Katalog

Gabriela Nowak, 2020-05-22
Gilowice

Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego

- n +

§ 8 ust. 2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.


Lp.
Zadanie
Formy realizacji
Sposób dokumentacji
Termin


1.Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.

- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego,
- opracowanie planu rozwoju zawodowego,
- systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego,
- przygotowanie i opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego,
- sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu,
- projekt planu rozwoju zawodowego,
- zgromadzona dokumentacja
w założonej teczce „Awans zawodowy”,
- pisemne sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego,

Wrzesień 2017
Okres stażu

2.Poszerzenie wiedzy i umiejętności
w procesie aktywnego udziału w wewnętrznym i zewnętrznym doskonaleniu.

- uczestnictwo w różnych (wewnętrznych
i zewnętrznych) formach doskonalenia zawodowego organizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli, wydawnictwa (kursy doskonalące, konferencje metodyczne, warsztaty),
- udział w szkoleniach rad pedagogicznych,
- udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli,
- potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia,
- materiały szkoleniowe,

Okres stażu


3.Analiza i tworzenie dokumentacji przedszkola.

- planowanie pracy przedszkola,
- praca w zespołach zadaniowych,
- opracowanie ramowego planu dnia,
- prowadzenie dziennika zajęć,
- przeprowadzanie analizy gotowości szkolnej dzieci,
- opracowane dokumenty,
- plany roczne szkoły,

Okres stażu

4.Realizacja programów edukacyjnych, profilaktycznych.

- plany, scenariusze programów,
- certyfikaty,
- zaświadczenia,

Okres stażu

5.Organizowanie uroczystości, imprez oraz konkursów.

- zachęcanie uczniów do aktywnego zaangażowania się w przygotowywanie okolicznościowych akademii z okazji Dnia Matki i Dnia Ojca, Dnia Babci i Dnia Dziadka, imprez szkolnych, udziału
w konkursach,
- włączenie do pomocy rodziców,
- potwierdzenie dyrektora szkoły o przygotowaniu
i przeprowadzeniu uroczystości,
- zdjęcia na stronie szkolnej,
- sprawozdania,
- dyplomy,

Okres stażu

6.Organizacja wycieczek.

- wycieczki wynikające z podstawy programowej,
- wycieczki organizowane w celu integrowania grupy,
- karta wycieczki, potwierdzenie dyrektora szkoły,

Okres stażu

7.Pedagogizacja rodziców.

- spotkania grupowe i indywidualne
z rodzicami,
- rozmowy z rodzicami na tematy związane z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi uczniów,
- gromadzenie materiałów ze spotkań
w „Teczce wychowawcy”,

Okres stażu

8.Stosowanie aktywnych metod pracy.

- uatrakcyjnianie i wzbogacanie zajęć poprzez stosowanie różnych metod pracy,
- scenariusze zajęć,
- zdjęcia na stronie szkolnej,

Okres stażu

9.Organizowanie i rozwój własnego warsztatu pracy oraz jego analiza.

- zbieranie i tworzenie pomocy dydaktycznych, dekoracja sali,
- pogłębianie umiejętności zawodowych
i wiedzy poprzez studiowanie fachowej literatury,
- hospitacje zajęć przez dyrektora,
- ewaluacja własnej pracy,
- pomoce dydaktyczne,
- notatki,
- arkusze hospitowanych zajęć,
- arkusze ewaluacji,

Okres stażu

10.Realizowanie zadań wychowawczych.

- zdobywanie doświadczenia w sprawach wychowawczych poprzez wspólną rozmowę i analizę przypadków z innymi wychowawcami i pedagogiem szkolnym,
- pełnienie funkcji wychowawcy grupy przedszkolnej,
- notatki gromadzone w „Teczce wychowawcy”,

Okres stażu

11.Pełnienie dodatkowych zadań i funkcji w szkole.

- praca w zespole do spraw ewaluacji wewnętrznej,
- współtworzenie kroniki szkolnej,
- prowadzenie internetowej podstrony oddziału przedszkolnego,
- współtworzenie internetowej strony szkolnej,
- potwierdzenia,
- wpisy w kronice szkolnej,
- wpisy i zdjęcia na stronie internetowej szkoły,

Okres stażu


§ 8 ust. 2 pkt. 2

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.


Lp.

Zadanie
Formy realizacji
Sposób dokumentacji
Termin

1.Poszerzenie wiedzy dotyczącej technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

- ukończenie kursów,
- wykorzystanie zdobytej wiedzy w pracy,
- zaświadczenie o ukończeniu kursów,

Okres stażu

2.Wykorzystanie technologii
komputerowej w pracy pedagogicznej.

- opracowywanie scenariuszy zajęć, scenariuszy uroczystości, referatów, kart pracy, dyplomów, zaproszeń, ankiet, ogłoszeń, materiałów na gazetki tematyczne oraz wszystkich niezbędnych materiałów związanych
z awansem zawodowym,
- przygotowanie pomocy dydaktycznych,
- korzystanie z DVD,CD w pracy
z dziećmi,
- wykorzystanie środków audiowizualnych do uatrakcyjnienia zajęć edukacyjnych,
- opracowanie materiałów na stronę szkolną i do kroniki szkolnej,
- rejestrowanie ważnych wydarzeń szkolnych za pomocą aparatu cyfrowego,
- przykładowe materiały, plany, ankiety, dyplomy oraz inne,
- wpisy i zdjęcia na stronie internetowej szkoły,

Okres stażu

3.Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji.

- korzystanie
z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii, stron internetowych przydatnych do pracy nauczyciela,
- śledzenie aktualności na portalach internetowych,
- pozyskiwanie informacji dotyczących awansu zawodowego oraz prawa oświatowego,
- pogłębianie wiedzy dydaktyczno-pedagogicznej,
- wykaz stron internetowych przydatnych dla nauczyciela,
- dokumentacja stażu,

Okres stażu

§ 8 ust. 2 pkt. 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć,
w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

Lp.
Zadanie

Formy realizacji
Sposób dokumentacji
Termin

1.Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi.

- udostępnianie opracowanych konspektów, materiałów, scenariuszy uroczystości, własnych pomocy dydaktycznych,
- przewodniczenie zespołowi przedmiotowemu,
- dzielenie się wiedzą i materiałami zdobytymi na szkoleniach,
- konspekty zajęć, przykładowe materiały,
- plan pracy zespołu, sprawozdanie
z pracy zespołu,
- przykładowe materiały ze szkoleń,

Okres stażu

2.Wymiana doświadczeń na Radach Pedagogicznych.

- aktywne uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej,
- przygotowanie referatów,
- zapis w książce protokołów,
- referat,

Okres stażu

3.Współpraca z innymi nauczycielami.

- uczestnictwo w radach szkoleniowych,
- wspólne organizowanie apeli, wycieczek, pikników, uroczystości szkolnych, rajdów górskich,
- wykonywanie pomocy i dekoracji na
uroczystości szkolne, kiermasze okolicznościowe,
- dzielenie się wiedzą i doświadczeniem podczas pracy w zespołach przedmiotowych,
- zapis w książce protokołów,
- scenariusze,
- zdjęcia,

Okres stażu

4.Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli.

- zaprezentowanie innowacyjnych metod pracy z dziećmi,
- nawiązanie współpracy z innymi nauczycielami,
- scenariusze zajęć,
- lista obecności nauczycieli,

Okres stażu

5.Opracowanie publikacji związanej
z wykonywaną pracą.

- publikowanie materiałów na stronie internetowej,
- teksty publikacji,
- adresy strony internetowej,

Okres stażu

§ 8 ust. 2 pkt. 4a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

Lp.

Zadanie
Formy realizacji
Sposób dokumentacji
Termin

1.Opracowanie oraz wdrożenie do realizacji autorskiego programu edukacyjno - wychowawczego:
„Szanujmy innych”.
- zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania programów oraz merytoryczne opracowanie ich treści, - opracowanie i wdrożenie programu edukacyjno – wychowawczego,
- program,

Okres stażu


§ 8 ust. 2 pkt. 4c

Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.


Lp.

Zadanie
Formy realizacji
Sposób dokumentacji
Termin

1.Organizacja uroczystości i konkursów.
- przygotowanie i przeprowadzenie we współpracy uroczystości i konkursów według kalendarza zawartego w planie rocznym.
- opracowane scenariusze, regulaminy,
- zdjęcia,

Okres stażu

2.Udział w akcjach charytatywnych.

