AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Beata Żałoba, 2020-06-15
Białystok

Historia, Scenariusze

Scenariusz lekcji z historii klasa IV

- n +

Scenariusz lekcji z historii dostosowany do potrzeb uczniów z autyzmem

Temat lekcji: Pierwszy król Polski.
1. Czas realizacji: 45 min.
2. Cele:
a) Ogólne:
• Ukazanie okresu potęgi Polski za panowania Bolesława Chrobrego.
b) Uczeń:
• Rozpoznaje postaci na zdjęciach: Mieszko I, Bolesław Chrobry, biskup Wojciech, Otton III
• Zna daty: 1000 r., 1025 r.
• Rozumie znaczenie zjazdu gnieźnieńskiego dla polskiej historii
• Wskazuje na mapie granice państwa Bolesława Chrobrego oraz Gniezno
3. Metody pracy:
a) Pogadanka
b) Praca z podręcznikiem, zeszytem ćwiczeń
c) Praca z tablicą interaktywną.
d) Praca z puzzlami ,,Mieszko I’’, ,,Bolesław Chrobry’’
e) Praca z ,,Identyfikatorem postaci historycznej’’
4. Formy pracy:
a) Indywidualna
b) Grupowa
5. Pomoce dydaktyczne:
a) Podręcznik historii dla IV klasy szkoły podstawowej
b) Zeszyt ćwiczeń dla klasy IV szkoły podstawowej
c) Tablica interaktywna
d) puzzle ,,Mieszko I’’ i ,,Bolesław Chrobry’’
e) karty edukacyjne- ,,Władcy Polski’
f) plansza edukacyjna- ,,Drzewo genealogiczne Piastów’’
• Czynności organizacyjne; nawiązanie do tematu lekcji.
Chętni uczniowie układają puzzle ,, Mieszko I’’, ,,Bolesław Chrobry’’.Wspólne przypomnienie wiadomości o Mieszku I i znaczeniu chrztu Polski. Następnie nauczyciel zadaje pytanie ,,Kto to?’’, wskazując na puzzle z ,,Bolesławem Chrobrym’’.Chętni uczniowie udzielają odpowiedzi. Nauczyciel prezentuje ,,Drzewo genealogiczne Piastów’’, wskazując na kolejnego władcę Polski Bolesława Chrobrego. Nauczyciel podkreśla, że dzisiaj będziemy poznawać sylwetkę pierwszego króla Polski.
• Wprowadzenie nowego tematu:
a)Nauczyciel zadaje pytanie uczniom:,,Jakie cechy powinien posiadać dobry król?’’. Wspólne zapisanie cech króla na tablicy.
b)Następnie nauczyciel przedstawia sylwetkę Bolesława Chrobrego i biskupa Wojciecha, korzystając z kart edukacyjnych ,,Władcy Polski’’.
b) Uczniowie zapisują do zeszytu daty: 1000 rok, 1025 rok,
c) Wspólne uzupełnienie zadania w ,,Zeszycie ćwiczeń’’ na temat wyprawy biskupa Wojciecha.
d) Nauczyciel prezentuje znaczenie zjazdu w Gnieźnie. Uczniowie wklejają do zeszytów notatkę na temat postanowień zjazdu gnieźnieńskiego.
e) Nauczyciel pokazuje na mapie interaktywnej Polskę Mieszka I oraz zdobycze terytorialne Bolesława Chrobrego. Uczniowie wskazują na mapie Gniezno oraz granice państwa Bolesława Chrobrego.
• Podsumowanie lekcji
Nauczyciel rozdaje uczniom ,, Identyfikator postaci historycznej’’- Mieszko I, Bolesław Chrobry, Otton III, Święty Wojciech. Chętni uczniowie odpowiadają na pytania: Kto to?, Kim był?, Kiedy żył?, Z czego zasłynął?’’

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.