AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Hanna Dudek, 2020-05-22
Witunia

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

„Moi dziadkowie”.

- n +

Scenariusz zajęć w grupie 4 latków


Temat zajęcia: „Moi dziadkowie”.

Cele:
- wysłucha wiersza
- potrafi wypowiadać się krótkimi zdaniami
- wie, jak można spędzać czas z dziadkiem i babcią
- naśladuje czynności o których mówi nauczyciel
- potrafi rozwiązywać zagadki słuchowe
- potrafi powtórzyć rymowankę
Metody:
- słowna
- czynna
Forma organizacyjna:
- zajęcia z całą grupą

Środki dydaktyczne:
Wiersz B. Szelągowskiej „Moi dziadkowie”, ilustracje przedstawiające jak spędzam czas
z babcią i dziadkiem, płyta Cd z nagranymi zagadkami słuchowymi (jazdy samochodem gotującej się wody, wiatr, skrzypiące drzwi, pukanie do drzwi, układanie sztućców, garnków, talerzy, mieszanie herbaty.)

1. Rozmowa na temat Święta Dnia Babci i Dziadka.
2. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Moi dziadkowie”
Babcia i dziadek
Są tacy wspaniali
i zawsze chętnie
bawią się z nami
Lubimy w Wami
spędzać czas.
Babciu i dziadku
kochamy was.
Pytania do wiersza
1. Kto może się wami zaopiekować kiedy rodzice są w pracy
2. Czy wy lubicie kiedy dziadkowie się wami opiekują
3. Jak można spędzić wolny czas z dziadkiem i babcią.
4. Co wy lubicie robić z babcią kiedy ona się wami opiekuje
5. A co robię kiedy jesteście z dziadkiem.
3. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Pomagamy robić zakupy”

Dzieci naśladują czynności o których mówi nauczyciel

Jedziemy samochodem z babcią i dziadkiem do sklepu po zakupy. Wsiadamy
do samochodu, uruchamiamy silnik, ruszamy (dzieci naśladują te czynności)
Wchodzimy do sklepu po zakupy.
Wkładamy do koszyka potrzebne produkty, płacimy za zakupy i wychodzimy ze sklepu.
Jedziemy do domu (dzieci pokazują czynności i mówią wrr, wrr, wrr) parkujemy przed
domem.
4. Rozwiązywanie zagadek słuchowych (dzieci rozpoznają dźwięki: jazdy samochodem
gotującej się wody, wiatr, skrzypiące drzwi, pukanie do drzwi, układanie sztućców,
garnków, talerzy, mieszanie herbaty.
5. Powtarzanie krótkiej rymowanki.
Nauczyciel recytuje rymowankę z jednoczesnym pokazywaniem. Dzieci powtarzają tekst za n-lem naśladują takie same ruchy.
Siała baba mak.
Nie wiedziała jak.
A dziad wiedział
Nie powiedział
A to było tak.

Opracowała:
mgr Hanna Dudek
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.