Katalog

Kinga Grzeskowiak, 2020-05-22
Tarce

Różne, Ankiety

Podsumowanie ankiety ewaluacyjnej.

- n +

PODSUMOWANIE WYNIKÓW ANKIETY DLA RODZICÓW NA TEMAT UDZIAŁU DZIECI
W ZAJĘCIACIACH SZKOLNYCH I POZASZKOLNYCH
EWALUACJA WEWNĘTRZNA 2018/2019

W ankiecie odpowiedziało 88 rodziców. W pytaniach zamkniętych rodzice udzielali następujących odpowiedzi (T/N) - procent
1. Czy dziecko uczestniczy regularnie w zajęciach szkolnych?: 71/18 co stanowi procent 80/20.
2. Czy dziecko uczestniczy w zajęciach pozaszkolnych?: 21/62 – 23/70
3. Czy uważa Pan/i, że szkoła wystarczająco motywuje dziecko?: 75/11 – 85/12
4. Czy uważa Pan/i, że dziecko osiąga sukcesy biorąc udział w życiu szkolnym?: 60/21 – 68/23
5. Czy uważa Pan/i, że dziecko osiąga sukcesy biorąc udział w zajęciach pozaszkolnych?: 18/45 – 20/51
6. Czy jest Pan/i zadowolony/a z osiągnięć szkolnych dziecka?: 73/13 – 82/14
7. Czy jest Pan/Pani zadowolony/a z osiągnięć pozaszkolnych dziecka?: 30/36 – 34/40
W pytaniach zamkniętych padły następujące informacje:
1. W jakich zajęciach pozaszkolnych uczestniczy dziecko?:
- zajęcia w ramach projektu
- treningi podnoszenia ciężarów
- wyjazdy
-zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
-harcerstwo
- taniec
-angielski
2. Jak często uczestniczy dziecko w zajęciach pozaszkolnych?
- raz w tygodniu (3 odp.)
- 2 razy w tygodniu (1 odp.)
- czasami (1 odpowiedź)
3. Jakie zainteresowania ma dziecko?
Najczęściej wymieniane dziedziny to: sport, muzyka, komputer i Internet, rolnictwo, plastyka.
Pojedyncze odpowiedzi to: wolontariat, gotowanie, matematyka, chemia, militaria, gitara, śpiew, logistyka, pisanie opowiadań, robótki, taniec, podróże, książki, mechanika, zwierzęta.
4. Na pytanie „W jaki sposób zachęcają Państwo dzieci do zaangażowania się w życie szkolne
i pozaszkolne” rodzice odpowiadali, że rozmawiają z dziećmi zachęcając je lub, że dziecko samo się motywuje i nie wymaga motywacji od nich.

Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
Większość rodziców jest zadowolona z tego jak szkoła motywuje do uczestnictwa w zajęciach pozaszkolnych (85%), jednak 70% odpowiada negatywne na pytanie o udział dziecka w takich zajęciach.
Szkoła może poszerzać ofertę rozwijającą zainteresowania w dziedzinach wymienianych przez uczniów, ale niekoniecznie w formie planowych pozalekcyjnych zajęć. Mogą to być wyjazdy, akcje szkolne i specjalne dni. Uczniowie niechętnie spędzają w szkole czas po lekcjach na co wskazuje rozbieżność między wysokim poziomem zadowolenia z motywacji ze strony szkoły, a udziałem uczniów w zajęciach.

Kinga Grześkowiak

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.