![]() |
![]() |
Katalog Małgorzata Głos-Michalska, 2020-05-22 Puławy Ekologia, Scenariusze Ekotorby wokół nas.Dla dzieci 6-7 lat(60 minut) Cel główny: Rozumienie potrzeby szanowania środowiska naturalnego. Cele szczegółowe – operacyjne (może być treść warsztatu) - kształcenie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego (promowanie używania toreb wielokrotnego użytku - kształtowanie umiejętności współpracy w grupie - pobudzanie wyobraźni twórczej - wymienia przykłady działań ekologicznych Metody Metody i formy pracy: - zadaniowa - zabawowa - aktywizująca Materiały i środki dydaktyczne: zagadki, brystol, flamastry, torby ekologiczne i foliowe, produkty do zabawy w sklep. Przebieg. Witam dzieci, które wiedzą co to jest ekologia i chcą w dniu dzisiejszym wykonać swoją ekotorbę. Dzieci machają do prowadzącego ręką i tworzą kółeczko śpiewając piosenkę: "Robimy kółeczko, ładne, okrąglutkie..." Rozmowa w kręgu: Co szkodzi naszej planecie? Dzieci wypowiadają się swobodnie na temat zaobserwowanych prawidłowych i nieprawidłowych działań człowieka w najbliższym otoczeniu. Zaproszenie dzieci do rozwiązywania zagadek o tematyce.Każda rozwiązana poprawnie zagadka odsłania jeden ukryty fragment obrazka. Po odgadnięciu wszystkich zagadek ukazuje się obrazek z torbą ekologiczną. Zagadki: "Ma gałęzie, pień, liście lub igły. Szumi, gdy wiatr wieje.”(drzewo) "Wyrzucamy je do kosza.”(śmieci) " Jest niezbędna do życia" (woda) Dzieci odgadują rebus, którego hasłem jest "Ekologia" Nauczyciel zadaje dzieciom pytania dotyczące torby ekologicznej: 1. Co to jest? 2. W jakich sytuacjach używamy takich toreb? 3. Z czego wykonane są torby ekologiczne? 4. Czy takie torby są przyjazne Ziemi? Następnie „Idziemy na zakupy"- zabawa w sklep z wykorzystaniem toreb foliowych jednorazowych i toreb wielokrotnego użytku. Dzieci dzielą się na 4 grupy. Każda grupa robi zakupy do swojej torby. Kupuje przybory szkolne, owoce, warzywa, blok, nożyczki, cukier, mąkę. Dzieci mają samodzielnie dojścia do wniosku: Dlaczego torby wielokrotnego użytku są lepsze od foliowych? Każde dziecko otrzymuję torbę płócienną i samodzielnie ją ozdabia. Podsumowanie Stworzenie wystawki i omówienie wykonanych toreb ekologicznych. Dzieci siedzą w kole i kolejno kończą zdanie: Dla środowiska mogę... Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |