Katalog Anna Lada, 2020-05-26 Zalesie Matematyka, Scenariusze Scenariusz lekcji Matematyka klasa VII TEMAT: ROZWINIĘCIA DZIESIĘTNE LICZB WYMIERNYCH.Scenariusz lekcji Matematyka klasa VII TEMAT: ROZWINIĘCIA DZIESIĘTNE LICZB WYMIERNYCH. Czas trwania zajęć: 1 godz. lekcyjna Data: 13.09.2019 r. CELE OGÓLNE LEKCJI: - umiejętność pracy w grupie - wykorzystywanie i interpretowanie reprezentacji (uczeń używa prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretuje pojęcia matematyczne i operuje obiektami matematycznymi) - sprawność rachunkowa (uczeń wykonuje nieskomplikowane obliczenia pamięciowe lub w działaniach trudniejszych pisemne) CELE SZCZEGÓLNE LEKCJI: - uczeń zna pojęcia: rozwinięcia dziesiętne skończone, nieskończone, okres; - uczeń potrafi zapisać liczby wymierne w postaci rozwinięć dziesiętnych skończonych i rozwinięć dziesiętnych nieskończonych okresowych; - umie porównywać liczby wymierne; - umie porządkować liczby wymierne; - umie określić na podstawie rozwinięcia dziesiętnego, czy dana liczba jest liczbą wymierną METODY I SOSOBY REALIZACJI CELÓW: - poszukująca – uczniowie podczas pogadanki heurystycznej na początku lekcji, opartej wcześniejszej pracy w parach z kartami pracy, uświadamiają sobie, że każdy ułamek zwykły można zamienić na ułamek dziesiętny; wysnuwają wniosek, że dla każdej liczby wymiernej można znaleźć rozwinięcie dziesiętne skończone lub nieskończone , definiują cele lekcji. - praktyczna – praca w parach z kartą pracy, praca z zeszytami ćwiczeń i e-ćwiczeniami, praca z programem Matlandia i kalkulatorem; - podająca – Podanie tematu lekcji, notatki do zeszytu, podanie celów lekcji, kryteriów sukcesu FORMY PRACY: - praca w parach; - praca z zeszytem ćwiczeń i e-ćwiczeniami; - pogadanka heurystyczna; - praca z kalkulatorem; - praca z zadaniami interaktywnymi z Matlandią – burza mózgów. ŚRODKI DYDAKTYCZNE, MATERIAŁY POMOCNICZE: - zeszyt, zeszyt ćwiczeń „Matematyka z plusem klasa 7” wyd. GWO; - e-ćwiczenia GWO do wyświetlenia na tablicy multimedialnej; - kalkulator wyświetlany na tablicy multimedialnej; - karty pracy; - program on-line Matlandia wyd. GWO PRZEBIEG LEKCJI: 1. Część organizacyjna 2. Zaangażowanie i wysnucie celów lekcji w formie pogadanki heurystycznej. 3. Tok lekcji. notatka do zeszytu – temat, cele, kryteria sukcesu praca z zeszytem ćwiczeń i e-ćwiczeniami na tablicy multimedialnej. zadania 1-2 / str. 7 zadania 3-5 / str. 8 4. Podsumowanie lekcji i ewaluacja. Uczniowie wspólnie – burza mózgów ćwiczą – sprawdzają stopnień zrozumienia materiału podczas pracy z interaktywnym programem Matlandia – klasa VII - rozwinięcia dziesiętne. 5. Zadanie pracy domowej i jej omówienie. zad. 1-2 / str. 16 podręcznik Anna Lada Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |