Katalog Jolanta Marszał, 2020-05-22 Ostrów Wlkp Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju na nauczyciela dyplomowanego wfDANE OSOBOWE NAUCZYCIELA Imię i nazwisko: Jolanta Marszał Wykształcenie: wyższe studia magisterskie - Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu- Wydział Wychowania Fizycznego na kierunku: wychowanie fizyczne studia podyplomowe – Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu – gimnastyka korekcyjna Dodatkowe kwalifikacje zawodowe: instruktor dyscypliny sportu: aerobik, taniec ludowy, piłka siatkowa; instruktor odnowy biologicznej; Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Staż pracy: 10 lat Nauczany przedmiot: wychowanie fizyczne Miejsce pracy: Szkoła Podstawowa w Jankowie Przygodzkim Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2017 r. Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2020 r. PLAN DZIAŁANIA Cel podstawowy podejmowanego stażu: • uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Cele szczegółowe: • zadnia wynikające z organizacji stażu; • zadania dotyczące osobistego rozwoju nauczyciela - doskonalenie warsztatu i metod pracy, analiza własna pracy i podjętych działań; • zadania dydaktyczno - wychowawczo - opiekuńcze - wspieranie uczniów w ich rozwoju; • zadania podejmowane dla lepszego funkcjonowania szkoły - różne formy doskonalenia służące podnoszeniu poziomu pracy szkoły, efektywne działanie w zespołach i praca w grupie. Podstawa prawna opracowania planu rozwoju zawodowego: • Karta nauczyciela z 26 stycznia 1982 r. po zmianach z 21 listopada 2008 r. (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, zm. nr 170, poz.1218 i 1221, nr 220, poz.1600, z 2007 r. nr 17, poz. 95, nr 80, poz. 542, nr 102, poz. 689, nr 158, poz.1103, nr 176, poz. 1238, nr 191, poz. 1369, nr 247, poz.1821, z 2008 r. nr 145, poz. 917, nr 227, poz. 1505, z 2009 r. nr 1, poz. 1) – Rozdział 3 Art. 9. • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. Nr 50, poz. 400). • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2013, poz. 393). Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego: § 8 ust. 2 pkt. 1 uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1–3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją; § 8 ust. 2 pkt. 2 wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; § 8 ust. 2 pkt. 3 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć; § 8 ust. 2 pkt. 4 realizację co najmniej trzech z następujących zadań: § 8 ust. 2 pkt. 4 a opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich, § 8 ust. 2 pkt. 4 b wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej, § 8 ust. 2 pkt. 4 c poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, § 8 ust. 2 pkt. 4 d uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych – uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym, § 8 ust. 2 pkt. 4 e wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami, § 8 ust. 2 pkt. 4 f uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej; § 8 ust. 2 pkt. 5 umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły. . ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI RODZAJ DOKUMENTACJI 1. Realizacja stażu dotyczącego awansu zawodowego. Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego - analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (KN, Roz. MEN z dn. 01.03.2013 r., śledzenie stron internetowych MEN). Opracowanie planu rozwoju zawodowego i sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju, autorefleksja, autoanaliza. Wrzesień 2017 r. Czerwiec 2020 r. Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych. Gromadzenie i ciągła aktualizacja dokumentów związanych z awansem. Cały okres stażu. Zaświadczenia, notatki, scenariusze imprez, konspekty, referaty, plany, sprawozdania etc. 2. Poszerzanie swojej wiedzy oraz umiejętności. Uczestniczenie w kursach, warsztatach, radach szkoleniowych, konferencjach metodycznych i szkoleniach w ramach WDN. Cały okres stażu. Zaświadczenia. Aktywny udział w pracach zespołu nauczycieli wychowania fizycznego. Według harmonogramu pracy zespołu. Protokoły ze spotkań, potwierdzenia. Czytanie fachowej literatury oraz czasopism związanych z wychowaniem fizycznym dla nauczycieli. Poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących pracy wychowawczej, wychowania fizycznego i sportu. Cały okres stażu. Notatki własne i gromadzone materiały dydaktyczne. 