AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Mateusz Sobkowski, 2020-06-08
Konin

Język angielski, Scenariusze

Seasons. Nazwy pór roku

- n +

Umiejętności zgodne z podstawą programową:

Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych dotyczących jego samego i jego najbliższego otoczenia, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów: Przyroda wokół mnie.
Uczeń rozumie bardzo proste wypowiedzi ustne, artykułowane wyraźnie i powoli, w standardowej odmianie języka: reaguje na polecenia, rozumie sens krótkich wypowiedzi, opowiadań, bajek i historyjek oraz prostych piosenek i wierszyków, szczególnie gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami, dodatkowymi dźwiękami, znajduje w wypowiedzi określone informacje.
W zakresie wypowiedzi ustnych uczeń tworzy bardzo proste i krótkie wypowiedzi według wzoru, np. nazywa obiekty z otoczenia i opisuje je, nazywa czynności.
W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń: pisze pojedyncze wyrazy i zwroty.
W zakresie reagowania uczeń: reaguje werbalnie i niewerbalnie na polecenia, zadaje pytania i udziela odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów, wyraża swoje upodobania.
W zakresie przetwarzania tekstu uczeń nazywa w języku obcym nowożytnym np. osoby, zwierzęta, przedmioty, czynności – z najbliższego otoczenia oraz przedstawione w materiałach wizualnych i audiowizualnych.
Uczeń współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki.

Cel ogólny:

Uczniowie utrwalają słownictwo związane z określaniem pogody.
Uczniowie poznają nazwy pór roku.
Uczniowie rozwijają sprawności słuchania i mówienia w języku angielskim

Cele operacyjne:

Uczeń:

uczestniczy w rozmowie na zadany temat,
poznaje nazwy pór roku,
potrafi powiedzieć, które pory roku lubi a których nie,
potrafi poprawnie zapisać nazwy pór roku,
efektywnie współpracuje w grupie.

Formy pracy;
praca indywidualna,
praca w parach,
praca z całą klasą.

Pomoce dydaktyczne:
podręcznik,
zeszyt ćwiczeń,
materiały przygotowane przez nauczyciela,
komputer, nagrania do ćwiczeń,
karty obrazkowe.


PRZEBIEG LEKCJI

Wprowadzenie

Powitanie uczniów i czynności organizacyjne.
Warm up – rozgrzewka językowa. Przypomnienie słownictwa związanego z określaniem pogody oraz pytaniem o nią.
Przedstawienie celu lekcji.

Rozwinięcie

Wprowadzenie nazw pór roku. Nauczyciel przyczepia do tablicy karty wyrazowe z nazwami pór roku i prosi uczniów o ich powtórzenie.
Nauczyciel zadaje uczniom pytanie ‘What’s the weather like in spring/summer etc. (jaka jest pogoda wiosną/latem itp).
Nauczyciel prosi uczniów o otwarcie książek na stronie 14 ćwiczenie 6 oraz zadaje uczniom pytanie jaka jest pogoda na konkretnych obrazkach. Następnie prosi dzieci by wysłuchały nagrania i zgadywały, o jaką porę roku chodzi.
Nauczyciel wprowadza pytanie „What’s your favourite season?” (Jaka jest twoja ulubiona pora roku oraz zadaje je uczniom.
Nauczyciel prosi uczniów by wysłuchali kolejne nagranie (ćwiczenie 7) i wskazywali obrazki pasujące do poszczególnych osób, podając przy tym nazwę danej pory roku. Odpowiedzi zapisują z zeszycie.
Nauczyciel rozdaje uczniom wcześniej przygotowane karty pracy. Zadaniem uczniów jest przyjrzenie się ilustracją i podpisanie ich wpisując odpowiednią nazwę pory roku jak i określnika pogody.
Nauczyciel prosi uczniów o otwarcie zeszytu ćwiczeń na stronie 12 oraz zwróceniu uwagi na ćwiczenie 6, które polega na narysowaniu ulubionej pory roku oraz jej opisaniu.


Podsumowanie:

Nauczyciel rozdaje uczniom wcześniej przygotowane wklejanki ze słownictwem wymaganym na następną lekcję.
Pożegnanie uczniów oraz podziękowanie za udział w zajęciach
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.