Katalog Katarzyna Hensel, 2020-06-15 Pakość Różne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego w świetlicy szkolnejPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Nauczyciel: Katarzyna Hensel Zajmowane stanowisko: nauczyciel - wychowawca świetlicy Miejsce pracy: Zespół Placówek Oświatowych w Kościelcu Wykształcenie: wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2019r. Data ukończenia stażu: 31.05.2022r. Cele stażu: • Doskonalenie jakości pracy dydaktycznej i opiekuńczo-wychowawczej ze szczególnym ukierunkowaniem na rozwijanie u dzieci aktywności twórczej i kształtowanie właściwych postaw społecznych. • Poszerzanie zakresu wiedzy pedagogicznej, psychologicznej i dydaktycznej. • Doskonalenie własnych umiejętności zawodowych oraz dzielenie się zdobytą wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. • Doskonalenie metod pracy i warsztatu. • Tworzenie warunków umożliwiających odkrywanie przez uczniów własnych możliwości i talentów. • Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2018r. poz. 1574), na podstawie art. 9g ust.10 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. Z 2018 r. poz. 967) UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ § 8 ust. 3 pkt. 1 1.Poznanie procedury awansu zawodowego. Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Udział w kursach, warsztatach, szkoleniach i konferencjach dotyczących awansu zawodowego. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. 2. Przeprowadzenie analizy własnej pracy. Hospitacje zajęć prowadzone przez dyrektora. Ewaluacja i samoocena hospitowanych zajęć. 3. Poszerzenie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. Uczestniczenie w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego (rady szkoleniowe, konferencje metodyczne, warsztaty, kursy). Udział i prowadzenie szkoleniowych Rad Pedagogicznych. Systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej, korzystanie z zasobów biblioteki własnej, pedagogicznej i portali internetowych. Tworzenie własnego warsztatu pracy poprzez tworzenie materiałów i pomocy dydaktycznych, elementów dekoracyjnych sale świetlicowe oraz pomieszczenia szkolne. 4. Czynny udział w tworzeniu dokumentacji szkolnej Dokonywanie wpisów do dziennika świetlicy szkolnej i e-dziennika. Pełnienie funkcji członka zespołu zadaniowego do opracowania raportu dotyczącego stanu bezpieczeństwa w szkole. Pełnienie funkcji członka zespołu zadaniowego w klasach I-III. Prowadzenie dokumentacji z pomocy psychologiczno-pedagogicznej ucznia. Opracowanie semestralnych i rocznych sprawozdań z działalności świetlicy szkolnej. 5. Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy. Stosowanie w pracy metod aktywizujących i innowacyjnych: praca w grupach, drama, inscenizacje, dyskusje, metaplan, burza mózgów, drzewo decyzyjne, analiza SWOT, metoda projektów, gry i zabawy edukacyjne. Tworzenie kącików plastycznych, eksponujących różne techniki plastyczne stosowane przez dzieci na zajęciach świetlicowych tj. wystawy prac plastycznych. Przeprowadzenie konkursów szkolnych plastycznych i technicznych o różnorodnej tematyce, związanych z rocznym planem świetlicy. 6. Współpraca z rodzicami Rozmowy indywidualne z rodzicami. Informacje dla rodziców o zamierzeniach opiekuńczo – wychowawczych na tablicy informacyjnej. Włączanie rodziców do organizowania i współuczestnictwa w imprezach i uroczystościach szkolnych. 7. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. Organizowanie wycieczek do różnych instytucji i miejsc. Współpraca z instytucjami wspomagającymi pracę wychowawczą i opiekuńczą szkoły np. Policja, Straż Pożarna ,Opieka Społeczna, Samorząd Gminny, Ośrodkiem Kultury w Pakości. 8. Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej. Wykonywanie pomocy dydaktycznych z pomocą komputera. Opracowywanie dokumentów, sprawozdań, scenariuszy zajęć, planów pracy korzystając z komputera. Przygotowywanie ogłoszeń, dyplomów, zaproszeń, podziękowań przy użyciu komputera. Gromadzenie niezbędnych przepisów oświatowych z Internetu. Wykorzystywanie w pracy narzędzi multimedialnych i Internetu. Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż. Współpraca opiekunem strony internetowej szkoły przy tworzeniu artykułów i informacji z życia świetlicy szkolnej. Korzystanie z poczty w sieci Internet w celu przesyłania i odbierania wiadomości (komunikowanie się z innymi nauczycielami 9. Wykorzystywanie nośników audiowizualnych w trakcie pracy. Uzupełnianie i wzbogacanie własnego zestawu pomocy dydaktycznych (płyty CD I DVD, audio boki, gramofon, plansze interaktywne i wykorzystywanie ich w pracy z dziećmi). UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE ZAJĘĆ OTWARTYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI; § 8 ust. 3 pkt. 2 1.Dzielenie się swoim doświadczeniem Udostępnianie innym nauczycielom własnych opracowań i innych materiałów dydaktycznych Współpraca ze Stowarzyszeniem Absolwentów i Sympatyków Liceum Pedagogicznego „Belfer” w Inowrocławiu przy tworzeniu autorskiego programu zajęć z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 2. Opublikowanie w Internecie własnego planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego. Umieszczenie planu rozwoju w Internecie 3. Umieszczanie na forach internetowych scenariuszy zajęć. Udostępnienie scenariuszy i konspektów zajęć świetlicowych z ciekawych imprez i uroczystości 4. Organizacja zajęć otwartych. Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć otwartych w świetlicy szkolnej dla nauczycieli kontraktowych 5. Przygotowanie i prowadzenie zajęć, konkursów i imprez świetlicowych lub szkolnych. Samodzielne prowadzenie zaplanowanych zajęć. Organizowanie samodzielne lub we współpracy z innymi nauczycielami zajęć, konkursów i uroczystości świetlicowych lub szkolnych. POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH § 8 ust. 3 pkt. 3 1.Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci. Stosowanie różnorodnych aktywnych metod i form pracy z uwzględnieniem różnic rozwojowych. Obserwacja dzieci na tle grupy. Rozmowy indywidualne z dziećmi i ich rodzicami w celu diagnozy potrzeb dziecka. Organizowanie zajęć przy tablicy interaktywnej na interesujące dzieci tematy. 2. Praca z dziećmi z trudnościami. Pomoc w odrabianiu pracy domowej. Praca z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu w klasach I-III. Prowadzenie zajęć mających na celu wzmocnienie poczucia własnej wartości dzieci w klasach IV-VIII. 3. Praca z dzieckiem zdolnym. Przygotowywanie dzieci do różnorodnych konkursów. Prowadzenie zajęć rozwijających zainteresowani i uzdolnienia dzieci np.: plastyczne, techniczne, z wykorzystaniem multimediów, kulinarnych. 4.Rozwijanie zainteresowań dzieci poprzez wycieczki i spotkania z ciekawymi ludźmi. Wycieczki edukacyjno – krajoznawcze, rekreacyjo-sportowe. Organizowanie spotkań z: policjantem, pielęgniarką, strażakiem, poetą, muzykiem itp. 5. Organizacja lub udział z uczniami w akcjach charytatywnych. Zbiórka żywności dla Schroniska dla zwierząt w Inowrocławiu. Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz chorych i potrzebujących np. „Fundacja Nasz Dom” - GÓRA GROSZA” – zbiórka groszy na rzecz dzieci niepełnosprawnych. OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU, INNOWACJI LUB INNYCH DZIAŁAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH ODPOWIEDNIO Z OŚWIATĄ, POWIĄZANYCH ZE SPECYFIKĄ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI NA RZECZ UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNMI § 8 ust. 3 pkt. 4a 1. Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu zajęć z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych Opracowanie scenariuszy zajęć oraz kart pracy dla dzieci z klasy III usprawniających technikę czytania i pisania. OPRACOWANIE AUTORSKIEJ PRACY Z ZAKRESU OŚWIATY LUB ROZWOJU DZIECKA OPUBIKOWANEJ W CZASOPIŚMIE BRANŻOWYM LUB W INNEJ ZWARTEJ PUBLIKACJI § 8 ust. 3 pkt. 4d 1. Opracowanie autorskiej pracy dotyczącej rozwoju dziecka w wieku szkolnym. Opracowanie pracy nt. „Współczesne problemy szkolne uczniów (stosunki uczeń-uczeń , uczeń-nauczyciel). Plan rozwoju zawodowego w czasie odbywania stażu może ulec zmianie i być dostosowany do bieżących potrzeb szkoły. Katarzyna Hensel Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |