AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Magdalena Lipowska, 2020-05-22
Ruda Śląska

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Scenariusz lekcji hospitowanej - porównywanie liczb

- n +

Scenariusz lekcji
Temat lekcji: Matematyczne zabawy z Piotrusiem Panem.
Podstawa programowa: 2.2, 2.4, 3.2, 4.2
Cel lekcji: Porównywanie liczb. - wprowadzenie znaków: <, >, =.
Cele operacyjne (uczeń):
- określa miejsce występowania głosek w słowie;
- poprawnie zapisuje cyfry;
- przelicza w poznanym zakresie liczbowym;
- zna i stosuje znaki: <, >, =
- porównuje liczby, stosując poznane znaki;
- współpracuje z kolegą podczas gry dydaktycznej;

NaCoBeZu:
(Będę zwracać uwagę na to, czy potraficie):
- poprawnie zapisać cyfry w zeszycie;
- porównać liczby za pomocą znaków: <, >, =
- współpracować z kolegą podczas gry dydaktycznej;

Metody:
Metody czynne: 
• samodzielnych doświadczeń;
• zadań stawianych dziecku
Metody oglądowe:
• pokaz
Metody słowne:
• objaśnienia
• zagadki
Aktywizujące:
• gry dydaktyczne
• TIK
Formy:
- indywidalna
- w parach

Środki dydaktyczne: liczmany, kostki, karteczki z cyframi, obręcze, postać krokodyla, jako substytut znaków mniejszości, większości, karty pracy, tabliczki suchościeralne, postać avatara, gra multimedialna.






Przebieg lekcji
1. Powitanie uczniów. Przywitanie piosenką.
Nawiązanie do poprzedniej lekcji. Rozwiązanie zagadki multimedialnej - tematu lekcji. Odkrycie ilustracji z bajki – Piotruś Pan. Odkrywanie obrazków według podanego kodu – określanie głoski w podanym słowie.
2. Przedstawienie celów lekcji w języku ucznia oraz NaCoBeZu.
3. Zapoznanie dzieci z postacią Kapitana Haka – wysłuchanie wiadomości głosowej i wybór ucznia według wskazówek kapitana.
4. Odczytanie historii o krokodylu przez dobrze czytającego ucznia, albo nauczyciela.
5. Tworzenie zbiorów z przedmiotów schowanych w skrzyni Kapitana – segregowanie przedmiotów. Porównywanie zbiorów – określanie przy użyciu słów: mniej , więcej, tyle samo. Oznaczanie zbiorów najbardziej licznych poprzez postać krokodyla.
6. Układanie liczmanów według instrukcji nauczyciela – odczytywanie zapisów liczbowych.
7. Zapoznanie dzieci ze znakiem graficznym: <, >, = . Prezentacja prawidłowego zapisu graficznego w zeszycie. Sporządzenie notatki w zeszycie.
8. Gra dydaktyczna z kostkami w parach. Dzieci rzucają kostką na zmianę i zapisują cyfrą wyrzuconą liczbę oczek. Następnie określają, która z wyrzuconych liczba jest większa. Zaznaczają odpowiednim znakiem matematycznym. Dzieci wykonują 5 rzutów.
9. Podsumowanie lekcji: ewaluacja.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.