AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

karolina Milinkiewicz, 2020-05-22
Kępno

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Muzyka która łączy

- n +

Konspekt zajęć w oddziale przedszkolnym 5 latków
Krąg tematyczny: Muzyka która łączy
Tematyka: „Obrazy zapisane w nutach”
Tematyka zajęcia: „ Hymn Kępna i Legenda mojego regionu”- piosenka o Kępnie inspiracją do utrwalenia wiadomości o swoim mieście i poznania legendy i wygrywania prostych rytmów.
Opowiadanie nauczyciela z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej , utrwalenie barw naszego regionu oraz godła.
„Kropelkowe rytmy” – wygrywanie prostych rytmów na gazetach
Wykonanie dowolną techniką plastyczna godła Kępna.
Dokładne mycie rąk przed podwieczorkiem.
Zasada nierozmawiania z „pełną buzią” podczas posiłku.
„Przejście przez strumyk”- zabawa z elementem równowagi.
Cele szczegółowe: poznaje historię i legendy najbliższego regionu, odczuwa dumę i więź z najbliższą miejscowością, utrwala barwy rodzinne oraz godło, doskonali umiejętność kontrolowanego przeskakiwania przez skakankę, doskonali koordynację ruchową, oraz wyczucie równowagi,
Realizowane obszary podstawy programowej: 8.3., 15.1., 15.2., 15.3.,
Środki dydaktyczne: godło, flaga Kępna, płyta CD z hymnem Kępna, narysowany strumyk, małe obręcze, gazety
Metody pracy: oglądowa, czynna, słowna
Formy pracy: z całą grupą, indywidualna
Przebieg zajęcia: „Legenda i historia mojego regionu”- opowiadanie nauczyciela, utrwalenie barw naszego regionu oraz godła.
Nauczyciel siada i zbiera wokół siebie dzieci. Wspólnie śpiewają hymn Kępna ( poznany już wcześniej). Melodia piosenki o Kępnie inspiracja do zabawy „Kropelkowe rytmy” – wygrywanie prostych rytmów na gazetach .Nauczycielka demonstruje różne rytmy- dzieci powtarzają. Później dzieci tworzą własne rytmy.
Opowiada historie lub legendę związaną z miejscem zamieszkania dzieci. Pyta czy dzieci znają inne legendy związane z własnym regionem. Prezentuje flagę oraz godło, utrwalając barwy ojczyste- rodzinne. Jako podsumowanie dzieci wykonują dowolną techniką plastyczną godło, lub flagę Kępna.
„Przejście przez strumyk”- zabawa z elementem równowagi. Nauczyciel rysuje strumyk (dwie linie oddalone od siebie o ok. 2-2,5m). W „strumieniu” układa małe obręcze (kamyki). Dzieci ustawiają się jedno za drugim i kolejno przechodzą na „drugi brzeg”.
Konspekt przygotowała: Karolina Milinkiewicz

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.