![]() |
![]() |
Katalog Konrad Dawid, 2020-05-22 Czestochowa Wychowanie fizyczne, Scenariusze doskonalenie rzutu do kosza pilki z miejscaScenariusz lekcji wychowania fizycznego z koszykówki Temat: Doskonalenie rzutu do kosza piłki z miejsca Cele lekcji : Umiejętności: Uczeń potrafi poprawnie ułożyć ręce, nogi oraz ciało przy rzucie piłki do kosza Sprawność motoryczna: Uczeń kształtuje koordynację ruchowa oraz siłę mięśni nóg i ramion Wiadomości: Uczeń wie jak poprawnie wykonać rzut do kosza z miejsca zna zasady obowiązujące przy wykonywaniu rzutu Postawy i motywacje: Uczeń angażuje się w dokładne wykonywanie ćwiczeń i wszystkich elementów technicznych Środki dydaktyczne: piłki koszykowe, pachołki, szarfy Liczba uczniów: 20 Klasa: V Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna Tok lekcji Treść Realizacja celów Uwagi organizacyjno-metodyczne Część wstępna (10’-15’) 1. Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć 2. Poinformowanie uczniów o celach lekcji, wzbudzenie motywacji do ćwiczeń 3. Rozgrzewka a) bieżna b) kształtująca c) specjalistyczna 1. Uczniowie ustawienia w dwuszeregu . 2. Sprawdzenie Obecności i gotowości do zajęć 3. Podanie Tematu zajęć 4. Zwrócenie uwagi na rolę nauczanego elementu w grze „Berek ranny” nauczyciel wyznacza jedną osobę będącą berkiem osoba ta goni pozostałych gdy dotknie innego ćwiczącego ten staje się berkiem , musi również trzymać się za miejsce dotknięte (ranę) Ćwiczenia RR -krążenia ramion w przód -krążenia ramion w tył -na przemian stronne wymachy rąk -krążenia nadgarstków Ćwiczenia NN -wysokie unoszenie kolan -pięty uderzają o pośladki -skoki obunóż w przód do pełnego przysiadu Ćwiczenia T -opad tułowia w przód na 2,3 pogłębienie i wyprost - skrętoskłony - leżenie tyłem, RR z piłką w tyle za głową, skłon w przód i pozostawienie piłki za stopami, wracamy do pozycji wyjściowej; skłon T w przód, zabieramy piłkę zza stóp, wracamy do pozycji wyjściowej - leżenie przodem, RR wyciągnięte z piłką, wznos T i RR z piłką w górę- policzyć do trzech, opad - w klęku podpartym ramiona na piłce, wykonujemy zgięcia w stawach łokciowych - w siadzie równoważnym przenoszenie piłki z prawej do lewej ręki pod nogami xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx N Uczniowie poruszają się po całej Sali gimnastycznej Uczniowie poruszają się po obwodzie Sali w truchcie Uczniowie otrzymują piłki od nauczyciela Uczniowie zatrzymują się na obwodzie Sali Część główna (25’-30’) 4. Kształtowanie umiejętności , doskonalenie sprawności. Kształtowanie postaw wobec kultury fizycznej Część końcowa (3’-5’) 5.Uspokojenie organizmu 6.Czynności organizacyjno-porządkowe i podsumowanie lekcji Wyścig rzędów : - uczniowie startują z wyznaczonej linii bieg do pachołka kozłując piłkę następnie okrążając pachołek wracają do swojego rzędu kończąc podaniem po koźle do partnera z drużyny -uczniowie startują w podporze tyłem trzymając piłkę na brzuchu do pachołka okrążają go piłka trzymana w rękach i powrót skacząc na 1 nodze - Ćwiczący z piłkami leżą na plecach, piłka znajduje się na ręce rzucającej. Uczeń wykonuje wyrzut piłki do góry nad siebie i "zamyka" nadgarstek. Należy pilnować, aby po rzucie ćwiczący trzymali wyprostowaną rękę. - Ćwiczący siedząc naprzeciwko siebie wykonują rzut do partnera jedną ręką, drugą trzymają za sobą na plecach. -Jw. - klęcząc na obu kolanach. -Jw. - stojąc. -Jw. - stojąc z dostawieniem drugiej ręki - Dwa rzędy ustawione są naprzeciw koszów na przeciwległych stronach boiska , każdy uczeń wykonuje rzut do kosza z linii rzutów wolnych , zwracając szczególna uwagę na prawidłową technikę - rzuty do kosza w kolejności z poprzedniego ćwiczeni wyznaczone 3,4 pkt. Na „trumnie” linii obszaru rzutów wolnych po trafieniu do kosza z pierwszego wyznaczonego miejsca przechodzimy do kolejnego osoba która zakończy wykonując jak najmniej rzutów zostaje królem strzelców. Gra szkolna. Po wykonaniu rzutu ćwiczący musi trzymać wyprostowaną rękę do momentu, aż piłka odbije się od kosza. Jeżeli tego nie zrobi, jego zespół nie otrzymuje punktu . Zabawa uspokajająca – „Plecionka” wszyscy uczniowie krzyżują własne ręce każdy chwyta innego ucznia gdy wszyscy trzymają się za ręce staramy się rozwiązać supeł powstały z rąk -Zebranie przyborów i sprzętu i innych środków dydaktycznych wykorzystywanych na lekcji -Omówienie lekcji ,wyznaczenie osób najlepiej ćwiczących oraz najmniej starających się -zachęcenie do aktywności fizycznej poza lekcyjnej SM U P i M U W P i M U W Ćwiczący podzieleni na 3 zespoły Wygrywa zespół który pierwszy uzyska 2 pkt. Ustawienie w parach naprzeciw siebie Ćwiczący wykonują rzuty jeden za drugim czekając na swoją kolej Gra rozgrywana po dwóch stronach boiska w obu przypadkach na 1 kosz po 2 zespoły. Uczniowie podzieleni na w drużyny Zbiórka w dwuszeregu Prowadzący : KONRAD DAWID Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |