AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Bucka, 2020-06-05
Busko-Zdrój

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji- Święta Bożego Narodzenia w Wielkiej Brytanii

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Klasa: V c
Nauczyciel: Joanna Bucka
Temat lekcji : Święta Bożego Narodzenia w Wielkiej Brytanii.
Cele lekcji:
Po zakończeniu lekcji uczeń :
• posiada następujące umiejętności i wiadomości( określone w nowej podstawie programowej):
- znajomość środków językowych ( kategoria tematyczna- kultura)
-rozumienie wypowiedzi (uczeń rozumie znaczenie zwrotów dnia codziennego adresowanych do ucznia, rozumie krótkie, proste polecenia w języku angielskim- reaguje na nie werbalnie i niewerbalnie, uczeń rozumie krótkie wypowiedzi pisemne i ze słuchu- ogólny sens tekstu, wyszukuje szczegółowe informacje w tekście)
- przetwarzanie wypowiedzi ( zapisuje i przekazuje ustnie informacje uzyskane z tekstu czytanego i słuchanego)
- współdziałanie w grupie
- stosowanie strategii komunikacyjnych ( uczeń domyśla się znaczeń nieznanych słów i zwrotów z kontekstu)
Zna
- zwyczaje związane z obchodzeniem Świąt Bożego Narodzenia w Wielkiej Brytanii
- słownictwo z zakresu świątecznych tradycji
Pomoce:
- projektor, prezentacja multimedialna, kartki z quiz-em i słownictwem( które otrzymują uczniowie), nagarnia świątecznych piosenek
Formy pracy:
- praca indywidualna, praca z całością klasy
Metody:
-pogadanka
-pokaz
-uczenie się przez odkrywanie


Przebieg lekcji:
1.Moment organizacyjno-porządkowy:
- sprawdzenie obecności (3min)
2.Rozgrzewka językowa:
- nauczyciel prosi o wymienienie angielskiego słownictwa, które kojarzy się uczniom ze Świętami Bożego Narodzenia (nauczyciel zapisuje słownictwo na tablicy)
- nauczyciel prosi uczniów o wymienienie kilku zwyczajów świątecznych praktykowanych w Polsce, następnie wyjaśnia, iż na dzisiejszej lekcji poznają zwyczaje świąteczne panujące w Wielkiej Brytanii (4min)
Cele: uzyskanie uwagi uczniów , nawiązanie do tematyki zajęć
3. Zwyczaje Świąteczne w Wielkiej Brytanii-prezentacja multimedialna:
-nauczyciel rozdaje uczniom kartki z angielskim słownictwem dotyczącym Świąt Bożego Narodzenia, zadaniem uczniów jest dopasowanie słownictwa do obrazków podczas oglądania wyświetlanej prezentacji
- nauczyciel wyświetla prezentację multimedialną dotyczącą zwyczajów świątecznych w Wielkiej Brytanii (omawia poszczególne slajdy i upewnia się że uczniowie je rozumieją)
( 12 min)
Cele: zapoznanie uczniów z obcą kulturą i zwyczajami obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia w kraju, którego języka się uczą; uwrażliwienie na różnice kulturowe
4. Ćwiczenia po obejrzeniu prezentacji:
- nauczyciel wyświetla slajd z pytaniami typu prawda/fałsz; (pytania dotyczą obejrzanej prezentacji ), uczniowie odpowiadają na pytania
-następnie nauczyciel pyta jakie różnice pomiędzy tradycjami Polskimi a tradycjami Brytyjskimi uczniowie zdołali zaobserwować (7min)
Cele : Utrwalenie informacji na temat świątecznych tradycji
5. Nowe słownictwo (weryfikacja poprzedniego zadania, utrwalenie):
-uczniowie podczas wyświetlanej prezentacji mieli za zadanie dopasować słownictwo (w większości pojawiające się w prezentacji) do obrazków; nauczyciel sprawdza wraz z uczniami poprawność wykonanego zadania
-następnie uczniowie odpowiadają z jakimi tradycjami świątecznymi kojarzą im się nowe zwroty (10 min)
Cele: Poznanie nowego słownictwa z zakresu tradycji Bożonarodzeniowych, utrwalenie słownictwa i wiadomości z zakresu tradycji świątecznych
6. Podsumowanie- Quiz- „Ile wiesz o Świętym Mikołaju?”
-uczniowie przystępują do rozwiązywania samodzielnie quiz-u (znajdującego się na odwrocie kartek, które otrzymali)
-nauczyciel wraz z uczniami sprawdza poprawność odpowiedzi, upewniając się czy uczniowie dobrze zrozumieli pytania ( 6min)
-uczniowie słuchają świątecznej piosenki „ Santa Claus is coming to town „ (4min)
Cele: utrwalenie nowego słownictwa
7.Zadanie dodatkowe ( jeżeli czas na zajęciach nie został do końca wykorzystany):
- uczniowie otrzymują tekst piosenki „ Santa Claus is coming to town „ z lukami, ich zadaniem jest uzupełnienie luk podczas słuchania piosenki; nauczyciel sprawdza zadanie wraz z uczniami
-uczniowie słuchają piosenki ponownie, przyłączając się do śpiewania (6min)
Cele: Słuchanie ze zrozumieniem ( wyłapanie szczegółowych informacji z usłyszanego tekstu)

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.