![]() |
![]() |
Katalog Monika Zwolan, 2020-05-29 Zamość Matematyka, Bazy danych Innowacja pedagogiczna o charakterze metodycznym z matematyki i języka niemieckiego„Tabliczkomania - Multiplikationtabellesucht” Innowacja pedagogiczna o charakterze metodycznym realizowana w klasie V B na lekcjach matematyki i w klasach VII-VIII z zakresu matematyki i języka niemieckiego w Szkole Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Kraśniczynie w roku szkolnym 2018/2019 czas trwania: wrzesień 2018 r.- styczeń 2019 r. autor innowacji: mgr Monika Zwolan wdrażający innowację: mgr Monika Zwolan Wstęp Umiejętność mnożenia liczb jest ważna i potrzebna w życiu codziennym choć coraz częściej korzystamy z kalkulatora. Na lekcjach matematyki dużo kłopotów sprawia uczniom znajomość tabliczki mnożenia. Często popełniają oni błędy w rachunkach. W związku z powyższym istotne jest usprawnienie techniki mnożenia liczb poprzez metody aktywizujące uczniów i dające im poczucie własnej wartości i umiejętności. Cele: - usprawnienie techniki mnożenia liczb w zakresie 100 - rozwijanie kontaktów interpersonalnych między uczniami - rozbudzanie zainteresowań matematycznych oraz z języka niemieckiego - propagowanie zabawowej formy uczenia się tabliczki - kształtowanie odpowiedzialności za naukę i własne działania - rozwijanie umiejętności logicznego myślenia - kształtowanie postaw twórczych Zakres treści: - Mnożenie liczb naturalnych przez liczbę naturalną jednocyfrową - Mnożenie liczb jednocyfrowych przez liczby dwucyfrowe w zakresie do 100 Formy realizacji: Zakłada się, że formy i metody pracy będą urozmaicone, ze szczególnym uwzględnieniem zajęć o charakterze zabawowym. Przebieg innowacji klasa V B: - na początku roku szkolnego wszyscy uczniowie napiszą test sprawdzający znajomość tabliczki mnożenia - przez okres 3 miesięcy ( każdy miesiąc większy stopnień trudności)w parach będą się odpytywać 2 razy w tygodniu w ustalonym przez siebie czasie z 10 przykładów z tabliczki mnożenia i zapisywać w kartach pracy wyniki - w miarę możliwości na lekcjach matematyki (co najmniej 2 razy w tygodniu) nauczyciel odpytuje całą klasę z 10 przykładów z tabliczki w zakresie do 100- odpowiedzi na przygotowanych karteczkach - gry i zabawy dydaktyczne np. memory przez czas trwania innowacji na lekcjach matematyki i dodatkowych - tworzenie własnych gier dotyczących tabliczki mnożenia w 1 miesiącu oraz układanie zadań z treścią w 2 miesiącu - na koniec ewaluacja, podsumowanie ewentualnie przez ankiety i test końcowy z tabliczki; zwycięzca tytuł w konkursie „Tabliczkomania” Przebieg innowacji klasa VII-VIII: - na początku roku szkolnego wszyscy uczniowie napiszą test sprawdzający znajomość tabliczki mnożenia - przez okres 3 miesięcy (każdy miesiąc większy stopnień trudności) w parach będą się odpytywać 2 razy w tygodniu w ustalonym przez siebie czasie z 10 przykładów z tabliczki mnożenia i zapisywać w kartach pracy wyniki - w miarę możliwości na lekcjach języka niemieckiego (co najmniej raz w tygodniu ze względu na specyfikę przedmiotu i częstotliwości zajęć) nauczyciel odpytuje całą klasę z 10 przykładów z tabliczki w zakresie do 100- odpowiedzi na przygotowanych karteczkach w języku polskim oraz później niemieckim - tworzenie własnych gier i zadań lub ćwiczeń dotyczących tabliczki mnożenia i języka niemieckiego - na koniec ewaluacja, podsumowanie ewentualnie przez ankiety i test końcowy z tabliczki w obu językach; zwycięzca tytuł w konkursie „Tabliczkomania - Multiplikationtabellesucht” Ewaluacja: Ewaluacja będzie prowadzona na bieżąco i na jej zakończenie w roku szkolnym 2018/2019. - przez obserwację i postępy uczniów w opanowaniu tabliczki mnożenia - aktywność uczniów na zajęciach - arkusz informacji zwrotnej dla ucznia (ankieta) - wyniki testów Z wynikami ewaluacji zostanie zapoznana Rada Pedagogiczna na Radzie Podsumowującej realizowane w szkole innowacje pedagogiczne. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |