![]() |
![]() |
Katalog Kinga Nowak, 2020-06-01 Radom Matematyka, Scenariusze Scenariusz lekcji matematykiTemat: Przed egzaminem- potęgi i pierwiastki- – lekcja utrwalająca w klasie 8. 1. Cele lekcji Cel główny: Utrwalenie wiadomości o potęgach i pierwiastkach. Cele szczegółowe Po lekcji uczniowie: * obliczają wartości potęg oraz pierwiastków kwadratowych i sześciennych liczb; * zapisują w postaci jednej potęgi: iloczyny i ilorazy potęg o takich samych podstawach, iloczyny i ilorazy potęg o takich samych wykładnikach oraz potęgę potęgi (przy wykładnikach naturalnych); * mnożą i dzielą pierwiastki tego samego stopnia, wyłączają czynnik przed znak pierwiastka, włączają czynnik pod znak pierwiastka, usuwają niewymierność z mianownika; * stosują własności potęg i pierwiastków przy obliczaniu wartości wyrażeń arytmetycznych; * zapisują liczby w postaci wykładniczej. 2. Metoda i forma pracy *praca indywidualna ; *praca całą klasą. 3. Środki dydaktyczne *prezentacja multimedialna „potęgi i pierwiastki”; *gra interaktywna utworzona przez nauczyciela na portalu Wordwall (https://wordwall.net/pl/resource/2634232); *Telefon/komputer/tablet z dostępem do Internetu(dla każdego ucznia), *Quiz stworzony przez nauczyciela na portalu Quizziz: *https://quizizz.com/join/quiz/5ed027829dcd8d001cb6dfe7/start 4. Przebieg lekcji a) faza przygotowawcza Nauczyciel sprawdza obecność i wykonanie pracy domowej. W tym czasie uczeń dyżurny prowadzi powtórzenie wybranych wartości potęg i pierwiastków liczb stosując aplikację Wordwall: https://wordwall.net/pl/resource/2634232 b) faza realizacyjna 1) Po sprawdzeniu pracy domowej nauczyciel informuje o przebiegu lekcji (objaśnia zasady dotyczące korzystania z Quizizz, jeżeli uczniowie korzystają z aplikacji pierwszy raz). 2) Na tablicy interaktywnej zostaje wyświetlona prezentacja (każda własność wraz z przykładem w zapisana na innym kolorze tła - prezentacja jest utrzymana w różnych odcieniach żółtego, pomarańczu i czerwieni jako kolorach przykuwających uwagę). 3) Po prezentacji uczniowie przechodzą do rozwiązywania quizu powtórkowego stworzonego przez nauczyciela na aplikacji Quizizz: https://quizizz.com/join/quiz/5ed027829dcd8d001cb6dfe7/start (Inny sposób utrwalania bardziej mobilizuje młodzież do pracy i sprawia, że są bardziej skoncentrowani na działaniu ) 4) Po rozwiązaniu nauczyciel sprawdza wyniki w panelu quizu - uczniowie, którzy uzyskali więcej niż 75 % otrzymują oceny za aktywność. c) faza podsumowująca Zadania z quizu zostają omówione przez prowadzącego lekcję nauczyciela, który jednoczenie odpowiada na pytania tematyczne uczniów. Zostaje zadana praca domowa –zadania egzaminacyjne: https://www.cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Powtorka/20200316%20SP_Dzien%201.pdf (strony 14 i 15). Bibliografia: Strony internetowe: www.cke.gov.pl www.quizizz.com www. wordwall.net Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |