AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Aleksandra Mielnik, 2020-05-22
Kluczbork

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Zabawy z wiosną.

- n +

Zabawy z wiosną.


CELE OPERACYJNE:
- potrafi rozpoznawać i nazywać wybrane kwiaty i zwierzęta żyjące na łące;
- potrafi rozwiązać zagadki o tematyce przyrodniczej;
- potrafi dostrzec piękno otaczającej przyrody
- potrafi poruszać się w rytmie muzyki i odpowiednio reagować na przerwę;
- rozumie wydawane polecenia;
- umie współdziałać z grupa i kolegą;

METODY:
- aktywizujące;
- praktyczne;
- słowna

FORMY:
- grupowa;
- indywidualna;

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Powitanie zabawą:
Dobre humory wszyscy dziś mamy, więc przed zabawą się powitamy:
- niech pomachają do mnie dzieci, które lubią wiosnę
- niech zaklaszczą dzieci, które lubią słońce
- niech zatupią dzieci, które lubią kwiaty
- niech podskoczą do góry dzieci, które lubią się bawić

2. Zabawa "Pociąg".
Na sygnał dzieci odszukują wśród rozrzuconych na dywanie emblematów – te, które kojarzą się z wiosną. Odnaleziony przez dzieci symbol jest biletem umożliwiającym podróż pociągiem. Wycieczka na ,,łąkę.”
3. Porządkowanie zaśmieconej łąki – segregowanie śmieci i umieszczanie ich w pojemnikach z napisami. N-el wiesza na tablicy ilustrację przedstawiającą wiosenną łąkę.
4. Rozwiązywanie zagadek: - Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce.
- Pióra biało – czarne, buciki czerwone. Uciekają przed nimi żaby, gdy idzie w ich stronę. - Nie chodzą, lecz skaczą, nad stawem mieszkają. Gdy wieczór zapadnie, na głosy kumkają - Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatem. I nad kwiatkami w słońcu wesoło fruwam wiosną i latem. Rozmowa na temat ilustracji „Wiosenna łąka”, odp.na pytania dotyczące ilustracji i wiosny;
- Jakiego koloru jest na ilustracji najwięcej, dlaczego? - Jaka to może być pora roku? - Po czym poznać, że to wiosna? - Jakie znasz oznaki wiosny?
5. Zagadki P. Wiosny – rozpoznaj kwiaty w moim koszyku (dzieci rozpoznają i nazywają kwiaty). Czego potrzebują rośliny do życia?( wyszukanie symboli graficznych: słońce, woda, gleba).
6. Zabawa "Prawda czy fałsz", prawda – kartki leżą na kolanach, fałsz – podnoszą kartki do góry.
7.„Kwiatki”- dzieci siedzą na krzesełkach w kole trzymając w dłoniach obrazki z kwiatami. Zmieniają swoje miejsca zgodnie z umową: krokusy, tulipany, żonkile, przebiśniegi. Na hasło: „kwiatki Zosi”- wszystkie dzieci – kwiaty zmieniają swoje miejsca.
8. "Taniec ze wstążką"- improwizacja ruchowa do muzyki.
Relaksacja przy utworze z odgłosami przyrody "Odpoczynek na łące".
10. Podziękowanie, zakończenie.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.