Katalog Monika Prusak, 2020-06-02 Słupsk Język polski, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO 1. Imię i nazwisko nauczyciela: Monika Prusak 2. Nauczane przedmioty: język polski, wiedza do życia w rodzinie 3. Czas stażu: 01.09.2017- 31.05.2020 I Czynności organizacyjne Kierunki rozwoju wynikające z Rozporządzenia MENiS z dnia 1 grudnia 2004 roku oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczyciel (Dz.U. 2013 r., poz. 393 ): Zadania i formy realizacji: 1. Poznanie procedur awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego oraz opracowanie planu rozwoju zawodowego zgodnie z potrzebami szkoły. a) Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego. b) Zapoznanie z dokumentami szkoły: programem wychowawczym szkoły, Statutem Szkoły oraz WSO. c) Śledzenie stron internetowych MEN II Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego: uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły §8 ust 2 pkt 1 1. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły( kursy i szkolenie). 2. Udział w procesie Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli. 3. Udział w Zespołach Samokształceniowych. 4. Opracowanie i przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej na temat satysfakcji z poziomu nauczania języka polskiego. 5. Korzystanie z nowości wydawniczych, czasopism i portali internetowych, podnoszących jakość pracy na lekcjach języka polskiego. 6. Badanie wyników nauczania języka polskiego we współpracy z wydawnictwem GWO( program "Lepsza Szkoła"). wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej & 8, ust. 2, pkt 2 1. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych. 2. Przygotowywanie i przekształcanie testów, sprawdzianów, rozkładów materiału i konspektów techniką komputerową. 3. Udział w internetowym projekcie "Lepsza Szkoła". 4. Korzystanie z zasobów sieci internetowej: literka.pl, nowaera.pl, edukacja.pl, profesor.pl, interklasa.pl, operon.pl, i.in. 5. Korespondowanie z rodzicami uczniów za pomocą Librus Sinergia. umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć & 8, ust. 2, pkt 3 1. Wygłoszenie referatu na zebraniu Zespołu Humanistycznego. 2. Współpraca z nauczycielami polonistami oraz nauczycielami innych przedmiotów, polegająca na wymianie doświadczeń w zakresie metod i form pracy. 3. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych. opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich &8, ust. 2, pkt 4 a 1. Opracowanie i wdrożenie programu warsztatów Ojczyzny polszczyzny. 2. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć rozwijających z języka polskiego. wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej §8 ust 2 pkt 4 b 1. Współpraca z OKE przy omawianiu i poprawianiu prac maturalnych. poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych §8 ust 2 pkt 4 c 1. Praca z uczniem słabym na dodatkowych zajęciach rozwijających z języka polskiego. 2. Współorganizowanie wycieczek i imprez szkolnych. 3. Praca z uczniem zdolnym na dodatkowych zajęciach z Ojczyzny polszczyzny. wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawie nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami §8 ust 2 pkt 4 e 1. Współpraca z Gminną Biblioteką Publiczną w Kobylnicy. 2. Współorganizowanie Festynu rodzinnego na terenie szkoły. 3. Publikacja na stronie internetowej dotycząca promocji szkoły. 4. Współpraca z Grupą Rekonstrukcji Historycznych "Grzmot". umiejętność rozpoznawania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony §8 ust 2 pkt 5 1. Współpraca z pielęgniarką szkolną oraz z Szkołą Rodzenia w Słupsku ( pozyskanie materiałów do rozwiązywania problemów młodzieży dotyczących ich seksualności- zajęcia z wychowania do życia w rodzinie). 2. Praca indywidualna z uczennicą Julią Szafrański. Pomoc uczennicy w poznawaniu ojczystego języka, uzupełnianiu braków językowych spowodowanych pobytem uczennicy w USA. 3. Współpraca z pedagogiem szkolnym, wychowawcami i rodzicami. Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. plan zatwierdzono podpis ................................... .............................. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |