AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Sylwia Gajda, 2020-05-22
czestochowa

Język angielski, Konspekty

New York - praca z tekstem (TIK). Scenariusz lekcji w oparciu o podręcznik Team Up Plus 6

- n +

KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMPUTEROWEJ

Temat: New York – praca z tekstem (TIK).
Klasa: VIa SP
Data: r.
Prowadzący: Sylwia Gajda
CEL GŁÓWNY LEKCJI:
Poszerzanie wiedzy uczniów na temat krajów anglojęzycznych, budowanie wrażliwości na różnice kulturowe, wdrażanie do technologii TIK.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
Uczeń:
1. Poszerza wiedzę na temat Stanów Zjednoczonych.
2. Potrafi wymienić i opisać najważniejsze miejsca Nowego Jorku.
3. Potrafi zrozumieć ogólny sens anglojęzycznego filmu edukacyjnego.
4. Potrafi czytać ze zrozumieniem i wyszukiwać informacje szczegółowe w tekście.
5. Umie słuchać ze zrozumieniem i wyszukiwać informacje szczegółowe w wysłuchanym tekście.
6. Potrafi pracować w grupie i na forum klasy.









PRZEBIEG ZAJĘĆ:
• Przywitanie, zapisanie tematu lekcji.
• Nauczyciel informuje uczniów co będzie temat lekcji oraz przedstawia im cele. Nauczyciel wprowadza temat prosząc uczniów o wymienienie znanych miejsc w Nowym Jorku (lub dowolnych skojarzeń z Nowym Jorkiem, lub jeśli uczniowie będą mieli z tym trudności – szerzej, najbardziej znane miasta Stanów Zjednoczonych).
• Nauczyciel poleca otworzenie podręczników na stronie 64 i zwraca uwagę uczniów na fotografie przedstawiające najbardziej znane miejsca w Nowym Jorku. Nauczyciel pyta czy uczniowie rozpoznają te miejsce i czy potrafią je nazwać, a po podaniu przez uczniów odpowiedzi poleca sprawdzenie ich poprawności po przez odnalezienie nazw w tekście (ewentualnie, jeśli uczniowie nie potrafili nazwać miejsc przedstawionych na zdjęciach, można wspólnie z uczniami pobieżnie przeczytać tekst i odnaleźć odpowiedzi).
• Uczniowie wykonują zadanie 1, w którym należy dopasować nagłówki do akapitów. Nauczyciel wyjaśnia w jaki sposób prawidłowo dopasować nagłówki.
• Uczniowie przechodzą do zadania drugiego, w którym łączą fakty wraz z liczbami.
• Nauczyciel wyjaśnia, że uczniowie obejrzą materiał filmowy ze strony youtube https://www.youtube.com/watch?v=prNQF0s9hu0, dzięki któremu poznają jeszcze więcej ciekawych miejsc w Nowym Jorku,
• Nauczyciel odtwarza film za pomocą tablicy multimedialnej.
• W trakcie odtwarzania filmy nauczyciel uzupełnia pokaz o dodatkowe informacje oraz sprawdza poziom rozumienia. Zachęca uczniów do samodzielnego szukania ciekawostek o nowojorskich zabytkach na stronach internetowych (uczniowie wraz z nauczycielem tworzą krótką listę przydatnych linków)
• Nauczyciel zadaje uczniom pytania dotyczące prezentacji w j. angielskim (forma quizu na forum klasy).
• Uczniowie zapisują najważniejsze informacje z materiału filmowego w zeszycie w formie haseł: najważniejsze miejsca, budynki, itd.
• Podsumowanie lekcji, pożegnanie.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.