3. Aktywne uczestnictwo w pracach związanych z podnoszeniem efektywności procesu kształcenia szkoły. Aktywny udział w procesie poprawy jakości szkoły: - uczestnictwo w pracach nad opracowaniem Planu Pracy Szkoły - opracowanie ankiet dla rodziców, uczniów i pracowników szkoły oraz ich analiza i podsumowanie. Cały okres stażu. Opracowanie ankiet i wniosków. 4. Obserwacja i analiza rozwoju uczniów. Przeprowadzanie testów sprawności fizycznej. Przygotowanie uczniów do reprezentowania szkoły w zawodach sportowych. Cały okres stażu. Klasyfikacje turniejowe, sprawozdania z zawodów. 5. Troska o sprzęt sportowy i estetykę bazy sportowej. Drobne naprawy bieżące przyborów i przyrządów. Opieka nad salą gimnastyczną i całym sportowym zapleczem. Monitowanie do Wice Dyrektora Szkoły o zakup potrzebnego sprzętu sportowego według potrzeb bieżących. Eksponowanie w gablocie szkolnej oraz stronie internetowej wyników sportowych osiąganych przez uczniów. Na bieżąco i w miarę zapotrzebowania. Potwierdzenie Dyrekcji. 6. Tworzenie autorskich materiałów edukacyjnych. Stworzenie autorskiego programu nauczania wychowania fizycznego dla klas IV - VIII Diagnoza potrzeb i możliwości oraz szkolna oferta zajęć do wyboru dla uczniów klas IV-VIII i II – III Gim. PSO z wychowania fizycznego. Cały okres stażu. Diagnoza potrzeb i możliwości, szkolna oferta zajęć do wyboru, PSO, 7. Rozbudzanie aktywności uczniów oraz rozwijanie ich zainteresowań. Organizowanie gminnych zawodów piłki koszykowej, siatkówki dziewcząt oraz lekkiej atletyki. Organizowanie powiatowych zawodów aerobiku grupowego dla dziewcząt. Według harmonogramu imprez na dany rok szkolny. Według harmonogramu powiatowego. Scenariusze, dyplomy, fotografie. Scenariusze , dyplom, fotografie Prowadzenie zajęć anecznch dla dzieci klas I-III, IV- VIII, Gim, Cał rok Dzienniki zajęć Organizacja i przeprowadzenie "Dnia Sportu Szkolnego" dla klas I-VIII, współorganizowanie uroczsości i imprez szkolnych i środowiskowych. Przygotowywanie oprawy artystycznej podczas szkolnych uroczystości. Według porzeb Scenariusze, fotografie. Organizacja zawodów sportowych na festynach rodzinnych i szkolnych. Według potrzeb. Potwierdzenie Dyrekcji. 8. Współpraca z rodzicami. Pomoc rodzicom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i edukacyjnych oraz organizacji imprez szkolnych lub klasowych. Według potrzeb. Potwierdzenie: Pedagoga, Dyrekcji, Rada Rodziców. § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI RODZAJ DOKUMENTACJI 1. Wykorzystanie komputera i Internetu w pracy zawodowej oraz życiu codziennym. Śledzenie aktualności na portalach internetowych. Wykorzystanie serwisów edukacyjnych w celu wymiany poglądów i umiejętności związanych z nauczaniem z innymi nauczycielami. Systematyczne umieszczanie krótkich sprawozdań z przebiegu szkolnych wydarzeń z udziałem uczniów na stronie internetowej szkoły. Zgłaszanie udziału w szkoleniach, konkursach, zawodach sportowych za pomocą Internetu. Prowadzenie dziennika inerneowego szkoł Cały okres stażu. Wykaz stron internetowych. Publikacje w Internecie. 2. Wykorzystanie technik komputerowych do opracowania dokumentacji związanej z awansem zawodowym. Opracowanie wszystkich niezbędnych materiałów związanych z awansem zawodowym nauczyciela przy użyciem dostępnego oprogramowania. Cały okres stażu. Dokumentacja własna. 3. Stosowanie technologii komputerowej do organizowania warsztatu pracy. Korzystanie z programów komputerowych do: - tworzenia dokumentacji własnej, szkolnej - przygotowania pomocy dydaktycznych: dyplomów, tabel wynikowych, harmonogramu imprez sportowych, scenariuszy imprez sportowych, sprawozdań etc. Cały okres stażu. Dokumentacja własna, wydruki, sprawozdania, konspekty, tabele wynikowe, dyplomy. § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI RODZAJ DOKUMENTACJI 1.Opublikowanie „Plau rozwoju zawodowego” Opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego "Planu rozwoju zawodowego". Listopad 2017r. Wydruk publikacji ze strony internetowej. 2. Prowadzenie lekcji pokazowych dla nauczycieli. Dzielenie się swoja wiedzą z innmi pracownikami. Organizowanie i prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. Praca w zespole przedmioowm. W rakcie stażu Scenariusze, konspekty zajęć. 3. Sprawowanie opieki nad studencką praktyką pedagogiczną. Prowadzenie zajęć pokazowych, obserwowanie zajęć przygotowanych przez studenta, udostępnianie konspektów, scenariuszy lekcji. Według potrzeb. Umowa z uczelnią. 4. Wymiana doświadczeń w ramach projektów międzynarodowych. Spotkania z nauczycielami i młodzieżą z innych krajów, pokaz zajęć, integrowanie młodzieży poprzez zabawy i gry. W trakcie stażu. Fotografie, dokumenty związane z projektami. 4.Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenie zawodowego. Udział w konferencjach i szkoleniach Cały okres stażu Materiały szkoleniowe, zaświadczenia, potwierdzenia uczestnictwa. 5. Opublikowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Umieszczenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego w Internecie. Lipiec 2020r. Wydruk publikacji ze strony internetowej. § 8 ust. 2 pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI RODZAJ DOKUMENTACJI 1. Opracowanie i wdrożenie programów własnych. Wdrożenie auorskiego programu nauczania z wychowania fizycznego oraz programów zajęć SKS. Opracowanie programów zajęć oraz merytoryczne opracowanie ich treści. Modfikacja PSO. Cały okres stażu. Autorski program nauczania z wychowania fizycznego. Program zajęć SKS. 2. Opracowanie scenariusza Dnia Sportu dla dzieci z klas IV - VIII Opracowanie wspólnie z innymi nauczycielami w-f i udostępnienie nauczycielom klas IV – VIII scenariusza przeprowadzenia Dnia Sportu. Raz w roku. Scenariusz Dnia Sportu. § 8 ust. 2 pkt. 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. c ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI RODZAJ DOKUMENTACJI 1. Rozwijanie zdolności i umiejętności oraz zainteresowań sportowych uczniów. Prowadzenie popołudniowych zajęć pozalekcyjnych w ramach SKS, organizacja dodakowch zajęć anecznch dla uczniów klas I-III. Cały okres stażu. Sprawozdania, dzienniki zajęć pozalekcyjnych. 2. Aktywne i bezpieczne spędzanie czasu wolnego. Organizacja dodatkowych zajęć sportowych prowadzonych społecznie dla uczniów klas IV-VIII, celem lepszego przygotowania ich do zawodów sportowych (w czasie wakacji oraz ferii zimowych) oraz umożliwienia im aktywnego spędzenia czasu wolnego. Cały okres stażu, według potrzeb. Potwierdzenie Dyrekcji. Organizacja i przeprowadzenie wyjazdów dla chętnych uczniów na lodowisko, basen, mecze. Według porzeb. Karta wycieczki. 3.Udział w turniejach i zawodach związanych z profilaktyką, integracją i bezpieczeństwem. Propagowanie zawodów sportowych i opieka nad uczniami biorącymi w nich udział. Prowadzenie zajęć i opieka nad grupa dziewczą nalezącch do koła anecznego. Udział w turniejach miedzszkolnch w aerobiku grupowm w ramach kalendarza imprez SZS Wielkopolska. Przygotowanie uczniów i opieka podczas zawodów sportowych na róznych szczeblach i w róznych dyscyplinach sportowych. Cały okres stażu. Karta wycieczki, dyplomy. 6. Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz innymi nauczycielami. Włączanie się do wszelkich akcji profilaktycznych. Według potrzeb. Potwierdzenie Pedagoga. Pomoc przy organizacji uroczystości i apeli szkolnych. Według potrzeb. Potwierdzenia Organizatora danej imprezy szkolnej. Opieka nad dziećmi podczas wyjazdów do kina, teatru lub wycieczek. Według potrzeb. Karta wycieczki. 7. Współpraca z pielęgniarką szkolną. Zorganizowanie i przeprowadzenie pogadanek dotyczących: - uzależnień i ich konsekwencji - klasy IV-VIII - przestrzegania higieny osobistej - klasy IV-VI Według potrzeb. Potwierdzenie. § 8 ust. 2 pkt. 4 d Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI RODZAJ DOKUMENTACJI 1. Umiejętność posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym. Rozpoczęcie nauki języka angielskiego rozpoczętej w Szkole Języka Angielskiego FUTURO w Ostrowie Wielkopolskim . Cały okres stażu. Zaświadczenie o ukończeniu kursu na poziomie FC1. § 8 ust. 2 pkt. 4 f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI RODZAJ DOKUMENTACJI 1. Sukcesy uczniów w rozgrywkach i zawodach sportowych. Opieka trenerska podczas uczestnictwa uczniów w rozgrywkach i zawodach sportowych gminnych, powiatowych i wojewódzkich. Cały okres stażu. Dyplomy. 3. Sukcesy w pracy zawodowej. Osiągnięcia w pracy zawodowej. Cały okres stażu. Potwierdzenie Dyrekcji. § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI RODZAJ DOKUMENTACJI 1. Rozpoznanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczo opiekuńczych. Identyfikacja problemu - praca z uczniami zdolnymi, - praca z uczniem zaniedbanym ruchowo Propozycja rozwiązania problemu i wdrożenie, uzyskane efekty oddziaływań Cały okres stażu. Opis i analiza realizacji zadania. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |