![]() |
![]() |
Katalog Danuta Pesta, 2020-05-22 Bartoszyce Zajęcia przedszkolne, Harmonogramy Projekt ewaluacji wewnętrznej z zakresu kompetencji matematycznych w roku szkolnym 2019/2020 w Integracyjnym Przedszkolu Publicznym Nr 4 w Bartoszycach.Projekt ewaluacji wewnętrznej z zakresu kompetencji matematycznych w roku szkolnym 2019/2020 w Integracyjnym Przedszkolu Publicznym Nr 4 w Bartoszycach. PRZEDMIOT EWALUACJI: Ocena realizacji zadań przedszkola w zakresie rozwijania kompetencji matematycznych u dzieci. CEL EWALUACJI: Pozyskanie informacji na temat sposobów rozwijania kompetencji matematycznych u dzieci. PYTANIA BADAWCZE: 1.W jaki sposób w przedszkolu rozwija się kompetencje matematyczne dzieci? 2.Czy stosowane przez nauczycieli metody pracy sprzyjają rozwojowi umiejętności matematycznych dzieci? 3.W jaki sposób sprawdza się efektywność kształtowania umiejętności matematycznych u dzieci? 4.Czy kształtowanie umiejętności złożonych ( matematycznych ) dzieci odbywa się zgodnie z warunkami opisanymi w podstawie programowej? KRYTERIA EWALUACJI: 1.Planowość działań. 2.Różnorodność działań. 3.Zaangażowanie dzieci, nauczycieli i rodziców. 4.Trwałość efektów. 5.Trafność doboru treści i metod oddziaływania wychowawczego. METODY/ NARZĘDZIA BADAWCZE ( Jak chcemy zbadać i kogo?) Metody badawcze: analiza dokumentów (arkusz analizy pracy nauczyciela, plany miesięczne), badanie ankietowe nauczycieli, rodziców, obserwacja zajęć, plany pracy wychowawczo-dydaktycznej, analiza zapisów w dziennikach, karty pracy- teczki portfolio Grupy badawcze: wszyscy nauczyciele, rodzice, REALIZATORZY: Danuta P.- koordynator wraz z zespołem ewaluacyjnym. Pytania badawcze/kluczowe 1. W jaki sposób w przedszkolu rozwija się kompetencje matematyczne dzieci? 2. Czy stosowane przez nauczycieli metody pracy sprzyjają rozwojowi umiejętności matematycznych dzieci? 3.W jaki sposób sprawdza się efektywność kształtowania umiejętności matematycznych u dzieci? 4. Czy kształtowanie umiejętności złożonych ( matematycznych ) dzieci odbywa się zgodnie z warunkami opisanymi w podstawie programowej? Efekt ewaluacji 1. Nauczyciele podejmują różnorodne działania w celu rozwijania umiejętności matematycznych. 2. Różnorodność działań sprzyja rozwojowi umiejętności matematycznych dzieci. 3. Nauczyciele wykorzystują ( stosują) narzędzia sprawdzające efektywność kształtowania umiejętności matematycznych w dzieci. 4. Nauczyciele kształtują umiejętności matematyczne zgodnie z warunkami opisanymi w podstawie programowej? Metody zbierania danych 1.Do pytania badawczego nr 1. Badanie ankietowe nauczycieli, Analiza dokumentów: Arkusz autoanalizy pracy nauczyciela za I półrocze, Plany miesięczne, Dzienniki zajęć. Dzienniki zajęć nauczycieli i specjalistów IPET-y, plany pracy indywidualnej,Teczki portfolio dzieci, Obserwacja zajęć. 2. Do pytania badawczego nr 2. Badanie ankietowe nauczycieli i rodziców, Analiza dokumentów: Diagnoza umiejętności matematycznych dzieci, Arkusz autoanalizy pracy nauczyciela za I półrocze, Obserwacja zajęć. 3. Do pytania badawczego nr 3. Analiza dokumentów: Diagnoza umiejętności matematycznych dzieci, Arkusze obserwacji dzieci Arkusze diagnozy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej, Teczki portfolio dzieci,Teczki dzieci objętych pracą indywidualną w grupie. 4.Do pytania badawczego nr 4. Arkusz monitorowania podstawy programowej, Plany pracy miesięcznej, Badanie ankietowe nauczycieli Próba badawcza: Nauczycielki wszystkich grup, rodzice. Zespół ewaluacyjny w terminie do 30 V 2020r. dokona zebrania informacji - oceny słabych i mocnych stron, opracowania wniosków i sporządzenia raportu. Raport w formie prezentacji PowerPoint przedstawiony zostanie na zebraniu Rady Pedagogicznej i opublikowany na stronie internetowej przedszkola, najważniejsze wyniki przedstawione będą rodzicom na zebraniach końcowych. Opracował: Zespół ewaluacyjny. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |