Katalog

Kinga Nowak, 2020-06-01
Radom

Matematyka, Scenariusze

Scenariusz lekcji matematyki

- n +

Temat: Przed egzaminem- potęgi i pierwiastki- – lekcja utrwalająca w klasie 8.

1. Cele lekcji
Cel główny: Utrwalenie wiadomości o potęgach i pierwiastkach.

Cele szczegółowe
Po lekcji uczniowie:
* obliczają wartości potęg oraz pierwiastków kwadratowych i sześciennych liczb;
* zapisują w postaci jednej potęgi: iloczyny i ilorazy potęg o takich samych podstawach, iloczyny i ilorazy potęg o takich samych wykładnikach oraz potęgę potęgi (przy wykładnikach naturalnych);
* mnożą i dzielą pierwiastki tego samego stopnia, wyłączają czynnik przed znak pierwiastka, włączają czynnik pod znak pierwiastka, usuwają niewymierność z mianownika;
* stosują własności potęg i pierwiastków przy obliczaniu wartości wyrażeń arytmetycznych;
* zapisują liczby w postaci wykładniczej.

2. Metoda i forma pracy
*praca indywidualna ;
*praca całą klasą.

3. Środki dydaktyczne
*prezentacja multimedialna „potęgi i pierwiastki”;
*gra interaktywna utworzona przez nauczyciela na portalu Wordwall (https://wordwall.net/pl/resource/2634232);
*Telefon/komputer/tablet z dostępem do Internetu(dla każdego ucznia),
*Quiz stworzony przez nauczyciela na portalu Quizziz:
*https://quizizz.com/join/quiz/5ed027829dcd8d001cb6dfe7/start


4. Przebieg lekcji
a) faza przygotowawcza
Nauczyciel sprawdza obecność i wykonanie pracy domowej. W tym czasie uczeń dyżurny prowadzi powtórzenie wybranych wartości potęg i pierwiastków liczb stosując aplikację Wordwall:
https://wordwall.net/pl/resource/2634232
b) faza realizacyjna
1) Po sprawdzeniu pracy domowej nauczyciel informuje o przebiegu lekcji (objaśnia zasady dotyczące korzystania z Quizizz, jeżeli uczniowie korzystają z aplikacji pierwszy raz).
2) Na tablicy interaktywnej zostaje wyświetlona prezentacja (każda własność wraz z przykładem w zapisana na innym kolorze tła - prezentacja jest utrzymana w różnych odcieniach żółtego, pomarańczu i czerwieni jako kolorach przykuwających uwagę).
3) Po prezentacji uczniowie przechodzą do rozwiązywania quizu powtórkowego stworzonego przez nauczyciela na aplikacji Quizizz:
https://quizizz.com/join/quiz/5ed027829dcd8d001cb6dfe7/start
(Inny sposób utrwalania bardziej mobilizuje młodzież do pracy i sprawia, że są bardziej skoncentrowani na działaniu )
4) Po rozwiązaniu nauczyciel sprawdza wyniki w panelu quizu - uczniowie, którzy uzyskali więcej niż 75 % otrzymują oceny za aktywność.
c) faza podsumowująca

Zadania z quizu zostają omówione przez prowadzącego lekcję nauczyciela, który jednoczenie odpowiada na pytania tematyczne uczniów.

Zostaje zadana praca domowa –zadania egzaminacyjne: https://www.cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Powtorka/20200316%20SP_Dzien%201.pdf (strony 14 i 15).


Bibliografia:
Strony internetowe:
www.cke.gov.pl
www.quizizz.com
www. wordwall.net
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.