![]() |
![]() |
Katalog Sylwester Nowek, 2020-05-26 Pruszcz Gdański Historia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego.Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego Sylwester Nowek 1. Imię i nazwisko: Sylwester Nowek 2. Nauczany przedmiot: język angielski i historia 3. Wykształcenie: magister archeologii – Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu licencjat z filologii angielskiej w zakresie nauczania języka angielskiego – Akademia Pomorska w Słupsku 4. Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany 5. Placówka oświatowa: Szkoła Podstawowa im. Ignacego Krasickiego w Straszynie, ul. Starogardzka 48, 83-010 Straszyn 6. Dyrektor placówki oświatowej: mgr Renata Jelińska 7. Wymiar odbywania stażu: 2 lata 9 miesięcy 8. Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2017 r. 9. Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2020 r. CEL STAŻU: Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych Osobisty rozwój Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.- Karta Nauczyciela ( Dz. U. z 2014 r., poz.191), • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity – załącznik do obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 stycznia 2013 r. Dz.U. poz. 267), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2013 r., poz. 393 ). §8, ust. 2, pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją; ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1.Poznanie procedury awansu zawodowego Dokładne zapoznanie się z przepisami dotyczącymi awansu zawodowego (analiza dokumentów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli: Karta Nauczyciela oraz rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004r.) Śledzenie ewentualnych zmian. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Sporządzenie własnego planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go dyrektorowi szkoły. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. IX 2017 IX 2017 1.IX.2017 IX 2017 V 2020 Zgromadzone materiały Wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego Sprawozdanie z realizacji planu 2.Doskonalenie własnego warsztatu pracy. Aktywne uczestnictwo w radach pedagogicznych (posiedzeniach klasyfikacyjnych, plenarnych oraz szkoleniowych). Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach zespołów przedmiotowych j. angielskiego i historii. Studiowanie publikacji z zakresu dydaktyki, metodyki nauczania języków obcych oraz literatury historycznej, w celu wzbogacenia warsztatu pracy. Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z własnymi zainteresowaniami oraz potrzebami szkoły. Gromadzenie pomocy dydaktycznych (plansze tematyczne, eksponaty historyczne). Lektura czasopism anglojęzycznych i historycznych. Opieka nad salą nr 101. Cały okres stażu W czasie stażu Listy obecności Listy obecności Certyfikaty, notatki, zaświadczenia itp. Potwierdzenie Dyrektora szkoły 3. Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. Analiza dokumentacji szkolnej: • Statut Szkoły, • Program Wychowawczy, • PO Cały okres stażu Potwierdzenie Dyrektora szkoły 4. Przygotowanie uczniów do konkursów. Praca indywidualna z uczniem zdolnym. Cały okres stażu Plan pracy z uczniem zdolnym 5. Współudział w organizowaniuimprez szkolnych, uroczystości środowiskowych. Święto Konstytucji 3 maja, Święto Niepodległości, Dzień Języków Obcych Dzień Żołnierzy Niezłomnych Cały okres stażu Potwierdzenia Dyrektora Szkoły 6. Działania na rzecz kulturalnego i estetycznego rozwoju uczniów. Gazetki okolicznościowe, Wizyty zaproszonych gości. Cały okres stażu. Potwierdzenia Dyrektora Szkoły 7. Przeprowadzenie wewnątrzszkolnych konkursów historycznych i z języka angielskiego o tematyce europejskiej. Opracowanie testów do konkursów. Cały okres stażu. Potwierdzenia Dyrektora Szkoły, protokoły z przeprowadzonych konkursów 8. Współpraca z rodzicami. Spotkania z rodzicami, Dyżury nauczycielskie, Spotkania indywidualne. Cały okres stażu. Potwierdzenia Dyrektora Szkoły 9. Samodzielne działania pogłębiające wiedzę i umiejętności. Podjęcie studiów podyplomowych z zakresu historii ogólnej na Uniwersytecie Gdańskim. Studiowanie artykułów,opracowań, programów,konspektów lekcjizamieszczonych wInternecie, Studiowanie literaturyfachowej W czasie stażu. Dyplom ukończenia studiów podyplomowych. Notatki, adresy stron WWW. Notatki i wnioski dla siebie i szkoły 10.Organizacja wycieczek. Wycieczki przedmiotowe w celu wzbogacenia poznanej wiedzy. Wycieczki krajoznawcze w celu zapoznania z pięknem natury, w celu integrowania grupy oraz poznania przeszłości regionu. Cały okres stażu. Karta wycieczki Potwierdzenie Dyrektora Szkoły §8, ust. 2, pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1.Wykorzystanie w pracy Internetu Pozyskiwanie z Internetu informacji dotyczących prawa oświatowego oraz zasad uzyskania awansu zawodowego. Doskonalenie i poszerzenie wiedzy informatycznej w celu wykorzystania jej w pracy własnej i z uczniami. Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z nauką języka obcego i historii. Cały okres stażu. Notatki, zgromadzone materiały 2. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej Opracowanie dokumentacji, scenariuszy zajęć, kart pracy, ankiet itp. przy użyciu technologii komputerowej. