Katalog Radoslaw Banaszek, 2020-05-22 Otmuchow Język niemiecki, Konspekty Konspekt lekcji języka niemieckiego w klasie 7 SPRadosław Banaszek Ziębice, 02.12.2019r. KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO W KLASIE 7B SZKOŁY PODSTAWOWEJ CELE: 1. Poznawcze: - wprowadzenie uczniów w temat lekcji: Moje hobby (Mein Hobby) - umiejętność budowania dialogów i ich odgrywania (scenki „moje hobby”) - umiejętność rozumienia ze słuchu i wyodrębniania informacji 2. Kształcąco-komunikatywne: - porozumiewanie się prostymi zdaniami w języku niemieckim Umiejętność ćwiczona na lekcji- mówienie o zainteresowaniach, hobby. ZADANIE 1- ćwiczenie wprowadzające „na rozgrzewkę“. Nauczyciel mówi słowo w języku niemieckim. Może je również zapisać na tablicy. Wskazany przez niego uczeń ma za zadanie powiedzieć inne słowo w języku niemieckim, którego pierwsza litera jest ostatnią literą słowa powiedzianego przez nauczyciela. Ćwiczenie powtarzane wśród kilku wybranych uczniów w formie „węża“, np. Freund- drei- ich- hier- ….. - zwrócenie szczególnej uwagi na umiejętność prawidłowej wymowy - ćwiczenie ma za zadanie pobudzenie uczniów do myślenia, słuchania odpowiedzi poprzednika oraz skutecznej i sprawnej odpowiedzi. ZADANIE 2- wprowadzenie uczniów temat lekcji MEIN HOBBY (moje hobby). Klasa zostaje przez nauczyciela podzielona na 4 grupy po 4-5 osób. Kolejne zadania będą oni wykonywali w grupach a za ich wykonanie otrzymają od nauczyciela punkty (tabela z punktami widoczna będzie na tablicy). Każda z grup otrzymuje kartę pracy z „drzewkiem”, na którym muszą oni wpisać wyrażenia i czasowniki związane z hobby, np. schwimmen, Rad fahren, itp. Uczniowie mogą korzystać z podręcznika, słownictwa, które znają, itd. Zadanie zostanie zaliczone każdej z grup, która wpisze co najmniej 8 wyrażeń (czasowników). Najciekawsze odpowiedzi zostaną zaprezentowane na tablicy. ZADANIE 3- uczniowie wykonują w tych samych grupach zadanie polegające na rozumieniu ze słuchu. Słuchają nagrania i dopasowują jego treść do zdjęć w podręczniku (zadanie 2b, strona 32). Swoje odpowiedzi wpisują na otrzymanych wcześniej kartach pracy. Nauczyciel kontroluje zadanie, przydziela punkty. Wskazani uczniowie proszeni są o odczytanie danego zdania będącego podpisem zdjęcia. ZADANIE 4- dialogi- MOJE HOBBY- każda z grup otrzymuje fragmenty dialogów, które musi ułożyć w poprawnej kolejności, następnie odegrać je przed pozostałymi grupami i nauczycielem. Zadanie ćwiczy poprawność budowania zdania, wysławiania się, reagowania na pytanie, mówienie o swoich zainteresowaniach wg wzoru. Podsumowanie pracy w grupach- nauczyciel zlicza punkty, możliwe są zadania utrwalające wprowadzony materiał, np. pytania do uczniów typu WAS IST DEIN HOBBY? SPIELST DU GERN VOLLEYBALL ODER COMPUTER? - omówienie zadania domowego (zróżnicowanego)- zadanie 1 i 2 strona 20- zeszyt ćwiczeń dla wszystkich, zadanie 3, strona 20- dla chętnych (zdolnych). - ocena pracy uczniów - zakończenie lekcji, pożegnanie uczniów 3. Kształcąco- gramatyczne: - umiejętność budowanie poprawnych zdań, dialogów - poprawne stosowanie materiału leksykalnego w praktyce - umiejętność zadania pytania o hobby i udzielenia odpowiedzi - podstawowe zwroty w komunikowaniu się po niemiecku 4. Wychowawcze: - zachęcanie uczniów do pracy i do przedstawienia jej efektów przed pozostałymi uczniami z grupy - uczulenie uczniów na prawidłową wymowę i artykulację - rozbudzanie chęci do nauki języka niemieckiego METODY PRACY: - praca kognitywna- dialogi, słuchanie ze zrozumieniem, „drzewko” (praca w formie gry zespołowej) - praca indywidualna- rozgrzewka - praca grupowa – rywalizacja zespołowa Środki dydaktyczne: - karty z wyrazami - podręcznik i zeszyt ćwiczeń AKTION DEUTSCH 7 - płyta CD Opracował do realizacji: mgr Radosław Banaszek Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |