Katalog Mateusz Sobkowski, 2020-06-08 Konin Język angielski, Scenariusze Eco-land Fun! Ochrona środowiska.Temat: Eco-land Fun! Ochrona środowiska. Umiejętności zgodne z podstawą programową: życie rodzinne i towarzyskie (członkowie rodziny, koledzy, przyjacielem, czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego), 1.12 - świat przyrody (pogoda, rośliny i zwierzęta, krajobraz), 4.1 - uczeń tworzy kilkuzdaniowe wypowiedzi ustne według wzoru (opisuje ludzi, przedmioty i miejsca), 4.2 - uczeń opowiada o czynnościach życia codziennego, 10, 12, 13 - wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych, posiadanie świadomości językowej, współdziałanie w grupie. Cele ogólne lekcji: zapoznanie się ze strukturą i zasadami użycia Zerowego Okresu Warunkowego, kształtowanie umiejętności poprawnego budowania zdań z użyciem Zerowego Okresu Warunkowego, kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się w języku angielskim. Cele szczegółowe lekcji: uczeń zna i posługuje się słownictwem w zakresie tematów z Podstawy Programowej; Życie rodzinne i towarzyskie oraz Świat Przyrody, uczeń rozumie zastosowanie nowej struktury gramatycznej i stara się ją zastosować w poprawny sposób, uczeń rozumie znaczenie słownictwa używanego podczas lekcji, uczeń doskonali umiejętności interpersonalne poprzez współpracę w parach/grupie, uczeń doskonali umiejętności ćwiczenia ze słuchu, rozumie znaczenie zadawanych pytań i potrafi udzielić na nie odpowiedzi. Pomoce dydaktyczne: podręcznik, zeszyt ćwiczeń, materiały przygotowane przez nauczyciela, komputer, tablica interaktywna. Formy pracy: praca indywidualna, praca w parach, praca z całą klasą. Przebieg lekcji: czynności organizacyjne, rozgrzewka językowa - przypomnienie słownictwa poznanego na ostatnich lekcjach, zapisanie tematu w zeszycie – przedstawienie celu lekcji, nauczyciela za pomocą przygotowanych materiałów wprowadza uczniów w zagadnienie poprawnego użycia Zerowego Okresu Warunkowego, krótkie przypomnienie czasu gramatycznego Present Simple, uczniowie indywidualnie rozwiązują zadanie z podręcznika, polegające na budowie zdań z użyciem Zerowego Okresu Warunkowego, uczniowie w grupach rozwiązują zadnie 5 oraz 6 z zeszytu ćwiczeń (str. 26) po czym, następuje sprawdzenie, podsumowanie zajęć – dokończenie zdania: Dzisiaj nauczyłem/-am się…., ocena uczniów, zadanie pracy domowej: „Napisz pięć zdań z użyciem Zerowego Okresu Warunkowego”, pożegnanie uczniów. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |