AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Mołdawa, 2020-06-08
Bytom

Przyroda, Konspekty

Przyroda wokół nas - konspekt zajęć

- n +





TEMAT: Zabawa z chmurami

Cele ogólne:
• doskonalenie koordynacji słuchowo – ruchowej,
• zachęcenie do zainteresowania się zjawiskami zachodzącymi w przyrodzie.

Cele operacyjne:
Dziecko:
• reaguje ustalonymi ruchami na muzykę graną w różnych rejestrach,
• obserwuje poruszające się po niebie chmury,
• podejmuje próbę określenia kształtu, wielkości i barwy chmur,
• swobodnie wypowiada się na określony temat,
• obserwuje pogodę i określa ją własnymi słowami, nazywa barwy chmur,
• określa, co zwiastują chmury,
• podejmuje próbę prognozowania pogody w wyniku obserwacji czy z takich chmur spadnie deszcz?
• snuje domysły dotyczące pogody,
• uczestniczy w zabawie ruchowej.

Metody pracy
• obserwacja
• słuchanie muzyki
• pogadanka
• zabawa ruchowa

Formy pracy
• indywidualna
• grupowa

Środki dydaktyczne
• odtwarzacz CD lub komputer,
• ilustracje z chmurami,
• wiersz ,,Chmurka: I.Salach,
• biała farba plakatowa, pędzle, papier pakunkowy,

I WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ
Przedstawienie dzieciom tematu zajęć, opowiedzenie, i czym będziemy mówić.

II PRZEBIEG ZAJĘĆ
1. Nauczycielka odtwarza muzykę Gershwina pt. ,,Błękitna rapsodia”
Przez cały czas zajęć muzyka towarzyszy dzieciom.

2. Dzieci wspólnie z nauczycielką obserwują niebo i płynące po nim chmury.

3. Nauczycielka przedstawia ilustracje z różnymi rodzajami chmur. Opowiada o nich dzieciom jak powstają i jak się nazywają

4. Nauczycielka zapoznaje dzieci z wierszem „Pierzasta chmurka”.

„Chmurka” I. Salach
Po niebie chmurka
Chmurkę goni
Zaraz słoneczko
Całe zasłoni.
O, już zrobiła się
Granatowa

Za chwilę ulewa
Będzie gotowa.
Gdy płyną po niebie
skłębione chmury
uciekaj bo spadnie
ogromny deszcz z góry.

5. Dzieci siadają do stolików i zainspirowane muzyką, wierszem obserwacją i opowiadaniem nauczycielki o chmurach malują za pomocą białej farby plakatowej na papierze pakunkowym(szarym) swoją ulubioną chmurę.

6. Zabawa muzyczno–ruchowa „Taniec chmurek” ruchowa interpretacja utworu Edwarda Griega "Poranek"

Podczas wolnej części utworu dzieci stoją w miejscu, kołyszą się na boki poruszają w górze swoją „chmurkę” (zawiązany niebieski worek na śmieci), dmuchają. W części szybkiej biegają, wirują.

III PODSUMOWANIE ZAJĘĆ

7. Zabawa ruchowa ”Okrąglutka chmurka” – Dzieci stają w kręgu blisko siebie i trzymając się za ręce oddalają się mówiąc wierszyk:

Chmurko nasza okrąglutka
Rośnij duża nie malutka
Chmurka rośnie że aż strach
Przerwała swoją miarę
No i kap kap kap w tym momencie dzieci upadają na dywan w postaci deszczu.





Opracowanie:
Monika Mołdawa

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.