- zachęcanie i motywowanie do udziału w akcjach charytatywnych,
- potwierdzenia,
- zdjęcia,

Okres stażu

3.Rozwijanie zainteresowań najbliższym otoczeniem.

- organizowanie tematycznych wycieczek klasowych
do środowisk przyrodniczych,
- zdjęcia,

Okres stażu

4.Poszerzenie dostępu do kultury i sztuki.

- wycieczki do teatru, kina,
- organizowanie występu teatrzyków
w placówce,
- zdjęcia,
- strona internetowa,

Okres stażu

5.Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci

- stosowanie różnorodnych aktywnych metod i form pracy z uwzględnieniem różnic rozwojowych,
- obserwacja dzieci na tle grupy,
- rozmowy indywidualne z dziećmi i ich rodzicami,
- organizacja zajęć na interesujące dzieci tematy,
- scenariusze zajęć,
- notatki z obserwacji,

Okres stażu


§ 8 ust. 2 pkt. 4e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy
z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

Lp.
Zadanie

Formy realizacji
Sposób dokumentacji
Termin

1.Współpraca z rodzicami, zachęcanie rodziców do aktywnego uczestnictwa w życiu szkoły
i przedszkola.
- uroczystości,
- wycieczki,
- zebrania z rodzicami,
- zdjęcia,
- notatki zawarte w „Teczce wychowawcy”,

Okres stażu

2.Dążenie do nowych rozwiązań metodycznych, inspirowania twórczej aktywności dzieci.

- współpraca z placówkami kulturalnymi,
- udział dzieci w różnych konkursach,
- dyplomy,

Okres stażu

3.Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną.
- nawiązanie współpracy z Poradnią,
- korzystanie z pomocy specjalistów
w przypadku problemów dydaktyczno – wychowawczych,
- potwierdzenia,

Okres stażu

4.Współpraca z biblioteką szkolną.

- poznanie pracy bibliotekarza, wizyta
w bibliotece,
- wypożyczanie książek do wspólnego czytania,
- zapisy w dzienniku lekcyjnym,
- potwierdzenie z biblioteki,
- zdjęcia,

Okres stażu

5.Współpraca z Policją.

- zorganizowanie spotkania z policjantem,
- zdjęcia,

Okres stażu

6.Współpraca ze Strażą Pożarną.

- zwiedzanie pobliskiej Straży Pożarnej,
- zapoznanie z zasadami postępowania na wypadek pożaru,
- zdjęcia,

Okres stażu

7.Współpraca z logopedą szkolnym.

- konsultacje logopedyczne dzieci mających wady wymowy,
- potwierdzenie logopedy,
- notatki zgromadzone w „Teczce wychowawcy”,

Okres stażu

8. Współpraca z pedagogiem szkolnym.

- zorganizowanie spotkania
z pedagogiem, zapoznanie dzieci z jego pracą,
- zdjęcia,
- notatki zgromadzone w „Teczce wychowawcy”,

Okres stażu

9.
Współpraca z higienistką.

- współpraca z higienistką w zakresie profilaktyki zdrowotnej i higieny osobistej,
- zdjęcia,

Okres stażu

10.Współpraca z Centrum Kultury Gminy Czernichów.

- udział dzieci w konkursach gminnych,
- potwierdzenia,

Okres stażu

11.Współpraca z Wydawnictwem Nowa Era.

- udział w szkoleniach zorganizowanych przez Wydawnictwo Nowa Era,
- wykorzystanie materiałów Wydawnictwa do przeprowadzenia badania gotowości szkolnej uczniów,
- zaświadczenia,

Okres stażu

12.Udział w zbiórkach.

- czynny udział w szkolnych zbiórkach: makulatury, baterii, zakrętek, surowców wtórnych.
- potwierdzenia,

Okres stażu



§ 8 ust. 2 pkt. 5

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych,
z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.


Lp.
Zadanie

Formy realizacji
Sposób dokumentacji
Termin

1.Opis i analiza dwóch przypadków edukacyjnych bądź wychowawczych.

- zdiagnozowanie wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych,
- ustalenie metod pracy z dziećmi i opis podjętych działań,
- systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu,
- uzyskane rezultaty i wnioski końcowe,
- opracowane materiały,

Okres stażu

Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji.





Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.