|
|
Katalog Kasia Stanisz, 2020-05-19 Szczerców Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego - dyplomowanyPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mgr Katarzyna Soboń - Stanisz nauczyciel mianowany ubiegający o się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2016 r. Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy Termin zakończenia stażu: 31.05.2019 r. Miejsce stażu: Zespół Szkolno- Przedszkolny- Szkoła Podstawowa Czynności organizacyjne Lp. Zadania do realizacji Sposoby realizacji Termin realizacji Dowody realizacji Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu sporządzenie planu rozwoju zawodowego systematyczne gromadzenie w formie papierowej i elektronicznej dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego uzyskanie oceny dorobku zawodowego dokonanie ewaluacji dotychczasowych działań poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęciu stażu zatwierdzony przez Dyrektora plan rozwoju zawodowego zgromadzone dokumentacje pisemne sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego ocena dorobku zawodowego dokonana przez Dyrektora szkoły Zadania wynikające z rozporządzenia Ministra Edukacji i Sportu w sprawie uzyskiwania przez nauczycieli stopni awansu zawodowego § 8 ust. 2 pkt. 1 „Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły”. Lp. Zadania do realizacji Sposoby realizacji Termin realizacji Poszerzanie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy- aktywny udział w wewnątrzszkolnym i pozaszkolnym doskonaleniu Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej. Udział w pracy organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. Pełnienie dodatkowych funkcji i zadań w zespołach Organizacja i udział w konkursach, imprezach dla uczniów niepełnosprawnych organizowanych na terenie szkoły i przez inne placówki Organizacja uroczystości szkolnych Aktywna i systematyczna współpraca z rodzicami na płaszczyźnie dydaktyczno- wychowawczej uczestnictwo w różnych formach doskonalenia proponowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli, dotyczących pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych udział w lekcjach otwartych udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych zapoznanie się ze specjalistyczną literaturą z zakresu pedagogiki specjalnej prowadzenie niezbędnej dokumentacji opracowywanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, programów zajęć rewalidacyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych praca w zespołach pomocy psychologiczno- pedagogicznej udział w zespole ds. analizy koncepcji pracy szkoły powołanie sekcji ds. uczniów niepełnosprawnych przygotowanie dzieci do konkursów współtworzenie scenariuszy, przygotowanie dzieci do uroczystości szkolnych wynikających z planu pracy szkoły, oprawa plastyczna umieszczanie artykułów na stronie internetowej szkoły konsultacje indywidualne z rodzicami udział w zebraniach klasowych organizowanie zebrań nauczycieli i specjalistów z udziałem rodziców angażowanie rodziców w życie placówki świadectwa ukończenia, potwierdzenia udziału materiały szkoleniowe potwierdzenie Dyrektora prowadzona dokumentacja opracowane programy powstała dokumentacja protokoły dyplomy sprawozdania scenariusze zdjęcia z uroczystości wydruki z internetu potwierdzenia w dziennikach zajęć protokoły § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania do realizacji Sposoby realizacji Termin realizacji Dowody realizacji Korzystanie z Internetu jako źródła materiałów dydaktycznych i wiedzy metodycznej Organizowanie warsztatu pracy przy pomocy technologii komputerowej Wykorzystanie technik komputerowych do opracowania dokumentacji związanej z awansem zawodowym śledzenie aktualności na portalach internetowych wymiana doświadczeń z innymi pedagogami opracowanie i przygotowanie różnego rodzaju materiałów i pomocy dydaktycznych przy użyciu technik komputerowych prowadzenie zajęć z wykorzystaniem programów komputerowych, gier edukacyjnych korzystanie ze stron internetowych proponujących materiały edukacyjne opracowywanie scenariuszy, konkursów, dyplomów opracowanie wszystkich niezbędnych materiałów związanych z awansem zawodowym nauczyciela publikacja planu rozwoju zawodowego na portalu oświatowym śledzenie zmian w prawie oświatowym dotyczących awansu zawodowego w internecie adresy i wydruki stron internetowych przykładowe pomoce dydaktyczne wykonane technologią komputerową zapisy w dziennikach zajęć potwierdzenie Dyrektora teczka awansu zawodowego § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach WDN lub innych zajęć. Lp. Zadania do realizacji Sposoby realizacji Termin realizacji Dowody realizacji Organizowanie form wewnątrzszkolnego dokształcania Aktywna praca w zespole specjalistów Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem Aktywna współpraca z nauczycielami i wychowawcami opracowanie i przygotowanie materiałów szkoleniowych przeprowadzenie szkolenia dla chętnych nauczycieli współpraca z pedagogiem, psychologiem, logopedami rozwiązywanie występujących w klasie integracyjnej problemów wymiana doświadczeń opracowywanie materiałów do pracy prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli opieka nad praktykami studenckimi uczestnictwo w spotkaniach prowadzenie wzajemnej wymiany doświadczeń materiały szkoleniowe lista obecności uczestników szkolenia notatki protokoły harmonogram spotkań wypracowane materiały sprawozdania § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zadania do realizacji Sposoby realizacji Termin realizacji Dowody realizacji Opracowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla uczniów z orzeczoną niepełnosprawnością Opracowanie programu zajęć dydaktyczno- wyrównawczych Opracowanie programu zajęć rewalidacyjnych opracowanie i wdrażanie autorskich programów dla dzieci niepełnosprawnych oraz uczniów posiadających opinie z poradni psychologiczno - pedagogicznej przeprowadzanie stałej ewaluacji sposobu przeprowadzania działań zatwierdzone programy § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania do realizacji Sposoby realizacji Termin realizacji Dowody realizacji Zorganizowanie na terenie placówki konkursów na różnych szczeblach Organizowanie imprez integracyjnych dla uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Szczerców Poznawanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej uczniów Pełnienie funkcji organizatora i opiekuna wycieczek szkolnych. opracowanie regulaminu konkursów powołanie komisji konkursowej wykonanie dyplomów opracowanie scenariuszy pozyskiwanie sponsorów promowanie szkoły jako placówki przyjaznej idei integracji rozmowy z rodzicami współpraca z pozostałymi nauczycielami, pedagogiem i psychologiem szkolnym analiza opinii poradni psychologiczno- pedagogicznych organizowanie lub współorganizowanie wycieczek, pozyskiwanie funduszy na dofinansowanie wyjazdów zdjęcia regulaminy konkursu sprawozdania pokonkursowe wzory dyplomów scenariusze imprez zdjęcia notatki opinie z poradni karty wycieczek sprawozdania § 8 ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawie nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania do realizacji Sposoby realizacji Termin realizacji Dowody realizacji Współpraca z Poradnią Psychologiczno- -Pedagogiczną w Bełchatowie i Piotrkowie Trybunalskim Współpraca z organizacjami szkolnymi oraz rodzicami dzieci Współpraca z instytucjami, placówkami ze środowiska lokalnego, fundacjami zajmującymi się dziećmi niepełnosprawnymi konsultacje w sprawie dzieci niepełnosprawnych oraz mających problemy edukacyjne, wychowawcze i emocjonalne wdrażanie zaleceń przekazywanie opinii udział w akcjach, kiermaszach i uroczystościach organizowanych przez szkołę współpraca z Samorządem Uczniowskim i Radą Rodziców konsultacje indywidualne organizowanie akcji udział w konkursach, imprezach prezentowanie osiągnięć uczniów np. wystawa prac plastycznych prowadzenie gabloty informacyjnej dotyczącej funkcjonowania osób niepełnosprawnych pisane opinie sprawozdania zdjęcia notatki sprawozdania zdjęcia § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. Zadania do realizacji Sposoby realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Opis i analiza dwóch przypadków edukacyjnych lub wychowawczych zdiagnozowanie dwóch wybranych przypadków edukacyjnych lub wychowawczych konsekwentna, rzetelna praca nad rozwiązaniem problemu podsumowanie i wnioski okres stażu opis i analiza dwóch przypadków dzieci Powyższy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty- może ulec modyfikacji, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły i własnymi potrzebami. Opracowała: …………………………………………… Plan rozwoju zawodowego zatwierdzam / nie zatwierdzam ……………………………. ………………………………… data podpis dyrektora Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |