![]() |
![]() |
Katalog Joanna Kucharek, 2020-06-01 Łowicz Historia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO - MRG JOANNY KUCHAREK UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Miejsce pracy: Pijarska Szkoła Podstawowa Królowej Pokoju w Łowiczu, Pijarskie Gimnazjum Królowej Pokoju w Łowiczu, Pijarskie Liceum Ogólnokształcące Królowej Pokoju w Łowiczu Nauczane przedmioty: historia, język rosyjski, wiedza o społeczeństwie Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 04.09.2017 r. Data zakończenia stażu: 31.05.2020 r. Lp. Zadania Formy i sposoby realizacji Termin Sposób dokumentowania, dowody realizacji Czynności organizacyjne związane z awansem zawodowym nauczyciela dyplomowanego 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Przegląd i analiza stosownych przepisów z zakresu prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. VIII 2017 r. Rejestr wybranych ustaw i rozporządzeń z zakresu prawa oświatowego. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu i planu rozwoju zawodowego. Praca nad spełnieniem wymagań na stopień nauczyciela dyplomowanego. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego – gromadzenie dokumentów. Udział w Radach Pedagogicznych poruszających kwestie awansu zawodowego. cały okres stażu Świadectwa, zaświadczenia, sprawozdania, programy, testy, scenariusze, referaty, publikacje internetowe (wybrane portale edukacyjne) Przegląd zgromadzonych materiałów, opis i analiza podjętych działań z uwzględnieniem ewaluacji. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego i uzyskanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego. V/ VI 2020 r. Opis i analiza konkretnych zadań Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Ocena dorobku zawodowego 2. Wnikliwa analiza dokumentacji szkoły Analiza: statutu, planu dydaktyczno-wychowawczego, wewnętrznych zasad oceniania, regulaminu itp. cały okres stażu Notatki własne § 8 ust. 2 pkt 1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Rozwijanie i doskonalenie warsztatu oraz metod pracy pedagogicznej. Modyfikowanie warsztatu pracy (metody, formy pracy, sposób oceniania) w celu dostosowania do indywidualnych potrzeb ucznia Wzbogacenie własnego księgozbioru z zakresu literatury pedagogicznej. Przygotowywanie środków dydaktycznych Utworzenie własnej filmoteki historycznej. cały okres stażu Notatki Poświadczenie Dyrektora Szkoły Samodzielne studiowanie literatury z zakresu pedagogiki oraz systematyczna lektura czasopism pedagogicznych. cały okres stażu Wykaz przeczytanej literatury. Śledzenie na bieżąco publikacji w portalach edukacyjnych Internetu związanych z dydaktyką historii, języka rosyjskiego i wiedzy o społeczeństwie. cały okres stażu Lista portali edukacyjnych Aktualizacja wiedzy z zakresu metodyki języka rosyjskiego, historii i wosu - stosowanie na zajęciach aktywizujących metod pracy. cały okres stażu Notatki (konspekty) Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb i zainteresowań nauczyciela. cały okres stażu Zaświadczenia z odbytych szkoleń, kursów, warsztatów i konferencji Udział w lekcjach otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli. cały okres stażu Potwierdzenia nauczycieli Notatki Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. cały okres stażu Potwierdzenie Dyrektora 2. Mobilizowanie uczniów do poszerzenia wiedzy, czyli praca z uczniem zdolnym. Przygotowywanie uczniów do olimpiad i konkursów przedmiotowych na różnych szczeblach. Inicjowanie i organizacja szkolnych oraz międzyszkolnych konkursów historycznych i językowych. Opracowanie regulaminów konkursowych. cały okres stażu Podziękowania, dyplomy, prace młodzieży Regulaminy konkursów Potwierdzenia Dyrektora Szkoły 3. Diagnozowanie i badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów. Konstruowanie testów kompetencji ucznia, przeprowadzenie badań, analiza i wnioski do dalszej pracy. Przeprowadzanie próbnych egzaminów, opracowanie, analiza wyników i sformułowanie wniosków do dalszej pracy. Przeprowadzenie testów diagnozujących z historii w klasie IV i VII cały okres stażu Testy, analiza wyników, wnioski 4. Praca z uczniami w ramach zajęć dodatkowych rozwijających kompetencje historyczne. Prowadzenie dodatkowych zajęć z uczniami w ramach przygotowania do egzaminów i konkursów Prowadzenie innych zajęć dodatkowych dla uczniów klas IV-VIII Opracowanie programów i planów pracy zajęć dodatkowych. okres stażu Dzienniki zajęć pozalekcyjnych Potwierdzenia Dyrektora Szkoły 5. Współpraca z Samorządem Uczniowskim. Objęcie funkcji współopiekuna Samorządu Uczniowskiego Pomoc w przygotowaniu i przebiegu różnego rodzaju imprez i uroczystości. Okres stażu Potwierdzenia Dyrektora Szkoły 6. Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego/ wychowawczego/ problemowego Opracowanie z innymi nauczycielami potrzebnych dokumentów pracy szkoły (statut, WZO, Program Wychowawczy, Program Profilaktyki) Praca w zespole ds. ewaluacji - opracowanie ankiet, przeprowadzanie ich i sporządzania raportu wg potrzeb Potwierdzenia Dyrektora Szkoły 7. Udział w przeprowadzaniu egzaminów ósmoklasisty organizowanych przez OKE Udział w corocznych radach szkoleniowych. Przygotowanie sali do egzaminu. Udział w przebiegu egzaminów zgodnie z funkcją wyznaczoną przez Dyrektora Szkoły. zgodnie z harmonogramem Potwierdzenia Dyrektora Szkoły 8. Rozwój duchowy Formacja duchowa związana ze specyfiką szkoły pijarskiej (rekolekcja, dni skupienia, poranne modlitwy). zgodnie z harmonogramem Potwierdzenie ojców pijarów § 8 ust. 2 pkt 2. Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Opracowanie i przygotowanie różnego rodzaju materiałów i pomocy dydaktycznych przy użyciu technik komputerowych (karty pracy, krzyżówki, testy, sprawdziany). Przygotowywanie dyplomów, ankiet, scenariuszy inscenizacji, konspektów zajęć, konkursów. cały okres stażu Przykłady przygotowanych i wykorzystywanych pomocy dydaktycznych Wzory dyplomów 2. Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego i prowadzeniu dokumentacji szkolnej. Opracowanie dokumentacji wynikającej z procedury awansu zawodowego z wykorzystaniem techniki komputerowej. Tworzenie materiałów wchodzących w skład szkolnej dokumentacji cały okres stażu Dokumentacja działalności nauczyciela w trakcie odbywania stażu Prowadzona dokumentacja (plany wynikowe, PZO i inne) 3. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy dydaktycznej i wychowawczej. Przygotowywanie zajęć z wykorzystaniem technologii informatycznej. Prowadzenie wybranych zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem komputera w pracowni komputerowej. Wdrażanie uczniów do efektywnego posługiwania się technologią informacyjną, np. podczas kółka historycznego. Zadawanie prac domowych i zadań dodatkowych, wymagających skorzystania z Internetu, zlecanie przygotowania prezentacji multimedialnych Korzystanie z programów edukacyjnych, encyklopedii, słowników multimedialnych i Internetu. Wykorzystywanie w swojej pracy urządzeń multimedialnych (odtwarzacz CD, projektor, tablica interaktywna), płyt CD, DVD. Tworzenie szkolnych gazetek ściennych. Wykorzystywanie dziennika elektronicznego w celu komunikowania się z rodzicami. cały okres stażu Potwierdzenia Dyrektora Szkoły Prace uczniów z wykorzystaniem materiałów z Internetu 4. Wykorzystanie Internetu jako źródła materiałów dydaktycznych i wiedzy metodycznej. Wyszukiwanie i korzystanie ze stron i portali internetowych jako źródła materiałów dydaktycznych. Śledzenie aktualności na portalach internetowych. Odwiedzanie stron internetowych o tematyce pedagogiczno- oświatowej. cały okres stażu Adresy stron www. 5. Publikacja materiałów w Internecie. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej. Zamieszczanie artykułów dotyczących szkoły na szkolnej stronie internetowej. czas trwania stażu, według potrzeb Adres strony www. § 8 ust. 2 pkt 3. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Upowszechnianie i promocja własnych kompetencji zawodowych, metod i form pracy z uczniami. Przygotowanie i prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. czas trwania stażu, według potrzeb Potwierdzenia Dyrektora Szkoły Scenariusze lekcji 2. Dzielenie się swoja wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Opracowanie i udostępnienie zainteresowanym nauczycielom przygotowanych na własne potrzeby materiałów dydaktycznych. Publikacja scenariuszy zajęć lub przedstawień szkolnych na stronach internetowych. cały okres stażu Scenariusze lekcji, ankiety Potwierdzenia Dyrektora Szkoły 3. Współpraca z innymi nauczycielami. Współpraca z innymi nauczycielami w organizowaniu uroczystości szkolnych, imprez, konkursów itp. Wspólne opracowywanie scenariuszy. Wymian poglądów, spostrzeżeń oraz dzielenie się doświadczeniem z nauczycielami uczącymi przedmiotów humanistycznych i języków obcych w naszej szkole i innych. cały okres stażu Notatki własne 4. Współpraca z Radą Pedagogiczną. Prowadzenia i udziału w pracach zespołu samokształceniowego, wychowawczego, przedmiotowego cały czas stażu Poświadczenie w księdze protokołów Notatki §8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych w związku z opieką sprawowaną nad zespołem klasowym. Opracowanie Planu Pracy Wychowawcy Plan Pracy Wychowawcy 2. Rozwijanie zainteresowań młodzieży Organizacja wycieczek edukacyjnych oraz turystyczno – krajoznawczych, wyjazdów do teatru, wyjść do kina. czas trwania stażu Karty wycieczek 3. Praca z uczniem posiadającym opinię lub orzeczenie z Poradni Psychologiczno Pedagogicznej. Analiza treści opinii wydanych przez PPP Dostosowanie wymagań do możliwości ucznia. czas trwania stażu, wg potrzeb Potwierdzenia Dyrektora Szkoły Program, dziennik zajęć 4, Praca w ramach Koła Historycznego. Opracowanie Planu Pracy Koła Historycznego Prowadzenie zajęć w ramach Koła Historycznego. czas trwania stażu Plan Pracy Koła Historycznego 5. Praca w ramach Samorządu Uczniowskiego. Wspólne opracowanie Planu Pracy Samorządu Uczniowskiego Realizacja zadań zawartych w Planie Pracy. czas trwania stażu Plan Pracy Samorządu Uczniowskiego §8 ust. 2 pkt 4 c. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej Przygotowanie programów artystycznych i współorganizowanie uroczystości szkolnych. wg potrzeb Sprawozdania Potwierdzenia Dyrektora Szkoły 2. Współpraca ze szkolną gazetką Nasz List. Redagowanie artykułów do gazetki. wg potrzeb Potwierdzenia Dyrektora Szkoły Artykuły 3. Inicjatywy na rzecz edukacji kulturalnej podejmowane samodzielnie lub we współpracy z zespołem nauczycieli. Udział w projekcjach filmowych, widowiskach scenicznych i lekcjach bibliotecznych. cały okres stażu Potwierdzenia Dyrektora Szkoły Plany imprez 4. Organizowanie konkursów przedmiotowych Opracowanie scenariuszy konkursów historycznych lub językowych. Zachęcanie uczniów do udziału w konkursach na wszystkich szczeblach. cały czas stażu Scenariusze, zaświadczenia, regulaminy 5. Promocja szkoły Udział w Dniach Otwartych szkoły, Udział w Targach Edukacyjnych Potwierdzenia Dyrektora Szkoły 6. Praca w komisjach egzaminacyjnych na terenie szkoły. Pełnienie obowiązków członka zespołu nadzorującego. wg potrzeb Potwierdzenia Dyrektora Szkoły §8 ust. 2 pkt 4 e. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Udział w akcjach i imprezach ogólnopolskich. Udział w akcjach typu Ogólnopolski Przegląd Teatrów Pijarskich, Ogólnopolski Przegląd Scholi Pijarskich czas trwania stażu, według potrzeb Potwierdzenia Dyrektora Szkoły Zaświadczenia 3. Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczna oraz psychologiem szkolnym Diagnozowanie środowiska uczniów. Organizowanie pomocy dla uczniów. Praca z uczniem mającym opinię lub orzeczenie PPP Analiza wskazań poradni odnośnie uczniów z deficytami. Korzystanie z porad pracowników PPP w sprawach dotyczących uczniów. czas trwania stażu Opis działań 4. Współpraca z innymi szkołami z terenu powiatu łowickiego Współorganizowanie konkursów, a także współpraca podczas egzaminów ósmoklasisty. w miarę potrzeb Potwierdzenie 5. Współpraca z rodzicami Włączenie rodziców w aktywne życie szkoły i klasy. cały czas stażu Notatki w dzienniku 8. Współpraca z Łowickim Ośrodkiem Kultury Udział uczniów w prelekcjach poświeconych historii np. z okazji rocznicy uwolnienia Cyfry . Notatka 10. Współpraca z muzeum i archiwum w Łowiczu Zorganizowanie lekcji muzealnych, a także zapoznanie ze zbiorami lokalnego archiwum. wg potrzeb Karty wycieczek Wpisy w dzienniku 11. Współpraca z Organem Prowadzącym Udział w akcjach organizowanych przez duszpasterzy szkoły i innych inicjatywach pijarskich (obozy integracyjne dla młodzieży, Inauguracja Roku Szkolnego na Siekierkach w Warszawie, Spotkaniu Młodzieży w Lednicy) wg potrzeb Potwierdzenia ojców pijarów §8 ust. 2 pkt 5. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Opis i analiza wybranego przypadku edukacyjnego, wychowawczego lub innego. Zdiagnozowanie przypadku edukacyjnego lub wychowawczego. Zaobserwowanie niepokojących sytuacji dotyczących ucznia, sytuacji i problemu w szkole. Identyfikacja problemu. Ocena genezy, dynamiki zjawiska i przyczyny. Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami w celu zdiagnozowania problemu. Określenie znaczenia problemu. Propozycje rozwiązania. Wdrażania działań. Efekty. w okresie stażu, zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami Opis i analiza przypadku Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |