Katalog Grażyna Pawlak, 2020-05-22 Puławy Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Grażyna Pawlak wychowawca Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Puławach Data rozpoczęcia stażu : 01.09.2017 r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data zakończenia stażu : 31.05.2020 r. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM MEN W SPRAWIE UZYSKANIA STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO Z DNIA 1 MARCA 2013 r. § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły L.p. Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Opracowanie i wdrażanie programu wychowawczego opracowanie i wdrażanie planów opiekuńczo - wychowawczych dla prowadzonej grupy, wdrażanie programów ,procedur i regulaminów funkcjonujących w ośrodku nakierowanych na pomoc nowoprzyjętym wychowankom w adaptacji w ośrodku, na integrację grupy oraz na tworzenie prawidłowych relacji społecznych opracowanie i wdrożenie systemu integracji grupy. cały okres stażu 2. Doskonalenie kompetencji zawodowych opracowanie i wdrożenie przedsięwzięcia w obszarze zdrowego żywienia aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, adekwatny do potrzeb wychowawcy i placówki studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli, wychowawców doskonalenie umiejętności socjoterapeutycznych oraz samodzielne poszerzanie wiedzy z zakresu socjoterapii opracowanie wdrożenie przedsięwzięcia w obszarze zdrowego żywienia uczestnictwo w superwizjach wewnętrznych cały okres stażu 3. Wzbogacanie metod i form pracy wychowawczej i socjoterapeutycznej wykorzystanie różnorodnych metod i form pracy dostosowanych do indywidualnych potrzeb wychowanków w prowadzonych zajęciach opracowanie i wdrożenie programu ,,Umiejętnie gospodaruję własnymi emocjami” z wykorzystaniem dramy cały okres stażu 4. Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły realizacja przedsięwzięcia o charakterze prozawodowym opracowanie i wdrożenie harmonogramu zajęć praktycznych o charakterze prozawodowym cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej L.p. Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Stosowanie technologii komputerowej w pracy resocjalizacyjnej, wychowawczej i socjoterapeutycznej. wykorzystanie technologii komputerowej w prowadzeniu zajęć teatralnych, plastycznych, kulinarnych opracowanie materiałów dydaktycznych dla wychowanków z wykorzystaniem zasobów Internetu wykorzystanie technologii informatycznej w tworzeniu dokumentacji cały okres stażu 2. Wykorzystywanie technologii komunikacyjnej. wykorzystywanie technologii informatycznej do komunikowania się z nauczycielami i wychowawcami -podjęte działania z wykorzystaniem tych technik w związku zawieszeniem zajęć min. w okresie epidemii koronawirusa. cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć L.p. Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. Działania nakierowane na upowszechnienie swojej wiedzy i doświadczenia wśród nauczycieli i wychowawców oraz pomoc koleżeńską przy realizacji zadań wynikających z wypełnienia misji ośrodka cały okres stażu 2. Współpraca z psychologiem i pedagogiem Systematyczna współpraca dotycząca wychowanków i ich wsparcia w trudnych sytuacjach życiowych Pisanie opinii Wspólne opracowanie IPET cały okres stażu 3. Upowszechnianie i promocje własnych doświadczeń, metod i form pracy. Opublikowanie w portalu internetowym „Planu rozwoju zawodowego” pełnienie funkcji opiekuna praktyk studenckich. obserwacja zajęć prowadzonych przez studentów odbywających praktyki w MOS-wymiana doświadczeń, pomoc w prowadzeniu dokumentacji cały okres stażu 4. Współpraca z wychowawcami. Wsparcie w opracowaniu scenariuszy do imprez i uroczystości ośrodkowych, wymiana doświadczeń prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli i wychowawców cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich L.p. Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Opracowanie i wdrożenie programu usamodzielniania Wdrożenie i realizacja programu „Inspiracje teatralne” Wdrożenie i realizacja programu ,,Wchodzę w dorosłość” (opis i analiza działań przedstawiona zgodnie z § 8 ust. 3 pkt 4a) cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych L.p. Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów plastycznych. Przygotowywanie i zachęcanie uczniów do udziału w konkursach plastycznych w MOS i na zewnątrz cały okres stażu 2. Rozwijanie zainteresowań i kreatywności młodzieży oraz wspieranie ich uzdolnień. Prowadzenie zajęć w ramach kółka teatralnego Prowadzenie zajęć plastycznych Prowadzenie zajęć wokalnych Przygotowanie wychowanków do udziału w konkursach na szczeblu szkolnym, powiatowym i ogólnopolskim cały okres stażu 3. Poszerzanie działań profilaktycznych placówki. Realizacja programu zajęć wychowawczo-profilaktycznych cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami L.p. Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Zdobywanie wiedzy na temat sytuacji rodzinnej i materialnej uczniów. Rozmowy i spotkania z rodzicami wychowanków Diagnoza sytuacji materialnej, rodzinnej i społecznej wychowanków cały okres stażu 2. Współpraca z instytucjami samorządowymi. Nawiązanie współpracy z instytucjami pomocowymi, tj. Opieką Społeczną, Policją, Sądami Rodzinnymi i Kuratorami, Domami Dziecka, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, opiekunami rodzin zastępczych, MONAR Prowadzenie współpracy z POK „Dom Chemika”, OHP Puławy cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Opis i analiza rozwiązywania problemu wychowawczego. Zebranie informacji o wychowankach i diagnozowanie problemów wychowawczych Dostosowanie odpowiednich metod rozwiązania problemu wychowawczego oraz systematyczna praca nad rozwiązywaniem trudności Omawianie postępów i procesu socjoterapii z wychowankiem Współpraca z instytucjami pomocowymi cały okres stażu …………………………………………… Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |