AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Jolanta Choińska, 2020-05-19
Góra

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć otwartych kl I Magia świąt Bożego Narodzenia

- n +

Scenariusz zajęć otwartych dla klasy pierwszej
Temat ośrodka pracy: Magia świąt Bożego Narodzenia
Temat dnia: Bajka o uczuciach
Treści z podstawy programowej: - wypowiada się w formie uporządkowanej na temat obejrzanego filmu; pisze i czyta z krótkie zdania, wyrazy, koduje
Cele ogólne: : - kształcenie wrażliwości i empatii do drugiego człowieka
- kształcenie umiejętności dostrzegania
- kształcenie umiejętności współpracy w zespole
- wdrażanie do swobodnych i spontanicznych wypowiedzi
- doskonalenie spostrzegawczości
Cele szczegółowe: - uczeń wypowiada się swobodnie pełnymi zdaniami
- - odpowiada na pytania nauczyciela
- potrafi nazwać uczucia towarzyszące człowiekowi
- umie zakodować i rozkodować obrazek
- umie zgodnie współpracować w parach , grupie
- umie uzupełnić brakujące litery w wyrazach
Metody pracy: - podająca
- aktywizująca
- waloryzacji – ekspresja ruchowa
- praktyczna – realizacja zajęć wytwórczych
Formy pracy: - zbiorowa jednolita
- indywidualna jednolita
Pomoce dydaktyczne: - środki audiowizualne, płyta CV, plansze do kodowania, puzzle, szablony, dekoracje, rzutnik
Przebieg zajęć:
1. Wprowadzenie do tematyki zajęć.
- powitanie przybyłych gości
- podanie celu zajęć
- prezentacja pastorałki „W ciemny wieczór dawno temu”- śpiewanie pastorałki w połączeniu z improwizacja ruchową i inscenizacją w wykonaniu wybranych dzieci.
- uczniowie siedząc w kole odpowiadają na pytania związane z treścią i przesłaniem jakie niesie pastorałka ( wyeksponowanie uczuć i zachowań ludzi z nawiązaniem do czasów współczesnych)
2. Kodowanie na planszy znajdującej się na tablicy
- każdy uczeń wybiera sobie kartonik, który umieszcza na planszy, zgodnie ze wskazanym kodem
- po umieszczeniu wszystkich kartoników, niespodzianką jest ich odkrywanie i wspólne razem odczytanie napisu „Lubię Ciebie”
- uczniowie w parach podają sobie ręce mówiąc: „Lubię Ciebie”
3. Film „Krótka bajka o uczuciach”
- wspólne obejrzenie filmu „Krótka bajka o uczuciach”
- uczniowie odpowiadają na pytania związane z filmem
- wymieniają nazwy uczuć, które w filmie zostały wyeksponowane
- próbują wyjaśnić puentę filmu.
4. Zabawa integracyjno – ruchowa na dywanie
- uczniowie ustawieni w kole, na środku koszyczek
- z koszyczka na „chybił trafił” dzieci wyjmują kartoniki imitujące bombki, odczytują imię kolegi z klasy, podają jemu, a on wiesza je na klasowej choince.
5. Zadania do wykonania w parach
- każda para w ławce losuje kopertę z puzzlami w kształcie choinki (na puzzlach są fragmenty zdań, są to krótkie zdania o różnej tematyce; dzieci nie znają jeszcze wszystkich literek)
- wspólnie układają i odczytują zdanie (wybierają między sobą, kto ma odczytać zdanie)
- wpisują zdanie do zeszytu
6. Zadanie do wykonania w grupach, liczy się czas i poprawność
- każda grupa otrzymuje po pięć pasków na których wypisane są wyrazy z lukami (są to wyrazy o tematyce związanej ze świętami (Mikołaj, bombka, prezent, choinka, opłatek…)
- grupa, która pierwsza i poprawnie wykona zadanie wygrywa, w nagrodę wiesza wyrazy na tablicy.
7.Podsumowanie zajęć, pożegnanie gości
- uczniowie zbierają się wokół choinki i wspólnie śpiewają kolędę pt. „Świetlista kolęda”
- ocena i samoocena pracy uczniów
- odpowiadają na pytanie: co podobało się im najbardziej na zajęciach
- na pożegnanie częstują zaproszonych gości cukierkami

Opracowała: Jolanta Choińska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.