Katalog Dariusz Rudzki, 2020-06-01 Warszawa Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr inż. Dariusz Rudzki nauczyciela przedmiotów zawodowych informatycznych i teleinformatycznych Technikum Elektroniczne nr 3 im. Żołnierzy Armii Krajowej „Żywiciel” w Warszawie ul. gen. Józefa Zajączka 7 Wymiar stażu: 2 lata 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2017 Data zakończenia stażu: 31.05.2020 Plan rozwoju zawodowego opracowany w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie awansu zawodowego przez nauczycieli Cel główny stażu: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Cele szczegółowe: §8 ust. 1 pkt 1. podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej, §8 ust. 1 pkt 2. realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły, §8 ust. 1 pkt 3. pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. Czynności organizacyjne: Zadania do realizacji: Poznanie procedury awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego Forma realizacji zadań: Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli pozwalających ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego Termin: 1-10 września 2017 r. Spodziewane efekty: Znajomość procedur awansu zawodowego nauczycieli Zadania do realizacji: Formalne rozpoczęcie stażu w celu uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego Forma realizacji zadań: Przedłożenie planu rozwoju zawodowego Termin: Do 14 września 2013 r. Spodziewane efekty: Rozpoczęcie stażu Zadania do realizacji: Bieżące dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Forma realizacji zadań: Gromadzenie materiałów i dokumentacji mającej znaczenie dla oceny dorobku zawodowego Termin: Cały okres stażu Spodziewane efekty: Dyplomy, zaświadczenia, opracowane materiały Zadania do realizacji: Ocena bieżących postępów w realizacji planu rozwoju zawodowego Forma realizacji zadań: Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Termin: Dwa razy w każdym roku szkolnym w okresie trwania stażu Spodziewane efekty: Ocena stopnia realizacji zamierzonych działań Zadania do realizacji: Podsumowanie działań w okresie stażu Forma realizacji zadań: Złożenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego i innych dokumentów wymaganych w postępowaniu kwalifikacyjnym oraz uzyskanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego od dyrektora szkoły Termin: Po 31 maja 2020 r. Spodziewane efekty: Uzyskanie akceptacji komisji kwalifikacyjnej po dokonaniu analizy dorobku zawodowego i przeprowadzonej rozmowie Zadania wynikające z realizacji wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego: § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadanie do zrealizowania: Poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły Forma realizacji zadania: udział w pracach i zebraniach Rady Pedagogicznej; udział w lekcjach otwartych i koleżeńskich; praca w zespole wychowawczym w tym jako przewodniczący zespołu klas III; udział w pracach zespołu nauczycieli przedmiotów informatycznych i przedsiębiorczości oraz udział w pracach zespołu nauczycieli przedmiotów elektrycznych, elektronicznych i teleinformatycznych; udział w pracach zespołu wspierania uczniów uzdolnionych Wars i Sawa Termin: Zgodnie z harmonogramami pracy: szkoły i zespołów zadaniowych Oczekiwane efekty z realizacji zadania: doskonalenie własnego warsztatu pracy; poprawa osiągnięć w nauce i zachowaniu uczniów; urozmaicenie oferty dydaktyczno-wychowawczej szkoły o ciekawsze dla ucznia lekcje i sprawdziany bardziej motywujące ucznia do zdobywania wiedzy Zadanie do zrealizowania: Doskonalenie kompetencji zawodowych Forma realizacji zadania: aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, adekwatny do możliwości czasowych nauczyciela oraz potrzeb nauczyciela i szkoły; czytanie, analizowanie i wdrażanie do własnego warsztatu pracy pomysłów, propozycji, konspektów lekcji, innowacji dydaktycznych itp., zaczerpniętych z publikacji i różnego typu wydawnictw dydaktycznych na różnych nośnikach, takich jak np. czasopisma i artykuły w Internecie na portalach dla nauczycieli; dokonywanie ewaluacji własnych działań i na tej podstawie wybór bardziej efektywnych metod wychowawczych i sposobów przekazywania wiedzy Termin: Cały okres stażu Oczekiwane efekty z realizacji zadania: doskonalenie własnego warsztatu pracy; poprawa osiągnięć w nauce i zachowaniu uczniów; urozmaicenie oferty dydaktyczno-wychowawczej szkoły o ciekawsze dla ucznia lekcje i sprawdziany bardziej motywujące ucznia do zdobywania wiedzy Zadanie do zrealizowania: Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej Forma realizacji zadania: poszerzenie stopnia wykorzystania metod aktywizujących w procesie edukacyjnym; praca z uczniem zdolnym, np. na zajęciach dodatkowych, kołach przedmiotowych lub praca „kilkoma frontami” na lekcjach i umożliwienie zdolniejszym uczniom zrobienia trudniejszych, dodatkowych zadań; zwiększenie operatywności w pracy z uczniami mającymi problemy w nauce poprzez stosowanie indywidualnego podejścia do ucznia na lekcjach; organizowanie wyjść na wykłady i spotkania otwarte skierowane do uczniów szkół średnich i inne wyjścia edukacyjne jak Centrum Nauki Kopernik Termin: Cały okres stażu, zgodnie z terminarzem wykładów otwartych na uczelniach warszawskich Oczekiwane efekty z realizacji zadania: zwiększenie aktywności uczniów na lekcjach; rozwijanie zainteresowań technicznych uczniów; zwiększenie pewności siebie i poczucia własnej wartości u uczniów mających problemy z nauką; wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów; umożliwianie uczniom nadrobienia zaległości w nauce. § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadanie do zrealizowania: Stosowanie technologii komputerowej do organizowania warsztatu pracy Forma realizacji zadania: przygotowywanie prezentacji multimedialnych do realizacji zajęć lekcyjnych; opracowywanie testów, sprawdzianów, scenariuszy zajęć lekcyjnych, regulaminów konkursów, informacji dla uczniów i rodziców w edytorach tekstu Termin: Cały okres stażu Oczekiwane efekty z realizacji zadania: wzbogacenie oferty dydaktycznej nauczyciela i szkoły; poprawa wyników nauczania dzięki zastosowaniu nowoczesnych form przekazywania wiedzy, popularnych w tzw. „cywilizacji obrazkowej” Zadanie do zrealizowania: - Forma realizacji zadania: przygotowywanie przez uczniów różnego rodzaju materiałów w programach komputerowych, które zawierają się w zakresie podstawy programowej, np. jako dodatkowa praca domowa dla chętnych (prezentacje multimedialne, plakaty itp.); współorganizowanie wewnątrzszkolnych konkursów z wykorzystaniem technik komputerowych Termin: Cały okres stażu Oczekiwane efekty z realizacji zadania: wypracowanie i doskonalenie u uczniów umiejętności posługiwania się komputerem w zakresie edycji i wyszukiwania informacji; rozwinięcie u ucznia zainteresowań oraz lepsze poznanie swoich zalet, rozumienie przez ucznia sensu pogłębiania wiedzy w interesującym go zakresie Zadanie do zrealizowania: Stosowanie w pracy programów działających w sieci Internet Forma realizacji zadania: kreatywne podejście w nauczaniu dzięki wykorzystaniu środowiska GeoGebra; prowadzenie dziennika elektronicznego Vulcan; Układanie testów, zadań oraz przygotowywanie materiałów dydaktycznych do lekcji oraz udostępnianie treści w chmurze Google; korespondowanie z nauczycielami i rodzicami uczniów, a także z uczniami za pośrednictwem modułu wiadomości w dzienniku elektronicznym Vulcan Termin: Cały okres stażu Oczekiwane efekty z realizacji zadania: przyśpieszenie i znaczne ułatwienie wymiany informacji między nauczycielem, wychowawcą, rodzicami i uczniami; podniesienie efektywności nauczania w zakresie przedmiotów ścisłych Zadanie do zrealizowania: Uczestniczenie w projektach edukacyjnych, które zbierają dane za pośrednictwem witryn internetowych Forma realizacji zadania: zaangażowanie uczniów w program eTwining, który oferuje platformę współpracy z krajami europejskimi dedykowany dla społeczności edukacyjnych https://etwining.net/ Termin: Cały okres stażu Oczekiwane efekty z realizacji zadania: zrealizowane projekty online we współpracy ze szkołami UE za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych Zadanie do zrealizowania: Prowadzenie zajęć lekcyjnych z przedmiotów zawodowych w pracowni komputerowej z zastosowaniem komputerów Forma realizacji zadania: praca uczniów z komputerem jako narzędziem pracy oraz wyszukiwanie przez uczniów potrzebnych informacji w Internecie Termin: Cały okres stażu Oczekiwane efekty z realizacji zadania: lepsze przyswojenie przez uczniów wiedzy i umiejętności, które zdobywają na lekcjach z przedmiotów zawodowych § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzeniem otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i dla nauczycieli kontraktowych, prowadzeniem zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadanie do zrealizowania: Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom Forma realizacji zadania: prowadzenie lekcji otwartych dla zainteresowanych nauczycieli; udostępnianie zainteresowanym nauczycielom scenariuszy zajęć i materiałów edukacyjnych (kart pracy, testów) Termin: Cały okres stażu Oczekiwane efekty z realizacji zadania: wymiana doświadczeń nauczycieli, pedagogów i psychologa w prowadzeniu zajęć dydaktycznych i wychowawczych; pokazanie innym nauczycielom różnych metod prowadzenia zajęć na konkretnych przykładach; poprawa ogólnej jakości zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli, szczególnie tych o krótszym stażu pracy w szkole Zadanie do zrealizowania: Upowszechnianie i promocje własnych doświadczeń, metod i form pracy Forma realizacji zadania: publikowanie scenariuszy lub konspektów lekcji na stronach internetowych dedykowanych dydaktyce; publikowanie na stronach internetowych testów i zadań z prowadzonych przedmiotów; udostępnianie własnych testów i zadań oraz innych materiałów dydaktycznych zainteresowanym nauczycielom Termin: Cały okres stażu Oczekiwane efekty z realizacji zadania: wymiana doświadczeń nauczycieli, pedagogów i psychologa w prowadzeniu zajęć dydaktycznych i wychowawczych; pokazanie innym nauczycielom różnych metod prowadzenia zajęć na konkretnych przykładach; poprawa ogólnej jakości zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli, szczególnie tych o krótszym stażu pracy w szkole Zakłada się zrealizowanie co najmniej trzech z zadań wymienionych w rozporządzeniu w podpunktach 4a-4f. § 8 ust. 2 pkt 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników Zadanie do zrealizowania: Nabycie uprawnień egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej Forma realizacji zadania: zgłoszenie się jako kandydat na egzaminatora i aktualizacja poprzedniego zgłoszenia Termin: Zależny od OKE Oczekiwane efekty z realizacji zadania: Efekty w tym zakresie nie są zależne od nauczyciela odbywającego staż, lecz od decyzji OKE § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, a szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadanie do zrealizowania: Przygotowanie uczniów do konkursów zewnętrznych oraz współorganizowanie i przeprowadzenie wewnątrzszkolnych konkursów informatycznych Forma realizacji zadania: przygotowywanie i zachęcanie uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach; praktyczne przygotowanie i prowadzenie konkursów wewnątrzszkolnych Termin: terminy konkursów i olimpiad zewnętrznych są ustalane przez głównych organizatorów konkursów; terminy konkursów wewnątrzszkolnych są zgodne z planem ustalonym przez zespoły przedmiotowe Oczekiwane efekty z realizacji zadania: rozbudzanie ciekawości i dociekliwości ucznia; wyrobienie w uczniu pracowitości; postrzeganie szkoły przez rodziców i uczniów jako miejsca realizacji pasji i zainteresowań ucznia, umożliwiającego wszechstronny jego rozwój Zadanie do zrealizowania: Rozwijanie zainteresowań ucznia Forma realizacji zadania: organizowanie wyjść do kina, teatru, muzeów; organizowanie wycieczek lub współorganizowanie tzw. zielonych szkół; zachęcanie uczniów do udziału w projektach unijnych i aktywnego działania na rzecz tych projektów; wzbudzenie zainteresowania inicjatywami szkolnymi Termin: Kilka razy w każdym roku szkolnym w okresie stażu Oczekiwane efekty z realizacji zadania: zapoznanie uczniów z dziedzictwem kulturowym regionu i kraju; rozumienie sensu i celu inicjatyw szkolnych; integracja zespołu klasowego Zadanie do zrealizowania: Udział w projektach unijnych Forma realizacji zadania: aktywny udział wraz z uczniami w projektach unijnych z programu Erasmus+ Termin: Terminarz spotkań i plan realizacji zadań projektu Oczekiwane efekty z realizacji zadania: podniesienie kwalifikacji dydaktyczno-wychowawczych oraz przyczynienie się do podniesienia jakości pracy szkoły; zapoznanie uczniów z możliwościami współpracy i mobilności między krajami partnerskimi UE § 8 ust. 2 pkt 4d Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym Zadanie do zrealizowania: Podwyższenie poziomu znajomości języka angielskiego Forma realizacji zadania: Uczestnictwo w odpowiednim kursie językowym i samokształcenie a następnie poświadczenie umiejętności językowych certyfikatem uznawanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej Termin: przed zakończeniem stażu Oczekiwane efekty z realizacji zadania: Uzyskanie certyfikatu poświadczającego poziom znajomości języka angielskiego na poziomie zaawansowanym § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadanie do zrealizowania: Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej Forma realizacji zadania: organizowanie imprez i uroczystości klasowych – wigilii, mikołajek itd.; pomoc w organizowaniu imprez szkolnych Termin: Zgodnie z terminarzem pracy szkoły Oczekiwane efekty z realizacji zadania: Integracja środowiska klasowego, środowiska szkolnego i środowiska lokalnego Zadanie do zrealizowania: Zdobywanie wiedzy na temat sytuacji rodzinnej i materialnej uczniów Forma realizacji zadania: pedagogizacja rodziców i diagnoza sytuacji materialnej uczniów; wdrożenie programu wychowawczego i profilaktycznego szkoły na lekcjach wychowawczych; rozpoznanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów Termin: podczas wywiadówek i dni otwartych, a także indywidualnych rozmów z rodzicami i nauczycielem oraz pedagogiem i psychologiem szkolnym Oczekiwane efekty z realizacji zadania: pozytywne efekty współpracy na linii nauczyciel-rodzic przejawiające się w dobrych wynikach w nauczaniu i zachowaniu uczniów; działania rodziców na rzecz szkoły i klasy § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadanie do zrealizowania: Opis i analiza rozwiązywanego problemu edukacyjnego Forma realizacji zadania: diagnoza, co najmniej dwóch wybranych problemów edukacyjno-wychowawczych: niska aktywność uczniów na lekcjach, słaba frekwencja uczniów, trudności w funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej; dostosowanie skutecznych metod rozwiązania problemu edukacyjnego; współpraca z pedagogiem szkolnym, psychologiem szkolnym, dyrekcją szkoły oraz innymi nauczycielami pracującymi w szkole Termin: Cały okres stażu; dokonywanie podsumowania działań pod koniec każdego semestru Oczekiwane efekty z realizacji zadania: zwiększenie aktywności wszystkich uczniów na lekcjach; obniżenie liczby spóźnień i poziomu absencji na uczniów na zajęciach; poprawa funkcjonowania w grupie rówieśniczej tych uczniów, którzy mają problemy w tym zakresie Warszawa, 14 września 2017 r. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |