Katalog

Sylwester Nowek, 2020-05-26
Pruszcz Gdański

Historia, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego.

- n +



Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego

Sylwester Nowek



1. Imię i nazwisko: Sylwester Nowek
2. Nauczany przedmiot: język angielski i historia
3. Wykształcenie:
 magister archeologii – Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
 licencjat z filologii angielskiej w zakresie nauczania języka angielskiego – Akademia Pomorska w Słupsku
4. Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany
5. Placówka oświatowa: Szkoła Podstawowa im. Ignacego Krasickiego w Straszynie, ul. Starogardzka 48,
83-010 Straszyn
6. Dyrektor placówki oświatowej: mgr Renata Jelińska
7. Wymiar odbywania stażu: 2 lata 9 miesięcy
8. Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2017 r.
9. Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2020 r.



CEL STAŻU:


 Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej
 Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły
 Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych
 Osobisty rozwój
 Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego

















Podstawa prawna:

• Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.- Karta Nauczyciela ( Dz. U. z 2014 r., poz.191),

• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity – załącznik do obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 stycznia 2013 r. Dz.U. poz. 267),

• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2013 r., poz. 393 ).











§8, ust. 2, pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją;
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA

1.Poznanie procedury awansu zawodowego
Dokładne zapoznanie się z przepisami dotyczącymi awansu zawodowego (analiza dokumentów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli: Karta Nauczyciela oraz rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004r.)
Śledzenie ewentualnych zmian.

Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu.

Sporządzenie własnego planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go dyrektorowi szkoły.
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

IX 2017


IX 2017

1.IX.2017


IX 2017

V 2020
Zgromadzone materiały



Wniosek o rozpoczęcie stażu

Plan rozwoju zawodowego

Sprawozdanie z realizacji planu

2.Doskonalenie własnego warsztatu pracy.
Aktywne uczestnictwo w radach pedagogicznych (posiedzeniach klasyfikacyjnych, plenarnych oraz szkoleniowych).

Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach zespołów przedmiotowych j. angielskiego i historii.


Studiowanie publikacji z zakresu dydaktyki, metodyki nauczania języków obcych oraz literatury historycznej, w celu wzbogacenia warsztatu pracy. Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z własnymi zainteresowaniami oraz potrzebami szkoły.
Gromadzenie pomocy dydaktycznych (plansze tematyczne, eksponaty historyczne).
Lektura czasopism anglojęzycznych i historycznych.
Opieka nad salą nr 101.
Cały okres stażu









W czasie stażu
Listy obecności


Listy obecności


Certyfikaty, notatki, zaświadczenia itp.




Potwierdzenie Dyrektora szkoły


3. Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji szkoły.
Analiza dokumentacji szkolnej:
• Statut Szkoły,
• Program Wychowawczy,
• PO
Cały okres stażu

Potwierdzenie Dyrektora szkoły

4. Przygotowanie uczniów do
konkursów.
Praca indywidualna z uczniem zdolnym.
Cały okres stażu
Plan pracy z uczniem zdolnym
5. Współudział w
organizowaniuimprez
szkolnych, uroczystości
środowiskowych. Święto Konstytucji 3 maja,
Święto Niepodległości,
Dzień Języków Obcych
Dzień Żołnierzy Niezłomnych
Cały okres stażu Potwierdzenia Dyrektora Szkoły
6. Działania na rzecz
kulturalnego i
estetycznego rozwoju uczniów. Gazetki okolicznościowe,
Wizyty zaproszonych gości.

Cały okres stażu.

Potwierdzenia Dyrektora Szkoły



7. Przeprowadzenie
wewnątrzszkolnych
konkursów historycznych i z języka angielskiego
o tematyce europejskiej. Opracowanie testów do konkursów.
Cały okres stażu. Potwierdzenia Dyrektora Szkoły, protokoły z przeprowadzonych konkursów
8. Współpraca z rodzicami. Spotkania z rodzicami,
Dyżury nauczycielskie,
Spotkania indywidualne. Cały okres stażu. Potwierdzenia Dyrektora Szkoły
9. Samodzielne działania
pogłębiające wiedzę i umiejętności. Podjęcie studiów podyplomowych z zakresu historii ogólnej na Uniwersytecie Gdańskim.
Studiowanie artykułów,opracowań, programów,konspektów lekcjizamieszczonych wInternecie,
Studiowanie literaturyfachowej W czasie stażu. Dyplom ukończenia studiów podyplomowych.
Notatki, adresy stron WWW.
Notatki i wnioski dla siebie i szkoły
10.Organizacja wycieczek. Wycieczki przedmiotowe w celu wzbogacenia poznanej wiedzy.
Wycieczki krajoznawcze w celu zapoznania z pięknem natury, w celu integrowania grupy oraz poznania przeszłości regionu. Cały okres stażu. Karta wycieczki Potwierdzenie Dyrektora Szkoły











§8, ust. 2, pkt.2

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA

1.Wykorzystanie w pracy Internetu
Pozyskiwanie z Internetu informacji dotyczących prawa oświatowego oraz zasad uzyskania awansu zawodowego.
Doskonalenie i poszerzenie wiedzy informatycznej w celu wykorzystania jej
w pracy własnej i z uczniami.
Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z nauką języka obcego i historii.
Cały okres stażu.
Notatki, zgromadzone materiały

2. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej
Opracowanie dokumentacji, scenariuszy zajęć, kart pracy, ankiet itp. przy użyciu technologii komputerowej.
Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii i słowników, atlasów, bibliotek cyfrowych
Wykorzystywanie sprzętu komputerowego do opracowywania pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole oraz zadań dla uczniów.
Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych.

Cały okres stażu.
Zgromadzone materiały


Zapisy tematów
w dzienniku elektronicznym



§ 8 ust.2, pkt.3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć;

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA

1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom.
Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli stażystów, kontraktowych i mianowanych.
Obserwacja lekcji otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli.
Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, kart pracy, uroczystości szkolnych (z zachowaniem praw autorskich).
Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego i historii z mojej szkoły i innych szkół.
Aktywna praca w ramach zespołu nauczycieli języków obcych oraz historii.
Cały okres stażu
Konspekty, potwierdzenie Dyrektora szkoły

Scenariusze, karty pracy


Protokoły z posiedzeń

2.Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy.


Opublikowanie w portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego.
W czasie stażu
Potwierdzenie publikacji
3.Aktywne uczestniczenie w pracach zespołu przedmiotów z języka angielskiego i historii. Wymiana poglądów, spostrzeżeń, dzielenie się doświadczeniem z nauczycielami uczącymi przedmiotów język angielski i historia.
Udział w pracach zespołu humanistycznego i języków obcych podczas tworzenia planów pracy, opracowywania diagnoz, pomiarów osiągnięć edukacyjnych ucznia oraz pisania planów naprawczych.

Cały okres stażu
Opracowane referaty, protokoły spotkań




















§ 8 ust.2, pkt.4, lit. a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich;

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA

1. Organizacja zajęć pozalekcyjnych
Opracowanie programu i prowadzenie zajęć fakultatywnych z języka angielskiego i historii dla klas w szkole podstawowej.
Cały okres stażu

Dzienniki zajęć pozalekcyjnych, notatki
2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów ich problemów i współpraca z tym środowiskiem
Rozmowy indywidualne z rodzicami.
Rozmowy indywidualne z młodzieżą.
Aktywna współpraca rodziców, wychowawcy i pedagoga szkolnego. Cały okres stażu. Zapisy w dzienniku, potwierdzenie pedagoga
3. Dostosowanie programu pracy z uczniem z opinią/orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej. Opracowanie i wdrożenie programu pracy z dzieckiem dyslektycznym lub z opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej.
2017/2018 r.(w razie potrzeby) Program
4. Opracowanie oraz wdrożenie do realizacji programu koła historycznego oraz z języka angielskiego. Zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania programu oraz merytoryczne opracowanie jego treści.
IX 2017 r.
Wspólny program













§ 8 ust.2, pkt.4, lit. c

Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych,

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA
1. Organizowanie konkursów na forum Szkoły Prowadzenie kółka historycznego i z języka angielskiego w celu:
a) doskonalenia umiejętności zdobytych na lekcjach
b) poszerzania umiejętności historycznych i anglojęzycznych
Organizowanie konkursów:
a) Ogólnopolskie konkursy historyczne i z języka angielskiego
b) O tematyce związanej z historią i j. angielskim III 2018, 2019, 2020
Cały okres stażu




Potwierdzenie Dyrektora, przykładowe materiały, zdjęcia, potwierdzenia udziału
2. Podejmowanie działań związanych z pomocą uczniom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi Organizowanie zajęć dodatkowych.
Organizowanie spotkań z pedagogiem.
Tworzenie dodatkowych materiałów dydaktycznych.
Cały okres stażu Potwierdzenie Dyrektora
3. Organizowanie wystaw, pokazów Organizowanie wystaw i pokazów o tematyce historycznej, patriotycznej i związanej z kulturą anglosaską. Cały okres stażu
Tematy przygotowanych wystaw, zdjęcia
4. Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kultury Wyjazdy do kina , teatru, na wystawy, do muzeum. Cały okres stażu
Potwierdzenie Dyrektora








§ 8 ust.2, pkt.4, lit. e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami;
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA
1.Współpraca z rodzicami uczniów Konsultacje z rodzicami uczniów w sprawie postępów w nauce i zachowania. Cały okres stażu Potwierdzenie Dyrektora szkoły
2. Współpraca z wydawnictwami Stała współpraca z przedstawicielami wydawnictw poprzez pozyskiwanie pomocy dydaktycznych oraz poszerzanie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego oraz z zakresu nauczania historii. Cały okres stażu
Zaświadczenia
3.Współpraca z policją Organizowanie spotkań z przedstawicielami policji na tematy związane m. in. z bezpieczeństwem w Internecie. Cały okres stażu Dokumentacja własna



§ 8 ust.2, pkt.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA
1.Opis i analiza dwóch przypadków problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. Zdiagnozowanie problemu, dobór właściwych metod, wyciągnięcie wniosków.
Przypadek 1
„Uczeń „uzdolniony””
Przypadek 2
„Uczeń z trudnościami w nauce” Cały okres stażu Opisy przypadków

Opracował:

Sylwester Nowek


Zatwierdzam do realizacji.


………………………………….. ........................................................
miejscowość, data podpis i pieczęć dyrektora szkoły



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.