Katalog Danuta Dobak, 2020-05-15 Poznań Zajęcia zintegrowane, Sprawozdania konspekt lekcji "Dbamy o swoje zdrowie". kl 1KONSPEKT ZAJĘĆ Data: 26.10.2011r. Temat bloku: Dbamy o swoje zdrowie Temat lekcji: Leki i herbatki ziołowe Osoba prowadząca: Danuta Dobak Osoba obserwująca: Klasa: I a Cel główny: Przyswojenie przez uczniów podstawowego zasobu wiadomości na temat faktów, zasad, teorii i praktyki, dotyczących przede wszystkim tematów i zjawisk bliskich doświadczeniom uczniów. Cele szczegółowe: - Dziecko posługuje się poprawnym językiem ojczystym - Dziecko odpowiadania na pytania dotyczące sytuacji, tekstu, ilustracji - Dziecko swobodnie wypowiadania się na dany temat w formie zdania - Dziecko słucha ze zrozumieniem wiersza i opowiadania nauczyciela - Dziecko uwrażliwia się na piękno słowa pisanego - Dziecko wie co to są zioła i skąd się biorą - Dziecko dostrzega zagrożenia związane z zatruciami pokarmowymi, w tym grzybami - Dziecko wie, ze nie wolno samodzielnie zażywać żadnych leków, ani ziół - Dziecko potrafi czytać i pisać wyrazy i krótkie zdania składające się z poznanych liter poprawnie je łącząc - Dziecko rozróżnia samogłoski i spółgłoski. - Dziecko dzieli wyrazy na sylaby. - Dziecko wyróżnia poznane litery w wyrazach - Dziecko zachowuje prawidłową postawę siedzącą w ławce - Dziecko potrafi współpracować w grupie. Metody: - pogadanka - pokaz - obserwacja - praca z książką z wykorzystaniem podręcznika multimedialnego - działań praktycznych Formy pracy: - indywidualna - zbiorowa - grupowa Pomoce: Wiersz pt: „Pan kotek była chory”, Rekwizyty do demonstracji: zestaw herbat ziołowych na tacy, zestaw kilku herbat z całego świata do demonstracji, zasuszone liście mięty, podręcznik, zeszyt ćwiczeń, wykorzystanie tablicy interaktywnej, kolorowe cegiełki do analizy głoskowej Przebieg zajęć: 1. Powitanie. 2. Przedstawienie planu zajęć i ukierunkowanie uwagi uczniów na osiągnięcie wyznaczonych celów. 3. Wprowadzenie w tematykę zajęć - przeczytanie wiersza pt. „Pan kotek był chory”. Załącznik 1 Dzieci odpowiadają na pytania do tekstu wysłuchanego wiersza - Co przydarzyło się Panu Kotkowi? - Czym została spowodowana została choroba Pana Kotka? - Co mu poradził doktor? 4. Rozszerzenie tematu zajęć - pogadanka - Jak można leczyć ból brzuch, a jak przeziębienie? - Czy ludzie używają ziół? - Co to są zioła? Kiedy je używamy? - Gdzie można znaleźć, a gdzie kupić zioła? 5. Pokaz - prezentacja tacy z herbatkami ziołowymi i herbatami sprowadzonymi z dalekich krajów. 6. Rozpoznawanie przez dzieci poprzez dotyk, smak i węch 3 rodzajów popularnych ziół - praca w 3 grupach 7. Wprowadzenie litery t, T na wyrazie podstawowym „taca” - analiza i synteza słuchowo-wzrokowa oraz czytanie globalne wyrazu „taca” - tworzenie schematu okienkowego, podział wyrazu na sylaby, litery i określenie rodzaju głosek (samogłoski i spółgłoski) - tworzenie w parach modelu wyrazu „taca” i wspólne sprawdzenie na tablicy – kolorowe cegiełki - szukanie innych wyrazów z nową głoską (literą) w nagłosie (zabawa z klaskaniem) - pokaz wzoru nowej litery małej i wielkiej drukowanej i pisanej - wypowiedzi na temat ilustracji oraz słuchanie i omawianie tekstu podstawowego z podręcznika str. 80 • Co dolega Tomkowi? • Co babunia podaje Tomkowi? • Co poprawi Tomkowi humor? - wyodrębnianie w wyrazach poznanej litery małej i wielkiej – Podr. Str. 80 ćw. 2 - pokaz pisania malej i wielkiej litery na tablicy bez liniatury z dokładnym nazywaniem elementów - porównywanie nowej litery z innymi, wcześniej poznanymi - próba pisania nowej litery palcem w powietrzu, po ławce, na plecach kolegi - pokaz pisania małej i wielkiej litery na tablicy w liniaturze - pisanie poznanej litery małej i wielkiej w podręczniku, po śladzie i samodzielnie Podr. Str. 81 Przerwa śródlekcyjna – zaśpiewanie piosenki „Już opadły liście” z elementami ruchu (jeśli dzieci będą zmęczone) - analiza i synteza głoskowa wyrazów z „t” i określenie jego miejsca w wyrazie Podr. str. 81 ćw. 3 - analiza i synteza sylabowa wyrazów, wyróżnianie litery „t: Podr. Str. 81 ćw. 4 pisanie sylab i wyrazów za szczególnym uwzględnieniem łączenia nowej litery z już poznanymi 8. Podsumowanie zajęć. - jaką dziś poznaliście literką? - po co ludzie używają ziół? - czy możecie samodzielnie przyjmować zioła i inne lekarstwa? Przygotowała Danuta Dobak 24.10.2011 r. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |