Katalog Magdalena Pecold, 2020-05-22 Buk Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO I. Informacje personalne: 1. Imię i nazwisko: mgr Magdalena Pecold 2. Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany 3. Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa w Buku 4. Nauczany przedmiot: język angielski 5. Posiadane kwalifikacje zawodowe: • Studia magisterskie na Wydziale Zootechnicznym, specjalność: Agroturystyka • Studia licencjackie – Filologia angielska • Studia podyplomowe – Dydaktyka nauczania języka angielskiego 6. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy 7. Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2017r. 8. Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2020r. II. Cele podjęcia stażu: Wzrost kompetencji i podniesienie efektywności działań dydaktyczno - wychowawczych w pracy nauczyciela języka angielskiego. Podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez realizację działań wykraczających poza wykonywane obowiązki. Aktywny udział w życiu szkoły i środowiska lokalnego. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. Spełnienie wymagań umożliwiających zdobycie stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego. III. Zadania wynikające z rozporządzenia MEN: § 8 ust. 2 pkt. 1 – Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. l.p. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE DZIAŁAŃ 1. Poznanie i wdrożenie procedury awansu zawodowego. Analiza posiadanych umiejętności, określenie potrzeb własnego rozwoju wpisujących się w ramy planu rozwoju szkoły. Analiza przepisów prawa oświatowego w zakresie awansu zawodowego. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2017r. Wrzesień 2017r. Wrzesień 2017r. Wrzesień 2017r. Okres stażu. Okres stażu. Autorefleksja. Wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego. Zatwierdzony przez Dyrektora plan rozwoju zawodowego. Stworzenie teczki dokumentującej przebieg stażu. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. 2. Doskonalenie warsztatu, metod i form pracy. Stosowanie w pracy aktywnych, innowacyjnych metod nauczania, wykorzystanie TIK oraz tablicy interaktywnej podczas lekcji. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. Okres stażu. Scenariusze lekcji. 3. Działalność zespołu humanistycznego. Aktywny udział w posiedzeniach zespołu przedmiotowego. Współpraca z nauczycielami języka angielskiego. Okres stażu. Protokoły spotkań zespołu. 4. Stwarzanie korzystnych warunków do zdobywania wiedzy. Przygotowanie imprez, wystaw, gazetek tematycznych, apeli szkolnych, organizowanie konkursów i turnieju z zakresu języka angielskiego oraz kultury krajów anglojęzycznych. Pomoc w organizacji Gminnego Konkursu Języka Angielskiego w Niepruszewie. Prowadzenie zajęć koła języka angielskiego oraz zajęć wspierających dla uczniów słabych. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych i międzyszkolnych. Okres stażu. Okres stażu. Okres stażu. Okres stażu. Scenariusze imprez, regulaminy konkursów i turnieju, zdjęcia. Protokoły konkursów i turnieju. 5. Badanie poziomu i przyrostu wiedzy uczniów. Opracowanie, przeprowadzenie i analiza testu diagnostycznego z języka angielskiego. Okres stażu. Testy diagnostyczne, analiza wyników. 6. Doskonalenie kompetencji zawodowych. Aktywny udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. Udział w kursach, szkoleniach i warsztatach organizowanych przez instytucje pozaszkolne adekwatnie do potrzeb nauczyciela i szkoły. Okres stażu. Okres stażu. Zaświadczenia o ukończonym doskonaleniu. 7. Współpraca z rodzicami. Aktywne włączanie rodziców w życie klasy i szkoły poprzez udział w imprezach klasowych i szkolnych. Okres stażu. Sprawozdanie. 8. Integracja zespołu klasowego. Organizowanie wycieczek, wyjazdów do kina i teatru. Organizowanie imprez klasowych i szkolnych. Udział w akcjach charytatywnych. Okres stażu. Okres stażu. Okres stażu. Dokumentacja wychowawcy. 9. Działalność Zespołu „Szkoła Promująca Zdrowie”. Aktywny udział w pracy zespołu. Okres stażu. Protokoły spotkań. 10. Działalność zespołu wychowawczego. Pełnienie funkcji lidera zespołu. Okres stażu. Dokumentacja, protokoły ze spotkań. § 8 ust. 2 pkt. 2 – Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. L.p. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE DZIAŁAŃ 1. Stosowanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy pedagogicznej. Wykorzystanie komputera w celu opracowania szkolnej dokumentacji, m.in. planów dydaktycznych, analiz, sprawozdań, protokołów, scenariuszy itp. Opracowywanie pomocy dydaktycznych z pomocą komputera tj. testy, kartkówki, karty pracy, karty wyrazowe /obrazkowe, dyplomy itp. Przygotowywanie prezentacji multimedialnych. Korzystanie z Internetu podczas lekcji i zajęć dodatkowych. Śledzenie stron internetowych związanych z nauczaniem języka angielskiego. Korzystanie z tablicy interaktywnej podczas zajęć. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego w Internecie. Okres stażu. Okres stażu. Okres stażu. Okres stażu. Okres stażu. Okres stażu. Październik 2017r. Dokumentacja szkolna. Pomoce dydaktyczne. Prezentacje multimedialne. Zapis w e-dzienniku. Zapis w e-dzienniku. Publikacja w Internecie. § 8 ust. 2 pkt. 3 – Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. l.p. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE DZIAŁAŃ 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami oraz poszukiwanie nowatorskich pomysłów dydaktycznych i wychowawczych. Prowadzenie lekcji otwartych. Współpraca z nauczycielami w ramach zespołu przedmiotowego oraz anglistami. Prowadzenie szkoleń dla nauczycieli języka angielskiego. Udostępnianie własnych pomocy dydaktycznych innym nauczycielom. Współpraca i wymiana doświadczeń z nauczycielami z innych szkół. Okres stażu. Okres stażu. Okres stażu. Okres stażu. Okres stażu. Okres stażu. Potwierdzenia, protokoły, scenariusze lekcji, materiały szkoleniowe, pomoce dydaktyczne. § 8 ust. 2 pkt 4a – Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. L.p. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE DZIAŁAŃ 1. Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu z zakresu działań edukacyjno – wychowawczych. Stworzenie programu zajęć koła języka angielskiego z wykorzystaniem TIK. Opracowanie programu zajęć wspierających z języka angielskiego dla uczniów z trudnościami w nauce. Okres stażu. Okres stażu. Program koła. Program zajęć wspierających. § 8 ust. 2 pkt 4c – Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. l.p. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE DZIAŁAŃ 1. Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów. Prowadzenie koła języka angielskiego. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach i turnieju z zakresu języka angielskiego. Organizowanie konkursów z języka angielskiego i Turnieju Wiedzy o Krajach Anglojęzycznych. Współpraca z biblioteką szkolną mająca na celu rozwijanie umiejętności językowych i popularyzację czytelnictwa wśród dzieci. Udział w konkursie zorganizowanym przez Empik pt. „Tysiąc powodów by czytać”. Okres stażu. Okres stażu. Okres stażu. Okres stażu. Wrzesień 2017r. Program koła. Materiały dodatkowe dla uczniów. Regulaminy, protokoły, testy i zadania konkursowe. Potwierdzenie bibliotekarza. Zadanie konkursowe. 2. Współorganizowanie uroczystości szkolnych. Przygotowanie inscenizacji na zakończenie roku szkolnego. Czerwiec 2018r. Scenariusz inscenizacji. 3. Realizacja zadań wychowawczo – opiekuńczych. Pełnienie roli wychowawcy klasy. Rozwiązywanie bieżących problemów. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych. Organizowanie wycieczek, wyjść do kina, teatru, muzeum itp. Okres stażu. Dokumentacja wychowawcy. § 8 ust. 2 pkt 4e – Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. l.p. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE DZIAŁAŃ 1. Współpraca z pedagogiem szkolnym, psychologiem, logopedą oraz pielęgniarką szkolną. Kierowanie uczniów do badań, rozwiązywanie problemów wychowawczych, organizowanie spotkań z pedagogiem, psychologiem, logopedą, pielęgniarką. Okres stażu. Potwierdzenia specjalistów. 2. Współpraca z policją. Spotkania, pogadanki na temat bezpieczeństwa. Okres stażu. Notatki, wpisy w e-dzienniku. § 8 ust. 2 pkt. 5 – Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. l.p. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTOWANIE DZIAŁAŃ 1. Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Wnikliwa obserwacja sytuacji wychowawczej, opis i analiza. Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych. Okres stażu. Opis i analiza przypadku. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |