AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Bucka, 2020-06-05
Busko-Zdrój

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji j. angielskiego- tryby warunkowe

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Klasa: VI c
Nauczyciel: Joanna Bucka
Temat lekcji : Czytanie ze zrozumieniem. Pierwszy tryb warunkowy.
Cele lekcji:
Po zakończeniu lekcji uczeń :
• posiada następujące umiejętności i wiadomości( określone w nowej podstawie programowej):
- znajomość środków językowych ( kategoria tematyczna: życie rodzinne i towarzyskie- czasowniki związane z gotowaniem, zakupy i usługi- towary spożywcze)
-rozumienie wypowiedzi (uczeń rozumie znaczenie zwrotów dnia codziennego adresowanych do ucznia, rozumie krótkie, proste polecenia w języku angielskim- reaguje na nie werbalnie i niewerbalnie, uczeń rozumie krótkie wypowiedzi pisemne- ogólny sens przepisu na pizzę oraz dialogu)
- przetwarzanie wypowiedzi ( uczeń przekazuje ustnie ogólny sens tekstu czytanego, uczeń przetwarza informacje uzyskane z tekstu czytanego- układa w kolejności wydarzenia, poprawia błędy w zdaniach)
- tworzenie wypowiedzi ( uczeń tworzy poprawne zdania z użyciem pierwszego trybu warunkowego)
- współdziałanie w parach
- stosowanie strategii komunikacyjnych ( uczeń domyśla się znaczeń nieznanych słów i zwrotów z kontekstu)
• zna:
-czasowniki związane z gotowaniem, słownictwo z zakresu produktów spożywczych, zastosowanie pierwszego trybu warunkowego

Pomoce:
- prezentacja multimedialna, kartki dla uczniów, podręcznik
Metody:
-pogadanka
-praca z tekstem
-pokaz
- uczenie się przez odkrywanie (domyślanie się znaczenia nieznanych słów i zwrotów)
- gry dydaktyczne- układanie elementów przepisu na pizzę we właściwej kolejności, poprawianie błędów
Formy pracy:
- praca z całością klasy, praca indywidualna, praca w parach

Przebieg lekcji:
1.Moment organizacyjno-porządkowy:
- sprawdzenie obecności
- zapisanie tematu lekcji - cele lekcji, podanie kryteriów lekcji, krótkie omówienie przebiegu lekcji (3min)
2.Rozgrzewka językowa :
powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji :
- uczniowie podają znaczenie angielskiego słownictwa pojawiającego się na prezentacji multimedialnej
-uczniowie dopasowują dwie części zdania w pierwszym trybie warunkowym
- uczniowie poprawiają błędy w zdaniach (pierwszy tryb warunkowy) (6min)
Cele: powtórzenie i utrwalenie słownictwa, powtórzenie i utrwalenie pierwszego trybu warunkowego, uzyskanie uwagi uczniów
- krótka pogadanka na temat zdrowego odżywiania
Cele: zaciekawienie uczniów tematyką zajęć, umożliwienie uczniom wyrażenie opinii, zadawanie pytań, skupienie ich uwagi, wykorzystanie korelacji międzyprzedmiotowej do wprowadzenia uczniów w tematykę zajęć (2min)
3. Czytanie ze zrozumieniem:
- uczniowie zostają dobrani w pary; otrzymują pocięty na fragmenty przepis na pizzę, wykorzystując dotychczasową wiedzę i współpracując z innymi mają za zadanie ułożyć fragmenty w odpowiedniej kolejności (6min)
- uczniowie sprawdzają wraz z nauczycielem poprawność wykonanego zadania; tłumaczą tekst na j. polski (7min)
- uczniowie wykonują ćwiczenie do tekstu polegające na poprawianiu błędnych zdań (3min)
- uczniowie czytają dialog z podziałem na role (2min)
- uczniowie wykonują ćwiczenie do tekstu polegające na ułożeniu wydarzeń w odpowiedniej kolejności (2min)
Cele: rozumienie krótkich wypowiedzi pisemnych- ogólny sens przepisu na pizzę oraz dialogu; zachęcenie do samodzielnego zdobywania wiedzy przez uczniów- kształcenie umiejętności stosowania strategii komunikacyjnych, przekazywanie ustnie ogólnego sensu tekstu czytanego, przetwarzanie informacji uzyskanych z tekstu czytanego- układanie w kolejności wydarzeń, poprawianie błędów w zdaniach, kształtowanie umiejętności współpracy i komunikacji, angażowanie uczniów do pomocy innym uczniom.
4. Tworzenie wypowiedzi
- uczniowie wykonują zadanie polegające na utworzeniu poprawnych zdań z użyciem pierwszego trybu warunkowego (7min)
Cele : utrwalenie wiadomości, tworzenie poprawnych zdań z użyciem pierwszego trybu warunkowego
5 Podsumowanie
- na prezentacji multimedialnej pojawiają się pytania podsumowujące lekcje, uczniowie odpowiadają na pytania (4min)
Cele: sprawdzenie stopnia zrozumienia treści
6. Zadania dodatkowe - jeśli czas na lekcji nie został do końca wykorzystany
- uczniowie wykonują ćwiczenia na otrzymanych kartkach
Cele : utrwalenie wiadomości (6min)
7. Praca domowa
- uczniowie mają za zadanie wypisać składniki swojej ulubionej pizzy, natomiast chętni uczniowie mogą napisać przepis na ulubioną pizzę. (3min)
Cele: utrwalenie wiedzy i umiejętności z dzisiejszych zajęć, dostosowanie poziomu trudności pracy domowej do możliwości uczniów ( łatwe zadanie dla wszystkich uczniów, trudniejsze zadanie dla uczniów zdolnych)


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.