zwrócenie szczególnej uwagi na umiejętność prawidłowej wymowy
- ćwiczenie ma za zadanie pobudzenie uczniów do myślenia, słuchania odpowiedzi poprzednika oraz skutecznej i sprawnej odpowiedzi.


ZADANIE 2- wprowadzenie uczniów temat lekcji MEIN HOBBY (moje hobby). Klasa zostaje przez nauczyciela podzielona na 4 grupy po 4-5 osób. Kolejne zadania będą oni wykonywali w grupach a za ich wykonanie otrzymają od nauczyciela punkty (tabela z punktami widoczna będzie na tablicy).

Każda z grup otrzymuje kartę pracy z „drzewkiem”, na którym muszą oni wpisać wyrażenia i czasowniki związane z hobby, np. schwimmen, Rad fahren, itp. Uczniowie mogą korzystać z podręcznika, słownictwa, które znają, itd. Zadanie zostanie zaliczone każdej z grup, która wpisze co najmniej 8 wyrażeń (czasowników). Najciekawsze odpowiedzi zostaną zaprezentowane na tablicy.

ZADANIE 3- uczniowie wykonują w tych samych grupach zadanie polegające na rozumieniu ze słuchu. Słuchają nagrania i dopasowują jego treść do zdjęć w podręczniku (zadanie 2b, strona 32). Swoje odpowiedzi wpisują na otrzymanych wcześniej kartach pracy. Nauczyciel kontroluje zadanie, przydziela punkty. Wskazani uczniowie proszeni są o odczytanie danego zdania będącego podpisem zdjęcia.



ZADANIE 4- dialogi- MOJE HOBBY- każda z grup otrzymuje fragmenty dialogów, które musi ułożyć w poprawnej kolejności, następnie odegrać je przed pozostałymi grupami i nauczycielem. Zadanie ćwiczy poprawność budowania zdania, wysławiania się, reagowania na pytanie, mówienie o swoich zainteresowaniach wg wzoru.

Podsumowanie pracy w grupach- nauczyciel zlicza punkty, możliwe są zadania utrwalające wprowadzony materiał, np. pytania do uczniów typu WAS IST DEIN HOBBY? SPIELST DU GERN VOLLEYBALL ODER COMPUTER?

- omówienie zadania domowego (zróżnicowanego)- zadanie 1 i 2 strona 20- zeszyt ćwiczeń dla wszystkich, zadanie 3, strona 20- dla chętnych (zdolnych).
- ocena pracy uczniów
- zakończenie lekcji, pożegnanie uczniów

3. Kształcąco- gramatyczne:
- umiejętność budowanie poprawnych zdań, dialogów
- poprawne stosowanie materiału leksykalnego w praktyce
- umiejętność zadania pytania o hobby i udzielenia odpowiedzi
- podstawowe zwroty w komunikowaniu się po niemiecku

4. Wychowawcze:
- zachęcanie uczniów do pracy i do przedstawienia jej efektów przed pozostałymi uczniami z grupy
- uczulenie uczniów na prawidłową wymowę i artykulację
- rozbudzanie chęci do nauki języka niemieckiego
METODY PRACY:
- praca kognitywna- dialogi, słuchanie ze zrozumieniem, „drzewko” (praca w formie gry zespołowej)
- praca indywidualna- rozgrzewka
- praca grupowa – rywalizacja zespołowa

Środki dydaktyczne:
- karty z wyrazami
- podręcznik i zeszyt ćwiczeń AKTION DEUTSCH 7
- płyta CD
Opracował do realizacji:
mgr Radosław Banaszek
















































































Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.