Katalog Joanna Bucka, 2020-06-05 Busko-Zdrój Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji- Święta Bożego Narodzenia w Wielkiej BrytaniiSCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Klasa: V c Nauczyciel: Joanna Bucka Temat lekcji : Święta Bożego Narodzenia w Wielkiej Brytanii. Cele lekcji: Po zakończeniu lekcji uczeń : • posiada następujące umiejętności i wiadomości( określone w nowej podstawie programowej): - znajomość środków językowych ( kategoria tematyczna- kultura) -rozumienie wypowiedzi (uczeń rozumie znaczenie zwrotów dnia codziennego adresowanych do ucznia, rozumie krótkie, proste polecenia w języku angielskim- reaguje na nie werbalnie i niewerbalnie, uczeń rozumie krótkie wypowiedzi pisemne i ze słuchu- ogólny sens tekstu, wyszukuje szczegółowe informacje w tekście) - przetwarzanie wypowiedzi ( zapisuje i przekazuje ustnie informacje uzyskane z tekstu czytanego i słuchanego) - współdziałanie w grupie - stosowanie strategii komunikacyjnych ( uczeń domyśla się znaczeń nieznanych słów i zwrotów z kontekstu) Zna - zwyczaje związane z obchodzeniem Świąt Bożego Narodzenia w Wielkiej Brytanii - słownictwo z zakresu świątecznych tradycji Pomoce: - projektor, prezentacja multimedialna, kartki z quiz-em i słownictwem( które otrzymują uczniowie), nagarnia świątecznych piosenek Formy pracy: - praca indywidualna, praca z całością klasy Metody: -pogadanka -pokaz -uczenie się przez odkrywanie Przebieg lekcji: 1.Moment organizacyjno-porządkowy: - sprawdzenie obecności (3min) 2.Rozgrzewka językowa: - nauczyciel prosi o wymienienie angielskiego słownictwa, które kojarzy się uczniom ze Świętami Bożego Narodzenia (nauczyciel zapisuje słownictwo na tablicy) - nauczyciel prosi uczniów o wymienienie kilku zwyczajów świątecznych praktykowanych w Polsce, następnie wyjaśnia, iż na dzisiejszej lekcji poznają zwyczaje świąteczne panujące w Wielkiej Brytanii (4min) Cele: uzyskanie uwagi uczniów , nawiązanie do tematyki zajęć 3. Zwyczaje Świąteczne w Wielkiej Brytanii-prezentacja multimedialna: -nauczyciel rozdaje uczniom kartki z angielskim słownictwem dotyczącym Świąt Bożego Narodzenia, zadaniem uczniów jest dopasowanie słownictwa do obrazków podczas oglądania wyświetlanej prezentacji - nauczyciel wyświetla prezentację multimedialną dotyczącą zwyczajów świątecznych w Wielkiej Brytanii (omawia poszczególne slajdy i upewnia się że uczniowie je rozumieją) ( 12 min) Cele: zapoznanie uczniów z obcą kulturą i zwyczajami obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia w kraju, którego języka się uczą; uwrażliwienie na różnice kulturowe 4. Ćwiczenia po obejrzeniu prezentacji: - nauczyciel wyświetla slajd z pytaniami typu prawda/fałsz; (pytania dotyczą obejrzanej prezentacji ), uczniowie odpowiadają na pytania -następnie nauczyciel pyta jakie różnice pomiędzy tradycjami Polskimi a tradycjami Brytyjskimi uczniowie zdołali zaobserwować (7min) Cele : Utrwalenie informacji na temat świątecznych tradycji 5. Nowe słownictwo (weryfikacja poprzedniego zadania, utrwalenie): -uczniowie podczas wyświetlanej prezentacji mieli za zadanie dopasować słownictwo (w większości pojawiające się w prezentacji) do obrazków; nauczyciel sprawdza wraz z uczniami poprawność wykonanego zadania -następnie uczniowie odpowiadają z jakimi tradycjami świątecznymi kojarzą im się nowe zwroty (10 min) Cele: Poznanie nowego słownictwa z zakresu tradycji Bożonarodzeniowych, utrwalenie słownictwa i wiadomości z zakresu tradycji świątecznych 6. Podsumowanie- Quiz- „Ile wiesz o Świętym Mikołaju?” -uczniowie przystępują do rozwiązywania samodzielnie quiz-u (znajdującego się na odwrocie kartek, które otrzymali) -nauczyciel wraz z uczniami sprawdza poprawność odpowiedzi, upewniając się czy uczniowie dobrze zrozumieli pytania ( 6min) -uczniowie słuchają świątecznej piosenki „ Santa Claus is coming to town „ (4min) Cele: utrwalenie nowego słownictwa 7.Zadanie dodatkowe ( jeżeli czas na zajęciach nie został do końca wykorzystany): - uczniowie otrzymują tekst piosenki „ Santa Claus is coming to town „ z lukami, ich zadaniem jest uzupełnienie luk podczas słuchania piosenki; nauczyciel sprawdza zadanie wraz z uczniami -uczniowie słuchają piosenki ponownie, przyłączając się do śpiewania (6min) Cele: Słuchanie ze zrozumieniem ( wyłapanie szczegółowych informacji z usłyszanego tekstu) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |