Katalog Agnieszka Rojczyk, 2020-05-22 Meszna Różne, Scenariusze Rozwijanie kompetencji społeczno emocjonalnych Scenariusz zajęć rewalidacyjnych Temat: Moje uczucia i emocje. Prowadząca: Agnieszka Rojczyk Czas trwania: 30min. Cele ogólne: Rozwijanie kompetencji społeczno emocjonalnych u dziecka. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Cele operacyjne: Dziecko: • rozpoznaje i nazywa różne stany emocjonalne (radość, smutek, złość, strach) • dzieli się własnymi przeżyciami z innymi , • uświadamia sobie, że w różnych sytuacjach ludzie przeżywają różne uczucia • wyraża emocje za pomocą słów, gestów, mimiki • samodzielnie wykonuje plakat z emocjami. Metody pracy: słowna, czynna, oglądowa Formy pracy: indywidualna, Środki dydaktyczne:, zdjęcia przedstawiające ludzi, którzy przeżywają różne emocje kostka sześcienna z narysowanymi buziami, kredki, kartka papieru , buźki z różnymi emocjami. Przebieg zajęć: 1.Scenka sytuacyjna- Powitanie pacynkami - nauczycielka wita się z dzieckiem za pomocą pacynek. Dziecko rozpoznaje i nazywa postacie. 1. buźki z uczuciami – rozpoznawanie i nazywanie uczuć na emblematach z buźkami. 2. Zdjęcia „Co to za uczucia ”- rozpoznawanie i nazywanie przez dziecko stanów emocjonalnych ludzi na zdjęciach (radość, smutek, złość) i dopasowywanie ich do emblematów z buźkami przedstawiającymi te emocje. 3. Kostka z emocjami – dziecko rzuca kostką sześcienną. Na każdej ze ścian kostki narysowana jest buzia dziecka wyrażająca nastrój np. radość, złość, smutek, gniew, strach. Dziecko, rzuca kostką i próbuje wyrazić za pomocą mimiki nastrój przedstawiony na kostce. 4. Plakat moje emocje – razem z dzieckiem tworzymy plakat z emocjami. Dziecko wybiera buźki przedstawiające różne emocje nazywa je i przykleja na dużej kartce papieru. 5. Jak się czuję gdy?” Nauczyciel czyta dziecku poniższe sytuacje i prosi, by spróbował odpowiedzieć na nie i wskazać to uczucie na wykonanym wcześniej plakacie z emocjami. • Jak się czujesz gdy dostaniesz ulubioną zabawkę? • Jak się czujesz gdy się przewrócisz? • Jak się czujesz gdy jesz pyszne lody? • Jak się czujesz gdy kolega cię popycha?. • Jak się czujesz gdy masz swoje przyjęcie urodzinowe? • Jak się czujesz gdy kolega zniszczy twoją budowlę z klocków? 6. zakończenie zajęć. Pieczątka jako nagroda motywująca. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |