Katalog Marcin Jędrzejewski, 2020-07-08 Pogorzela Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego dyplomowanyPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego mgr Magdalena Jędrzejewska nauczyciel mianowany języka niemieckiego w Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Pogorzeli Data rozpoczęcia stażu: 04.09.2017r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Zakończenie stażu: 31 maja 2020r. Cele rozwoju zawodowego w okresie stażu: 1. Rozwijanie i doskonalenie sprawności uczniów w zakresie języka niemieckiego. 2. Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 3. Pogłębianie wiedzy, umiejętności i kompetencji w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia nauczycieli. 4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. 5. Kształtowanie wizerunku szkoły w środowisku lokalnym. 6. Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSOBY DOKUMENTOWANIA 1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego i wykorzystanie tej wiedzy w celu pomyślnego przebiegu stażu. • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. • Opracowanie planu rozwoju zawodowego • Sporządzenie sprawozdania z odbytego stażu. • Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne. VIII 2017r. IX 2017r. IX 2017r. VI 2020r. VI 2020r. Notatki. Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. Sprawozdanie. Wniosek. 2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności przez udział w różnych formach kształcenia. • Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: konferencjach metodycznych, kursach, szkoleniach i warsztatach. • Ukończenie studiów podyplomowych – doradztwo zawodowe i edukacyjne z coachingiem. • Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki i metodyki przedmiotu: studiowanie fachowej literatury, czasopism, stron internetowych . Okres stażu Zaświadczenia. Dyplom ukończenia studiów Notatki własne, wykaz poznanej literatury. 3. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych zadań. • Praca w zespołach zadaniowych Rady Pedagogicznej. • Praca w szkolnych komisjach egzaminacyjnych. Okres stażu Sprawozdania. 4. Opracowanie i wdrażanie przedsięwzięć na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły. • Praca indywidualna z uczniem zdolnym, przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych i pozaszkolnych. • Udział w projektach edukacyjnych. • Organizowanie konkursów szkolnych . • Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych: - koła zainteresowań, zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze. • Opracowanie scenariuszy i przygotowanie wg nich imprez szkolnych. • Modyfikowanie przedmiotowego systemu oceniania, poszerzanie zasobu metod nauczania stosowanych na lekcjach. • Wdrażanie zmian na podstawie bieżącej analizy własnej pracy oraz wdrażanie w proces dydaktyczny różnych ścieżek edukacyjnych. • Przygotowanie pomocy dydaktycznych, w tym także przy współudziale uczniów (plansze gramatyczno-tematyczne, gry edukacyjne itp.) • Doposażenie pracowni językowej w czasopisma, książki, słowniki. Okres stażu Okres stażu Sprawozdania Sprawozdania Programy, plany nauczania. Przykładowe scenariusze. Przedmiotowy system oceniania. Raporty. Materiały dydaktyczne. Pracownia. 5. Współpraca z rodzicami. • Rozmowy z rodzicami na tematy związane z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi uczniów. Okres stażu Notatka w dzienniku lekcyjnym. § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1.Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej. • Stosowanie Internetu i technologii komunikacyjnej w życiu prywatnym i w pracy zawodowej: elektroniczny kontakt z nauczycielami, rodzicami i uczniami. • Organizacja własnego warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej - tworzenie materiałów dydaktycznych, scenariuszy zajęć, testów, sprawozdań, dyplomów, narzędzi ewaluacyjnych. • Wykorzystanie technik informacyjnych do gromadzenia i selekcjonowania danych. • Korzystanie z Internetu i dziennika internetowego w zakresie realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych. • Sporządzanie dokumentacji własnej i szkolnej w formie elektronicznej za pomocą różnorodnych programów. • Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem rzutnika, komputera, tablicy interaktywnej. • Wykorzystanie technologii informacyjnej w awansie zawodowym: czytanie stron internetowych związanych z oświatą, przygotowanie dokumentacji z przebiegu stażu i realizacji planu rozwoju zawodowego. Okres stażu Okres stażu Materiały dydaktyczne. Utworzona dokumentacja i materiały dydaktyczne. Dziennik elektroniczny. Dokumentacja. 2. Umieszczanie materiałów na stronach internetowych. • Umieszczenie planu rozwoju zawodowego oraz innych opracowanych materiałów na stronie internetowej. Okres stażu. Strony internetowe. 3. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji. • Śledzenie aktualności na portalach internetowych oraz gromadzenie i upowszechnianie informacji. Okres stażu. Zebrane materiały. § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1.Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. • Prowadzenie lekcji otwartych oraz obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli. • Aktywne uczestniczenie w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. • Opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych, scenariuszy zajęć, testów. • Pełnienie funkcji opiekuna stażu. Okres stażu Dokumentacja szkolna. Materiały dydaktyczne. Wnioski ze zdobytej i przekazanej wiedzy oraz umiejętności. 2.Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów oraz nauczycielami tych samych przedmiotów z innych szkół. • Organizowanie wspólnych przedsięwzięć: imprez szkolnych, konkursów, szkoleń, projektów. • Wymiana doświadczeń i udział w pracach zespołu humanistycznego. Okres stażu. § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1.Opracowanie programu zajęć dodatkowych z języka niemieckiego. • Opracowanie i realizacja programu na zajęciach pozalekcyjnych. Okres stażu. Program pracy. § 8 ust. 2 pkt 4 b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych- także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej. 1. Wykorzystanie zdobytych kwalifikacji egzaminatora. • Ukończenie szkolenia dla kandydatów na egzaminatorów OKE w Poznaniu. • Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej. Zgodnie z planem szkoleń OKE. Zgodnie z harmonogramem prac komisji. Zaświadczenie ukończenia kursu. Karta powołania. §8 ust. 2pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów. • Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych , zajęć wyrównawczych dla uczniów słabych, indywidualna praca z uczniem zdolnym. Okres stażu. Sprawozdania, zapisy w dzienniku zajęć pozalekcyjnych. 2. Zorganizowanie konkursów na etapie szkolnym. • Opracowanie regulaminu konkursów, organizacja i przeprowadzenie szkolnego konkursu z języka niemieckiego oraz quizu wiedzy o krajach niemieckojęzycznych. Okres stażu. Gotowe egzemplarze konkursów, fotografie. § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Współpraca ze szkolną pielęgniarką w zakresie profilaktyki zdrowotnej i higieny osobistej uczniów. • Konsultacje z pielęgniarką. • Organizowanie pogadanek profilaktycznych. Okres stażu. Potwierdzenia dyrektora szkoły. 2. Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną . • Zapoznawanie z opiniami i orzeczeniami wydawanymi przez poradnię. • Konsultacje z pedagogiem szkolnym. • Opracowanie dostosowań z języka niemieckiego do indywidualnych możliwości i potrzeb ucznia. Okres stażu. Opinie, orzeczenia. 3. Udział w akcjach charytatywnych i społecznych. • Współuczestniczenie w akcjach ( Dniu Ziemi, Sprzątaniu Świata itp.) • Współpraca z koordynatorami akcji charytatywnych na terenie szkoły. Okres stażu Sprawozdania, zdjęcia na stronie internetowej szkoły. 4. Współpraca z opieką społeczną. • Organizowanie pomocy dla rodzin o trudnej sytuacji materialnej. • Pełnienie funkcji tłumacza podczas wizyt gości z gminy partnerskiej Leudal w Holandii. Okres stażu. Potwierdzenia dyrektora szkoły. 5. Współpraca z wydawnictwami podręczników niemieckojęzycznych. • Organizacja warsztatu pracy , pozyskiwanie sponsorów do konkursów, doposażenie pracowni językowej. Okres stażu. Sprawozdanie ze współpracy. § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych. • Opis i analiza przypadku wybranego ucznia oraz ustalenie i zastosowanie środków zaradczych. • Współpraca z pedagogiem szkolnym, innymi wychowawcami, rodzicami. • Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. Cały okres stażu. Opis przypadku. Plan ma charakter otwarty i może ulec modyfikacji w trakcie trwania stażu w porozumieniu i za zgodą dyrektora. Zatwierdzam do realizacji: Opracowała: mgr Magdalena Jędrzejewska ………………………………………………… ……………………………………………………………. Podpis dyrektora szkoły Podpis nauczyciela Pogorzela, dn. 4.09.2017r. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |