AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Emilia Olber, 2020-05-22
Olsztyn

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć w grupie 3-4 latki "Co słychać wiosną na wsi?"

- n +

Scenariusz zajęć w grupie I Biedronki


Temat zajęć: Co słychać wiosną na wsi?

Cele ogólne:
- wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt hodowlanych i ich odgłosów,
- rozwijanie zdolności muzycznych,
- zachęcanie do działalności plastycznej.

Cele szczegółowe:
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- kształtowanie aparatu artykulacyjnego,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
- rozwijanie zdolności wokalnych,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się tablicą interaktywną,
- rozwijanie sprawności manualnej.

Metoda:
- słowna,
- czynna,
- oglądowa.

Forma:
- zbiorowa,
- indywidualna.

Środki dydaktyczne: tablica interaktywna, aplikacja LearningApps (odgłosy zwierząt i ich ilustracje), odtwarzacz cd, płyta cd - Wiosna na wsi, ilustracje zwierząt (kogut, kura, gęś, kaczka, krowa, koń), kartki papieru, widelce plastikowe, żółta farba, oczka kreatywne.

Przebieg zajęć:

1. Powitanie piosenką - Wszyscy są, witam Was... Dzieci stoją w kole, ilustrują ruchem słowa piosenki oraz klaszczą.

Wszyscy są, witam Was
Zaczynamy już czas.
Jestem ja, jesteś Ty,
Raz, dwa, trzy!

2. Co słychać wiosną na wsi? Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem tablicy interaktywnej oraz aplikacji LearningApps. Łączenie w pary odgłosów zwierząt hodowlanych z odpowiednimi ilustracjami (kogut, kura, gęś, kaczka, krowa, koń).
3. Wiosna na wsi. Zajęcia muzyczne. Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu. Nauka refrenu piosenki z wykorzystaniem ilustracji zwierząt (kogut, kura, gęś, kaczka, krowa, koń).
1. Kogut głośno pieje,
gładzi piękne pióra.
– Ko, ko, jestem głodna –
woła pani kura.

Ref.: Kukuryku, ko, ko, ko,
gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa,
mu, mu, iha, iha.
Kto nam dziś śniadanie da?

2. Na podwórku gęsi
i małe kaczuszki
tup, tup przytupują,
mają puste brzuszki.
Ref.: Kukuryku…


4. Kurczaczek. Zajęcia plastyczne. Wykonanie pracy plastycznej przy użyciu widelca plastikowego oraz farby. Odciskanie widelca umoczonego w żółtej farbie - tworzenie sylwetki kurczaka, doklejanie oczu, dzioba.

5. Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciach. Stworzenie wystawy z powstałych prac dzieci.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.