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii i słowników, atlasów, bibliotek cyfrowych Wykorzystywanie sprzętu komputerowego do opracowywania pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole oraz zadań dla uczniów. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych. Cały okres stażu. Zgromadzone materiały Zapisy tematów w dzienniku elektronicznym § 8 ust.2, pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć; ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli stażystów, kontraktowych i mianowanych. Obserwacja lekcji otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli. Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, kart pracy, uroczystości szkolnych (z zachowaniem praw autorskich). Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego i historii z mojej szkoły i innych szkół. Aktywna praca w ramach zespołu nauczycieli języków obcych oraz historii. Cały okres stażu Konspekty, potwierdzenie Dyrektora szkoły Scenariusze, karty pracy Protokoły z posiedzeń 2.Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy. Opublikowanie w portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego. W czasie stażu Potwierdzenie publikacji 3.Aktywne uczestniczenie w pracach zespołu przedmiotów z języka angielskiego i historii. Wymiana poglądów, spostrzeżeń, dzielenie się doświadczeniem z nauczycielami uczącymi przedmiotów język angielski i historia. Udział w pracach zespołu humanistycznego i języków obcych podczas tworzenia planów pracy, opracowywania diagnoz, pomiarów osiągnięć edukacyjnych ucznia oraz pisania planów naprawczych. Cały okres stażu Opracowane referaty, protokoły spotkań § 8 ust.2, pkt.4, lit. a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich; ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1. Organizacja zajęć pozalekcyjnych Opracowanie programu i prowadzenie zajęć fakultatywnych z języka angielskiego i historii dla klas w szkole podstawowej. Cały okres stażu Dzienniki zajęć pozalekcyjnych, notatki 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów ich problemów i współpraca z tym środowiskiem Rozmowy indywidualne z rodzicami. Rozmowy indywidualne z młodzieżą. Aktywna współpraca rodziców, wychowawcy i pedagoga szkolnego. Cały okres stażu. Zapisy w dzienniku, potwierdzenie pedagoga 3. Dostosowanie programu pracy z uczniem z opinią/orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej. Opracowanie i wdrożenie programu pracy z dzieckiem dyslektycznym lub z opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej. 2017/2018 r.(w razie potrzeby) Program 4. Opracowanie oraz wdrożenie do realizacji programu koła historycznego oraz z języka angielskiego. Zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania programu oraz merytoryczne opracowanie jego treści. IX 2017 r. Wspólny program § 8 ust.2, pkt.4, lit. c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1. Organizowanie konkursów na forum Szkoły Prowadzenie kółka historycznego i z języka angielskiego w celu: a) doskonalenia umiejętności zdobytych na lekcjach b) poszerzania umiejętności historycznych i anglojęzycznych Organizowanie konkursów: a) Ogólnopolskie konkursy historyczne i z języka angielskiego b) O tematyce związanej z historią i j. angielskim III 2018, 2019, 2020 Cały okres stażu Potwierdzenie Dyrektora, przykładowe materiały, zdjęcia, potwierdzenia udziału 2. Podejmowanie działań związanych z pomocą uczniom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi Organizowanie zajęć dodatkowych. Organizowanie spotkań z pedagogiem. Tworzenie dodatkowych materiałów dydaktycznych. Cały okres stażu Potwierdzenie Dyrektora 3. Organizowanie wystaw, pokazów Organizowanie wystaw i pokazów o tematyce historycznej, patriotycznej i związanej z kulturą anglosaską. Cały okres stażu Tematy przygotowanych wystaw, zdjęcia 4. Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kultury Wyjazdy do kina , teatru, na wystawy, do muzeum. Cały okres stażu Potwierdzenie Dyrektora § 8 ust.2, pkt.4, lit. e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami; ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1.Współpraca z rodzicami uczniów Konsultacje z rodzicami uczniów w sprawie postępów w nauce i zachowania. Cały okres stażu Potwierdzenie Dyrektora szkoły 2. Współpraca z wydawnictwami Stała współpraca z przedstawicielami wydawnictw poprzez pozyskiwanie pomocy dydaktycznych oraz poszerzanie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego oraz z zakresu nauczania historii. Cały okres stażu Zaświadczenia 3.Współpraca z policją Organizowanie spotkań z przedstawicielami policji na tematy związane m. in. z bezpieczeństwem w Internecie. Cały okres stażu Dokumentacja własna § 8 ust.2, pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1.Opis i analiza dwóch przypadków problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. Zdiagnozowanie problemu, dobór właściwych metod, wyciągnięcie wniosków. Przypadek 1 „Uczeń „uzdolniony”” Przypadek 2 „Uczeń z trudnościami w nauce” Cały okres stażu Opisy przypadków Opracował: Sylwester Nowek Zatwierdzam do realizacji. ………………………………….. ........................................................ miejscowość, data podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |