AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Bucka, 2020-06-05
Busko-Zdrój

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji j. angielskiego - Czasownik "like"

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Klasa: III b
Charakterystyka:
Klasa III b stanowi zróżnicowany zespół pod względem wyników nauczania. Wprowadzane treści muszą być stale powtarzane i utrwalane, gdyż duża grupa uczniów nie pracuje systematycznie w domu. Większość grupy osiąga dobre i bardzo dobre wyniki nauczania. Uczniowie osiągający słabsze wyniki są wspierani poprzez dodatkowe wyjaśnienia na lekcji oraz dopasowany stopień trudności prac domowych. Uczniowie zdolni mają możliwość wykonywania dodatkowych prac o stopniu trudności adekwatnym do ich możliwości.

Nauczyciel: Joanna Bucka
Temat lekcji : Czasownik "like"- utrwalenie wiadomości.
Program nauczania: Program nauczania języka angielskiego szkoły podstawowe, I etap edukacyjny, wydawnictwo Pearson Central Europe Sp. z o.o; autor: M. Bogucka
Nr w szkolnym zestawie programów: EW/1/2012
Cele lekcji (zgodne z wymaganiami określonymi w realizowanej podstawie programowej)
- nazywa obiekty w najbliższym otoczeniu (nazwy produktów spożywczych)
- potrafi posługiwać się zwrotami stosowanymi na co dzień (wyrażanie upodobań- czasownik "like")
-reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela
-czyta ze zrozumieniem proste wyrazy i zdania
-współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki
Pomoce:
- karty obrazkowe, kartki dla uczniów, prezentacja multimedialna
Metody:
-pogadanka
- uczenie się przez działanie
-wzajemne uczenie się od siebie
-metoda aktywizująca "kosz i walizka"
- gra dydaktyczna
Formy pracy:
- praca z całością klasy, praca indywidualna, praca w parach
Przebieg lekcji:
1.Moment organizacyjno-porządkowy:
- sprawdzenie obecności
- zapisanie tematu lekcji - uczniowie poznają cele lekcji; krótkie omówienie przebiegu lekcji (4min)
2.Rozgrzewka językowa :
powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji :
- nauczyciel rozdaje uczniom karty obrazkowe przedstawiające produkty spożywcze, wypowiada po kolei nazwy produktów spożywczych, uczniowie posiadający daną kartę oddają ją nauczycielowi (3min)
Cele: powtórzenie wiadomości z ostatniej lekcji, uzyskanie uwagi uczniów
3. Utrwalenie zdania twierdzącego z użyciem czasownika " like":
- wspólne powtórzenie konstrukcji zdania twierdzącego, nawiązanie do języka polskiego (korelacja z j. ojczystym uczniów)
- nauczyciel rozpoczyna zdanie od określonego zaimka osobowego, zadaniem uczniów jest dokończenie zdania z użyciem odpowiedniej formy czasownika "like" i pokazanego obrazka
(produkt spożywczy) ( 5min)
Cele: utrwalenie konstrukcji zdania twierdzącego z użyciem czasownika"like"
4. Utrwalenie pytań z użyciem czasownika " like":
- wspólne powtórzenie konstrukcji zdania pytającego
-uczniowie pracując w parach uzupełniają quiz dotyczący ich preferencji żywieniowych
- po zakończeniu quizu wybrani uczniowie prezentują swoje wyniki (10 min)
Cele : utrwalenie konstrukcji zdania pytającego z użyciem czasownika"like"
3. Utrwalenie przeczeń z użyciem czasownika " like"- "kosz i walizka"
- wspólne powtórzenie konstrukcji zdania przeczącego
- nauczyciel przytwierdza do tablicy rysunek kosza i walizki, tłumacząc uczniom, iż będą dzielić zdania przeczące na poprawne oraz te zawierające błędy gramatyczne, które następnie muszą poprawić (10 min)
Cele : utrwalenie konstrukcji zdania pytającego z użyciem czasownika"like"
5. Podsumowanie wraz z ewaluacją
- wybrani uczniowie podchodzą do komputera, na którym wyświetlona jest gra dydaktyczna
( utrwalająca wiedzę z zakresu czasownika "like"), uczniowie wybierają właściwe odpowiedzi; nauczyciel w tym czasie wskazuje na treści wymagające powtórzeń, informuje czego będzie wymagał i w jaki sposób należy utrwalić wiedzę w domu (10min)
Cele: sprawdzenie stopnia opanowania powtarzanych treści, udzielenie uczniom wskazówek dotyczących ich utrwalenia w domu
6. Praca domowa
- uczniowie mają za zadanie przetłumaczyć zdania z j. polskiego na j. angielski z użyciem czasownika "like"
- uczniowie mający trudności w zakresie nauki języka mają zdania już przetłumaczone i ich zadaniem jest wybór właściwej formy czasownika (3min)
Cele: utrwalenie wiedzy i umiejętności z dzisiejszych zajęć, dostosowanie poziomu trudności pracy domowej do możliwości uczniów


























Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.