AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Janaszek, 2020-06-08
Warszawa

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

Konspekt zajęć w oddziale przedszkolnym 6 latków

- n +

KONSPEKT ZAJĘCIA W GRUPIE 6-LATKÓW

Miejsce: Szkoła Podstawowa Nr 28 im. Stefana Żeromskiego w Warszawie.
Temat: Dźwięki i kolory wiosny.
Cel główny: dziecko potrafi wymienić kolory wiosny, zna zwiastuny wiosny i dźwięki jej towarzyszące.
Cele szczegółowe:
-rozpoznaje i nazywa zwiastuny wiosny,
-zna nazwy i wygląd kwiatów chronionych,
-zna nazwę i charakterystyczne cechy aktualnej pory roku-wiosny, oraz nazwę miesiąca-kwiecień,
-przestrzega ustalonych norm współżycia w grupie,
-wykonuje polecenia nauczyciela,
- wykonuje pracę plastyczną,
-potrafi bawić się przy muzyce.
Metoda: czynna - zabawowa, pogadanka.
Forma: zajęcie z całą grupą, praca indywidualna.
Przebieg zajęć:
1. Przywitanie uczestników zajęć.
2. Zachęcenie dzieci do brania aktywnego udziału w zabawach.
- Zabawa integracyjna: „Miejsce obok mnie jest puste zapraszam tu…” (dzieci siedzą w kole obok siebie, tylko w jednym miejscu krąg jest przerwany. Dziecko, które ma wolne miejsce obok siebie, zaczyna zabawę mówiąc: po mojej prawej stronie jest wolne miejsce i zapraszam na nie - wymienia imię zaproszonego dziecka – by przyszedł tu jak żabka, ptaszek, kotek, wiewiórka, itp.).

3. Wprowadzenie do  tematu zajęć.

a) Dzisiejsze zajęcia związane będą z panującą porą roku. Jaka to pora? (pokaz slajdów z melodią – „Zwiastuny wiosny”).
- Jakie są oznaki wiosny?
- Po jakiej porze roku przyszła?
- Jaki miesiąc mamy teraz?
b) Wysłuchanie piosenki pt. „Wiosenny rock” połączone z ruchem.
c) Zabawa muzyczno-ruchowa z wykorzystaniem  gazet i piosenki „Kwiecień plecień”.
N. zaprasza dzieci do zabawy mówiąc: Pachnie łąka, kłania się rumianek, zaprasza wszystkich na łąkowy taniec. Jesteśmy na łące, świeci słońce, oddychamy głęboko. Na hasło:
Wieje wiatr – dzieci dmuchają w gazety by łopotały na wietrze
Pada deszcze – dzieci stukają paluszkami o gazetę
Parasol- dzieci chowają się pod gazetę
Wieje wiatr – dzieci poruszają gazetami (ruchy demonstruje nauczyciel).
Na koniec dzieci kładą się na plecach i wdychają nosem świeże powietrze, a N. zbiera gazety.

4. Ponieważ jedną z oznak wiosny są kwiaty, otrzymacie teraz wiosenny kwiat i wykonacie pracę plastyczną farbami pt. „Wiosenne barwy”.
5. Zakończenie zajęć: nauczyciel zachęca do obserwowania przyrody – jej piękna barw i dźwięków.
Pomoce: ilustracje kwiatów wiosennych, zwiastuny wiosny - pokaz slajdów z melodią, wzór kwiatka wiosennego dla każdego dziecka, płyta CD z zabawami i piosenkami, kolorowa bibuła, farby, pędzelki, kolorowe kartki, gazety.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.