![]() |
![]() |
Katalog Agnieszka Ozimek, 2020-06-01 Kutno Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju Agnieszka Ozimeknauczyciel Publiczna Katolicka Szkoła Podstawowa im. św. Stanisława Kostki ul. Jana Pawła II 2 99-300 Kutno PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Opiekun stażu:......………………... Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2017 r. Data zakończenia stażu: 31.05.2020 r. Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Dowody realizacji Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (§ 7 ust. 2 pkt 1) 1. Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, szkoleniach dotyczących awansu zawodowego Wrzesień 2017, okres trwania stażu Okres trwania stażu Plan rozwoju zawodowego Listy obecności, notatki własne 2. Współpraca z opiekunem stażu Rozmowa z opiekunem stażu Ustalenie terminów spotkań Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły Opracowanie projektu sprawozdania Wrzesień 2017 Okres trwania stażu Min.1 raz w semestrze Min.1 raz w semestrze Zgodnie w harmonogramem hospitacji dyrektora szkoły Maj 2020 Kontrakt Harmonogram spotkań Scenariusze zajęć Notatki, wnioski z obserwacji Scenariusze zajęć Sprawozdanie 3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentacji (świadectwa, zaświadczenia, programy, scenariusze, itp.) Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego Okres trwania stażu Maj 2020 Czerwiec 2020 Świadectwa, zaświadczenia, programy, scenariusze Sprawozdanie Wniosek wraz z dokumentacją 4. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu Udział w kursach doskonalących, konferencjach metodycznych, szkoleniach, warsztatach, lektura książek i czasopism o tematyce pedagogiczno-psychologicznej Uczestniczenie w Szkoleniowych Radach Pedagogicznych Udział w zajęciach otwartych realizowanych przez nauczycieli Utworzenie własnej biblioteczki , analiza literatury fachowej i nowości pedagogicznych, wgląd w portale pedagogiczne Okres trwania stażu Zaświadczenia o ukończeniu kursów, szkoleń, warsztatów Notatki własne Notatki własne Spis literatury 5. Tworzenie własnego warsztatu pracy Utworzenie własnej bazy materiałów dydaktycznych – opracowanie własnych pomocy. Opracowanie kart pracy, sprawdzianów, scenariuszy spotkań z rodzicami, scenariuszy lekcji, uroczystości okolicznościowych, prezentacji multimedialnych, spotkań indywidualnych z rodzicami Okres trwania stażu Wykaz materiałów, książek 6. Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej, prowadzenie dokumentacji Opracowanie planu wychowawczego, planu dydaktyczno – wychowawczego w klasie , planów wynikowych z edukacji wczesnoszkolnej, programu zajęć z uczniem zdolnym, programu zajęć wyrównawczych Wpisy w elektronicznym dzienniku zajęć, dziennikach zajęć dodatkowych Wrzesień 2017 Wrzesień 2018 Wrzesień 2019 Okres trwania stażu Plan wychowawczy, Plan dydaktyczno – wychowawczy klasy Program zajęć wyrównawczych Program zajęć z uczniem zdolnym Dziennik lekcyjny Dziennik zajęć wyrównawczych Dziennik zajęć z uczniem zdolnym 7. Uczestnictwo w pracach organów szkoły Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej Współpraca z dyrektorem szkoły oraz gronem pedagogicznym Praca w zespołach: wychowawców, nauczycieli klas I-III Współpraca w pedagogiem, psychologiem, logopedą szkolnym Współpraca z Radą Rodziców, rodzicami i uczniami Okres trwania stażu Protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej Protokoły, notatki Sprawozdania i protokoły ze spotkań Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych (§ 7 ust. 2 pkt 2) 1. Poznanie środowiska uczniów i ich rodziców/opiekunów Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i poza szkolnych (wycieczki, spotkania rekreacyjne z rodzicami - grill, szachy rodzinne, mecz rodzinny, imprezy, uroczystości szkolne) Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów – zebrania z rodzicami, rozmowy indywidualne, stały kontakt telefoniczny Zasięganie opinii rodziców podczas zajęć otwartych oraz w rozmowach indywidualnych na temat własnej pracy wychowawczej, dydaktycznej, opiekuńczej Opracowanie kontraktu grupowego. Opracowanie i realizacja działań integrujących grupę poprzez wykorzystanie pomysłów pedagogicznych ze szkoleń (pedagogika uczenia przez zabawę) Praca indywidualna z uczniami z problemami edukacyjnymi oraz z uczniami szczególnie zdolnymi. Zaangażowanie rodziców w przygotowania uroczystości w klasie. Pozyskiwanie rodziców do pracy na rzecz klasy i placówki. Ankiety dla dzieci i rodziców Okres trwania stażu Notatki własne, ankiety. Protokoły z zebrań, zapis w dzienniku Notatki osobiste Kontrakt klasowy Zapisy w dzienniku, scenariusze zajęć. Karty pracy o różnym stopniu trudności Protokoły z zebrań z rodzicami. Analiza ankiet Strona internetowa szkoły, dziennik lekcyjny 2. Współpraca z pedagogiem, psychologiem, logopedą szkolnym oraz PPP Nawiązanie współpracy z pedagogiem, psychologiem i logopedą w celu udzielania pomocy i wspomaganiu dzieci z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi. Wspólne rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych. Okres trwania stażu Notatki, sprawozdania, zapis w dzienniku 3. Integracja zespołu klasowego Obserwacja i rozmowy z uczniami Organizowanie wycieczek, wspólnych spotkań dzieci z rodzicami i nauczycielem Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kulturalnych Okres trwania stażu Notatki Programy i sprawozdania z wycieczek, zdjęcia, zapisy w dzienniku Notatki, zdjęcia, zapisy w dzienniku 4. Uwzględnienie indywidualnych możliwości dydaktyczno-wychowawczych uczniów Diagnozowanie i pomoc uczniom mającym trudności w nauce i zachowaniu Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci, praca z uczniem zdolnym Motywowanie uczniów i wspieranie ich w rozwoju, zachęcanie do czynnego udziału w konkursach organizowanych przez szkołę i poza nią Okres trwania stażu Zapisy w dzienniku Program pracy z uczniem zdolnym, dziennik zajęć Regulamin konkursów, dyplomy, zdjęcia 5. Praca na rzecz środowiska lokalnego Nawiązanie z instytucjami kulturalnymi, oświatowymi, samorządowymi Zachęcanie uczniów do czynnego udziału w konkursach organizowanych przez instytucje Okres trwania stażu Zapis w dzienniku Regulamin konkursów, potwierdzenia uczestnictwa, dyplomy, zaświadczenia 6. Organizowanie i przygotowanie uroczystości szkolnych Opracowanie scenariuszy uroczystości, praca z uczniami Według harmonogramu imprez Scenariusze, zdjęcia 7. Uwrażliwienie uczniów na problemy społeczne i cywilizacyjne Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć mających na celu wyposażenie uczniów w wiedzę dotyczącą problemów społecznych i cywilizacyjnych współczesnego świata. Okres trwania stażu Zapis w dzienniku, plan wychowawczy, plan dydaktyczno – wychowawczy świetlicy szkolnej 8. Wpajanie szacunku dla tradycji, kultywowanie tradycji narodowych i rodzinnych. Przygotowanie i przeprowadzenie lekcji oraz spotkań okolicznościowych. Udział w Mszach świętych, rekolekcjach, pielgrzymkach. Okres trwania stażu, kalendarz roku szkolnego, kalendarz liturgiczny Zapis w dzienniku, plan wychowawczy klasy, plan dydaktyczno – wychowawczy świetlicy szkolnej Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 7 ust. 2 pkt 3) 1. Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w pracy nauczyciela Wykorzystanie komputera w pracy zawodowej i życiu codziennym - przygotowywanie dokumentów (plan rozwoju zawodowego, wnioski, konspekty zajęć, sprawdziany, testy, karty pracy itd.). Korzystanie z komputerowych i multimedialnych programów edukacyjnych w celu doskonalenia własnej pracy oraz opracowania zajęć Sporządzenie dokumentacji szkolnej, scenariuszy i konspektów zajęć, przygotowanie pomocy dydaktycznych, sprawdzianów, testów, Wykorzystanie na lekcjach urządzeń multimedialnych Tworzenie prezentacji multimedialnych Wykorzystanie komputera podczas zajęć z uczniami Wykorzystanie zasobów internetu do przygotowywania zajęć i konkursów szkolnych (np. rebusy, krzyżówki, quizy, opracowanie plastyczne i komputerowe dyplomów). Prowadzenie dziennika elektronicznego Wymiana doświadczeń z nauczycielami poprzez przekazywanie informacji drogą internetową Okres trwania stażu Plan rozwoju zawodowego, wnioski, konspekty zajęć, sprawdziany, testy itd Plany pracy, scenariusze, dokumenty, materiały dydaktyczne, wykaz stron internetowych, zdjęcia, zapisy w dzienniku 2. Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej do czynności związanych z awansem zawodowym Wykorzystanie Internetu jako źródła wiedzy w poznaniu i gromadzeniu przepisów prawa oświatowego na temat awansu zawodowego Systematyczne przeglądanie stron MEN i portali edukacyjnych Dokumentowanie przebiegu stażu Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej Okres trwania stażu Wykaz stron internetowych Dokumentacja stażu Plan rozwoju zawodowego Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań (§ 7 ust. 2 pkt 4) 1. Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki poprzez aktywne samokształcenie Udział w warsztatach, kursach służących poszerzaniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki. Korzystanie ze zbiorów własnych o tematyce pedagogicznej, wymiana z publikacji z innymi nauczycielami Korzystanie z publikacji internetowych zamieszczanych na portalach oświatowych Zapoznanie się z rozporządzeniem o pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz funkcjonowaniem Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej Okres trwania stażu Zaświadczenia Wykaz książek i czasopism Wykaz stron internetowych 2. Umiejętne stosowanie wiedzy do rozwiązywania bieżących problemów Integrowanie grupy, rozwiązywanie konfliktów, zapobieganie agresji, zastosowanie metod pozytywnego rozwiązania (skupienie uwagi na tym, co dobre w uczniu - uczenie tej metody rodziców). Stosowanie nowych metod wychowania i nauczania (metody aktywizujące, zabawy interakcyjne, drama) w pracy z uczniem. Opracowanie i wdrażanie zasad bezpiecznego zachowania się w sali, a także podczas wycieczek (sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych). Objęcie szczególną pomocą uczniów z trudnościami dydaktycznymi poprzez wzajemną pomoc uczniów (wprowadzenie zasady "dodaj odwagi, pomóż koledze/koleżance"). Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy, udział w konkursach, udział w zajęciach pozaszkolnych (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do konkursów) i kołach zainteresowań. Okres trwania stażu Zapis w dzienniku, dokumentacja własna, zestawy ćwiczeń i zabaw Tekst kontraktu, zestawy zabaw, ćwiczeń, pomoce dydaktyczne, otrzymane dyplomy, karty wycieczek, Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w prawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż (§ 7 ust. 2 pkt 5) 1. Analiza przepisów prawa oświatowego Zapoznanie się z obowiązującymi aktami prawnymi oraz śledzenie wszelkich zmian w przepisach prawa oświatowego Wrzesień 2017, okres trwania stażu Wykaz aktów prawnych 2. Analiza dokumentacji szkolnej Zapoznanie się z dokumentacją szkoły – Statut, WSO, Program wychowawczy, profilaktyki, plany, programy Wrzesień 2017, okres trwania stażu Wykaz dokumentów Opracowała s. Agnieszka Ozimek Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |