Katalog Justyna Kępa, 2020-06-15 Strzelce Opolskie Różne, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju-mianowanie-logopedaJustyna K. Nauczyciel kontraktowy Nauczyciel - Logopeda Przedszkole Publiczne nr....w ..... PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2017 r. Planowany termin zakończenia stażu: 31.05.2020 r. Posiadane kwalifikacje: 1. mgr Pedagogiki Opiekuńczo-Resocjalizacyjnej 2. Logopeda Opiekun stażu: mgr Dyrektor przedszkola: mgr Cele podstawowe podejmowanego stażu: poszerzenie wiedzy z zakresu prawa oświatowego; doskonalenie warsztatu i metod pracy poprzez samokształcenie oraz podejmowanie różnych form aktywności na potrzeby przedszkola; podniesienie poziomu pracy przedszkola, poprzez realizację przedsięwzięć wykraczających poza wykonywane obowiązki; uzyskanie, w wyniku postępowania kwalifikacyjnego, stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Rodzaj działań i przedsięwzięć wynika z wymagań Rozporządzenia MENiS z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2013 poz. 393). WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Terminy realizacji Sposoby dokumentowania 1. Spełnienie wymagań dotyczących procedury odbywania stażu zgodnie z rozporządzeniem o uzyskaniu stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli - wnikliwa analiza przepisów prawa dotycząca procedury awansu zawodowego nauczycieli wrzesień 2017r. - przygotowanie Planu Rozwoju Zawodowego wrzesień 2017r. Plan Rozwoju Zawodowego - nawiązanie współpracy z opiekunem stażu: ustalenie harmonogramu spotkań raz w miesiącu oraz w miarę potrzeb - gromadzenie dokumentacji cały okres stażu teczka dokumentująca przebieg stażu - przygotowanie sprawozdań po zakończeniu stażu cały okres stażu sprawozdanie 2. Prowadzenie dokumentacji przedszkolnej - prawidłowe prowadzenie dziennika pracy logopedy, dziennika zajęć specjalistycznych - sporządzanie sprawozdań z pracy logopedy cały okres stażu 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. - samodzielne analizowanie dokumentacji przedszkolnej Statut Przedszkola (wraz z załącznikami), regulaminy, procedury, itp. wrzesień/październik 2017 r. oraz na bieżąco w miarę potrzeb - realizowanie planu pracy logopedy ukierunkowanego na potrzeby przedszkola i oczekiwania dzieci, rodziców, grona pedagogicznego cały okres stażu Plan pracy logopedy, sprawozdania z pracy logopedy - obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych wychowawców wraz z opracowaniem wniosków - prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultowanie i opracowanie konspektów, analiza cały okres stażu konspekty zajęć, notatki własne z obserwacji - zapoznanie się z literaturą i stosowanie metod aktywizujących podczas prowadzenia zajęć, stosowanie różnorodnych narzędzi podczas przygotowywania i prowadzenia zajęć logopedycznych oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb - analizowanie i ocenianie efektów swojej pracy poprzez: badania ankietowe dla rodziców/nauczycieli z prowadzonej terapii logopedycznej rozmowy z opiekunem stażu oraz gronem pedagogicznym, oraz eliminowanie wykrytych braków cały okres stażu cały okres stażu konspekty zajęć sprawozdania oraz notatki w teczce dokumentującej przebieg stażu - opracowanie materiałów informacyjnych (ulotki, gazetki, ankiety dla rodziców i nauczycieli; scenariusze zajęć) na bieżąco prezentacje multimedialne, ulotki - rozpoczęcie studiów podyplomowych na kierunku: Kształcenie wczesnoszkolne i wychowanie przedszkolne Październik 2017 - aktywne uczestnictwo w kursach, konferencjach, szkoleniach i spotkaniach organizowanych przez RCRE, MODN, Poradnie Psychologiczno – Pedagogiczne oraz inne instytucje, z zakresu profilaktyki, wychowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej cały okres stażu wg harmonogramów spotkań zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo - doskonalenie warsztatu poradniczego poprzez: gromadzenie literatury na temat poradnictwa pedagogicznego, bibliografii i wykazów literatury popularnonaukowej z zakresu logopedii, psychologii i pedagogiki przeznaczonej dla rodziców cały okres stażu notatki własne, potwierdzenia udziału, zaświadczenia - doskonalenie warsztatu diagnostycznego poprzez: samokształcenie w oparciu o literaturę i Internet, udział w zorganizowanych formach doskonalenia zewnętrznego i WDN gromadzenie literatury z zakresu metodologii i metodyki badań diagnostycznych, zbioru narzędzi do badań (testy logopedyczne, kwestionariusze wywiadów, obserwacji, różne skale pomiarów logopedycznych i środowiskowych), opracowań dotyczących przedszkola i dzieci, raportów z badań przeprowadzonych w przedszkolu, ocen, analiz funkcjonowania przedszkola itp. cały okres stażu notatki własne - doskonalenie warsztatu pracy w zakresie rozpoznawania indywidualnych predyspozycji i uzdolnień dzieci oraz udzielania pomocy psychologiczno pedagogicznej poprzez: samokształcenie w oparciu o literaturę i Internet udział w zorganizowanych formach doskonalenia zewnętrznego i WDN cały okres stażu notatki własne, potwierdzenia udziału, zaświadczenia 4. Uczestniczenie w mierzeniu jakości pracy szkoły - przygotowywanie własnych narzędzi diagnostycznych - prowadzenie własnych działań diagnostycznych i wykorzystywanie ich wyników w codziennej pracy - aktywne uczestnictwo w WDN poprzez przygotowanie szkoleniowej Rady Pedagogicznej cały okres stażu kwestionariusze diagnostyczne, sprawozdania 5. Publikowanie efektów swojej pracy - Internet (www.literka.pl, www.profesor.pl www.interklasa.pl, www.publikacje.edu.pl, www.edux.pl) - sprawozdania cały okres stażu § 7 ust.2 pkt. 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Terminy realizacji Sposoby dokumentowania 1. Rozpoznawanie potrzeb edukacyjnych i opiekuńczych uczniów poprzez skoordynowanie własnych działań edukacyjnych z kierunkami polityki oświatowej państwa i priorytetami wewnątrzszkolnymi - współpraca z wychowawcami w zakresie diagnozy potrzeb, zainteresowań i oczekiwań dzieci oraz ich sytuacji rodzinnej - współpraca z gronem pedagogicznym w zakresie pomocy logopedycznej dzieciom z zaburzeniami mowy -współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w zakresie pomocy dzieciom (opinie, orzeczenia) cały okres stażu kwestionariusze diagnozy, opinie logopedyczne 2. Dostosowanie pracy terapeutycznej do potrzeb i oczekiwań dzieci i rodziców - ustalenie indywidualnych programów terapii logopedycznej z uwzględnieniem zainteresowań dzieci: rozmowy dziećmi, rodzicami, nauczycielami, obserwacje własne cały okres stażu Karty Terapii Logopedycznej - zainteresowanie dzieci oraz rodziców treściami związanymi ze zdrowym stylem życia: organizacja działań związanych z profilaktyką logopedyczną (spotkania profilaktyczne dla rodziców, przygotowanie Przedszkolnego Programu Profilaktyki Logopedycznej „Języczek Wędrowniczek” dla dzieci najmłodszych) listy obecności, zdjęcia, potwierdzenia udziału, Przedszkolny Program Profilaktyki Logopedycznej § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Terminy realizacji Sposoby dokumentowania 1. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy logopedycznej - przygotowywanie potrzebnych dokumentów, np.: planu rozwoju zawodowego, planów pracy logopedy, sprawozdań, wniosków, konspektów zajęć, itd. - tworzenie prezentacji multimedialnych - korzystanie podczas zajęć z różnorodnych źródeł informacji, środków audiowizualnych (komputer, odtwarzacze: DVD, CD, dyktafon) - przygotowywanie zaproszeń, podziękowań, dyplomów przy użyciu pakietu MS Office - wykorzystywanie Internetu jako źródła wiedzy i informacji do przygotowania pomocy dydaktycznych lub informacyjnych niezbędnych podczas prowadzenia zajęć z dziećmi, a także spotkań z rodzicami - przesyłanie prac i dokumentów drogą elektroniczną cały okres stażu Plan rozwoju zawodowego, plan pracy logopedy, sprawozdania, konspekty, prezentacje multimedialne, zaproszenia, podziękowania, dyplomy 2. Korzystanie z Internetu, publikacje w Internecie - publikacja w Internecie planu rozwoju zawodowego, artykułów logopedycznych i profilaktycznych - pozyskiwanie informacji ze stron internetowych - udział w życiu portali edukacyjnych takich jak: www.literka.pl, www.profesor.pl www.interklasa.pl, www.publikacje.edu.pl, www.edux.pl. cały okres stażu § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych zadań Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Terminy realizacji Sposoby dokumentowania 1. Aktualizowanie i pogłębianie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki - udział w zorganizowanych formach doskonalenia zawodowego (konferencjach, kursach, szkoleniach) - samokształcenie poprzez korzystanie ze zbiorów biblioteki przedszkolnej, Powiatowego Centrum Kultury (nowości książkowe, czasopisma), publikacje internetowe cały okres stażu potwierdzenia udziału, zaświadczenia, notatki własne 2. Stosowanie zdobytej wiedzy i umiejętności w swoim warsztacie pracy - wykorzystywanie zdobytej wiedzy w codziennej pracy logopedycznej, przeciwdziałaniu zachowaniom trudnym, rozwijaniu kultury osobistej dzieci - upowszechnianie zdobytej wiedzy i umiejętności poprzez: Prowadzenie szkoleniowych Rad Pedagogicznych w ramach WDN Prowadzenie szkoleń/warsztatów/indywidualnych konsultacji dla rodziców i nauczycieli. cały okres stażu Notatki własne 3. Propagowanie wartości związanych ze zdrowym stylem życia i rozwojem osobistym - zapraszanie specjalistów z zakresu zdrowego stylu życia, profilaktyki wad wymowy - ogólnodostępne gazetki/ulotki Cały okres stażu Listy obecności, zdjęcia § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Terminy realizacji Sposoby dokumentowania 1. Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich oraz wykorzystywanie ich w bieżącej pracy - aktualizowanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego, pomocy społecznej oraz postępowania w sprawach nieletnich poprzez studiowanie stron internetowych: www.men.gov.pl www.mpips.gov.pl www.isap.sejm.gov.pl - prowadzenie rozmów indywidualnych, zajęć logopedycznych i profilaktycznych dla dzieci rozmów indywidualnych, warsztatów, szkoleń dla rodziców konsultacji dla nauczycieli z wykorzystaniem wiedzy bazującej na obowiązujących aktach prawnych Cały okres stażu notatki własne 2. Poznanie przepisów w zakresie funkcjonowania przedszkola oraz wykorzystywanie ich w bieżącej pracy - systematyczne przypominanie praw i obowiązków dziecka podczas prowadzonych zajęć oraz spotkań indywidualnych, ewentualne upominanie dzieci nie przestrzegających postanowień regulaminów Na bieżąco 3. Analiza przepisów prawa oświatowego pod kątem aktualizacji dokumentów wewnątrzprzedszkolnych - systematyczne monitorowanie zmian w prawie oświatowym - współpraca z Dyrekcją przedszkola w aktualizacji bądź modyfikacji dokumentacji przedszkola Na bieżąco 4. Wykorzystywanie przepisów prawa w zakresie zapewnienia uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki - poznawanie i wykorzystywanie przepisów prawa w zakresie zapewnienia dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki - monitorowanie stanu poczucia bezpieczeństwa wśród dzieci i rodziców poprzez wywiady i ankiety wraz z wykorzystaniem ich wyników w codziennej pracy Na bieżąco badanie ankietowe Plan Rozwoju Zawodowego realizowany od 1 września 2017 roku do . Podpis nauczyciela kontraktowego ………………………………………….. Podpis opiekuna stażu ……………………………………………………….. Zatwierdzam do realizacji Podpis dyrektora……………………………………………………………... Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |