AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Wioleta Zielińska, 2020-05-22
Polkowice

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Kolorowy sznurkowy świat

- n +

ZIELIŃSKA WIOLETA
Nauczyciel- wychowawca w świetlicy



SCENARIUSZ ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH



Temat zajęć: KOLOROWY SZNURKOWY ŚWIAT


Cele ogólne:
• Rozwijanie aktywnej twórczości dziecka
• Doskonalenie umiejętności pracy w grupach,




Cele szczegółowe. Uczeń:

• potrafi wykorzystać sznurek w różny niekonwencjonalny sposób
• doświadcza możliwości użycia sznurka do różnych zabaw, wypowiedzi słownych i plastycznych,
• potrafi tworzyć z innymi dziećmi,


Formy: indywidualna, grupowa, zbiorowa.


Metody: zabawowa, zadaniowa, ruchowa, poznawcza.


Pomoce: sznurki w różnych kolorach, kolorowe, gumowe stopy, tekst bajki „Tęczowa kraina”, czarne kartki, kolorowa kreda, spinacze, tablica, magnesy.




PRZEBIEG ZAJĘĆ



1. Rozpoczęcie zajęć „imię i gest”. Dzieci stoją na obwodzie koła i mówią swoje imię dodając jakiś gest.

2. „Sznurkowe skojarzenia”- dzieci siedząc w kole dokańczają zdanie „sznurek mogę wykorzystać do ….”


3. „Kolorowe sznurki”- dzieci dzielimy na 6 grup, nauczyciel daje każdej z grup kolorowy sznurek. Drużyny mają za zadanie ułożyć obrazek ze sznurka, charakterystyczny dla danego koloru. Następnie inne grupy odgadują co zostało ułożone. Każda drużyna podaje trzy skojarzenia do danego koloru.

4. „Podaj sznurek”- dzieci stoją w dwóch rzędach przedzielonych sznurkiem. Mają podawać sobie za pomocą spinaczy sznurek tak aby dotarł do osoby stojącej na końcu.


5. „Tęczowa kraina”. Ze sznurków tworzymy duże koło łącząc je ze sobą. Na obwodzie koła na ułożonych kolorowych, gumowych stopkach stoją dzieci. Nauczycielka czyta opowiadanie „Tęczowa kraina”. Kiedy w opowiadaniu przeczyta kolor na którym dziecko stoi musi przejść dookoła i wrócić na miejsce.

6. „Cola, fanta, sprite” – uczestnicy stoją w szeregu po jednej stronie liny, twarzami zwróceni w stronę prowadzącego, który wydaje polecenia.
• Cola – uczestnicy muszą być po lewej stronie,
• Fanta- uczestnicy muszą być po prawej stronie,
• Sprite – uczestnicy muszą mieć linę między nogami.
Wszyscy przeskakują na odpowiednią stronę a osoba która się pomyli odpada i pomaga w sędziowaniu.

7. „Sznurkowa praca”- dzieci otrzymują czarną kartkę, kolorową kredę i kawałek sznurka. Mają przykleić w dowolnym miejscu sznurek i domalować coś tak aby tworzyło jedną całość. Prezentacja prac.

8. Podsumowanie i zakończenie zajęć. Na tablicy narysowane jest uśmiechnięta i smutna buźka. Dzieci podchodzą kolejno i doczepiają magnesy zgodnie z tym czy zajęcia im się podobały czy nie.




TĘCZOWA KRAINA


Za górami, za lasami była brzydka kraina zwana Szarogrodem. Mieszkali w niej smutni ludzie, którzy nie znali żadnych kolorów prócz szarego, ponieważ wiele lat temu, zła czarownica Cruella rzuciła na krainę klątwę. Pewnego dnia pojawił się dzielny czarodziej, który pokonał wiedźmę i kraina zaczęła odzyskiwać kolory. Czarodziej ubrany był w fioletową pelerynę, niebieski cylinder, czerwone buty, zielone spodnie w żółte gwiazdki oraz pomarańczową kamizelkę, natomiast jego broda mieniła się wszystkimi kolorami tęczy. Czarodziej machnął swoją czarną różdżką, dzięki czemu odczarował złe zaklęcie. Ludzie byli zaskoczeni, jak bardzo zielona jest trawa i fioletowe są fiołki. Bezchmurne niebo miało niebieski kolor a nad krainą świeciło żółte słońce. W ogrodach kwitły pomarańczowe i czerwone tulipany , wyjątkowo piękne były również zielone krzewy i paprotki. Przez krainę płynęła niebieska rzeczka, w której odbijały się fioletowe dachy domów. Na drzewach rosły czerwone i zielone jabłka , zaś na małych krzaczkach rosły fioletowe jagody i czerwone maliny. Po deszczu pojawiała się kolorowa tęcza. Ludzie zauważyli, że ich stroje też są w różnych kolorach. Niektórzy nosili niebieskie spodnie inni zaś pomarańczowe. Kobiety stroiły się w czerwone, zielone, fioletowe sukienki i nosiły duże, tęczowe kapelusze. Podziwiali swoje stroje i cieszyli się , że są tak odmienni.
Kraina odzyskała swój dawny blask i zmieniła nazwę na Tęczową Krainę.

















Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.