Katalog Agata Opiatowska, 2020-05-22 Bedzin Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Awans zawodowy, Plan rozwoju zawodowegoAgata Opiatowska Awans zawodowy, Plan rozwoju zawodowego nauczyciela W niniejszej publikacji nie ujęłam punktów "termin realizacji" oraz "Sposób dokumentowania". Proszę nauczycieli, którzy zechcieliby skorzystać z niniejszej pracy o dodanie tych dwóch punktów do każdego „zadania do wykonania” w swoich planach rozwoju. Z poważaniem, Agata Opiatowska PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko: Agata Opiatowska Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr xx w Będzinie Zajmowane stanowisko: nauczyciel współorganizujący proces kształcenia Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy (01.09.2017 – 31.05.2020) Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr XX Kwalifikacje 1. Studia licencjackie, Wyższa Szkoła Umiejętności w Kielcach, Wydział Nauk Humanistycznych, Filologia Germańska. 2. Studia Podyplomowe, Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny, Kierunek: Edukacja i potrzeby rewalidacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną. 3. Studia Podyplomowe, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Wydział Nauk Stosowanych, kierunek: Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Cele szczegółowe: 1. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. 2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, lub innego nauczyciela i omawianie ich. 3. Podnoszenie kwalifikacji pedagogicznych i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych do pracy zawodowej poprzez uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego, a) wewnątrz placówki, b) poza placówką, c) samokształcenie. 4. Pogłębianie współpracy z rodzicami. Akty prawne: 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.- Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2016 r. poz.1376, z 2017 r. poz. 60) 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji i Sportu z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. poz.393) § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Zadania do wykonania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. 3. Obserwacja zajęć przeprowadzanych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. 4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. 5. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. 6. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. 7. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. 8. Prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej. 9. Studiowanie literatury fachowej. 10. Podejmowanie dodatkowych działań przy współpracy z innymi nauczycielami. Formy realizacji 1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. - Uaktualnianie wiedzy na temat awansu. 2. Zawarcie kontraktu i ustalenie zasad współpracy. - Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. 3. Obserwacja i omawianie zajęć. 4. Przedstawianie konspektów (scenariuszy), przeprowadzanie lekcji, określanie mocnych i słabych stron własnej pracy. 5. Przedstawienie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. 6. Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej. - Współtworzenie materiałów dydaktycznych: testów, sprawdzianów, kart pracy ucznia. - Stosowanie aktywnych metod wspomagania ucznia. - Analizowanie własnych działań poprzez: stosowanie ankiety samooceny, konsultacje z opiekunem stażu, pedagogiem, dyrekcją szkoły. 7. Uczestnictwo w WDN. - Dodatkowe kursy i inne formy doskonalenia zawodowego podnoszące wiedzę i umiejętności zawodowe. 8. Wpisy w dzienniku. - Opis wieloaspektowej oceny ucznia. 9. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej. 10. Organizowanie akcji pomocy dla zwierząt. § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Zadania do wykonania 1. Poznanie środowiska lokalnego i rodzinnego uczniów. 2. Uwzględnianie potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego w swojej pracy. 3. Dostosowanie działań edukacyjnych do potrzeb poszczególnych uczniów. 4. Uwzględnianie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Dbanie o uwrażliwienie na potrzeby innych ludzi. Formy realizacji 1. Obserwacja uczniów. - Nawiązanie współpracy z psychologiem szkolnym. - Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. - Współpraca z rodzicami ucznia: rozmowy indywidualne, pedagogizacja rodziców. - Konsultacje z innymi nauczycielami. 2. Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów. - Indywidualne kontakty z uczniami. 3. Zastosowanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych. - Wykorzystanie najnowszych metod motywacyjnych w pracy edukacyjno-dydaktycznej. - Współpraca przy rozwiązywaniu problemów ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. 4. Zapoznanie młodzieży z ideą wolontariatu oraz jej propagowanie. - Współpraca ze Stowarzyszeniem Dzieciom Będzina, Domem Pomocy Społecznej w Będzinie, Przedszkolem Miejskim nr 5 w Będzinie. § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania do wykonania 1. Wykorzystywanie znajomości obsługi komputera w pracy nauczyciela. 2. Doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy nauczyciela. 3. Publikacje w Internecie. 4. Wykorzystywanie Internetu i komputera do czynności związanych z odbywaniem stażu na nauczyciela mianowanego. Formy realizacji 1. Korzystanie z własnego komputera i drukarki - Opracowywanie dokumentacji. - Wykorzystanie Internetu jako źródła wiedzy. 2. Udział w kursach, szkoleniach. 3. Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej np. planu rozwoju zawodowego. 4. Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet. - Przygotowywanie dokumentacji. - Wykorzystywanie Internetu w pracy dydaktycznej. § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. Zadania do wykonania 1. Pogłębianie wiedzy z zakresu dydaktyki, psychologii oraz pedagogiki. 2. Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych. 3. Znajomość lokalizacji placówek oświatowych, pomocy społecznej i innych (np. Policji). Formy realizacji 1. Udział w kursach i warsztatach służących poszerzeniu wiedzy pedagogicznej. - Samodzielne studiowanie literatury. 2. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków, obserwacja uczniów, współpraca z rodzicami i nauczycielami. - Współpraca z pedagogiem szkolnym. - Udział w pracach zespołu wychowawczego. 3. Wykaz aktualnych adresów, numerów telefonów. § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. Zadania do wykonania 1. Przeanalizowanie aktów prawnych i poznanie procedury nadawania stopni awansu zawodowego nauczycieli. 2. Poszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego. 3. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły oraz aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. Formy realizacji 1. Udział w warsztatach, szkoleniach. Opracowywanie dokumentacji dotyczącej stażu. 2. Analiza podstawowych aktów prawnych. 3. Analiza dokumentacji szkolnej. - Udział w pracach różnorodnych komisji: konkursowych, egzaminacyjnych. - Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, zespołach wychowawczych i przedmiotowych. Plan może ulec modyfikacji i aktualizacji adekwatnie do potrzeb nauczyciela i placówki. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |